DexCom snížil výhled růstu tržeb na rok 2024 po neuspokojivých výsledcích ve druhém čtvrtletí
Akcie DexCom se propadly o 41 % po zklamání z nedosažení očekávaných tržeb ve výši 1,037 miliardy USD
DexCom se nyní zaměřuje na efektivní využití prodejních sil a potenciál nových produktů k obnovení ziskovosti
(DXCM), je připraven znovu nabrat na síle, protože uvedl na trh nový CGM Stelo pro diabetiky 2. typu bez inzulínu a prediabetiky. Akcie společnosti zaznamenaly v předchozích měsících pokles v důsledku špatných investičních rozhodnutí do nových růstových příležitostí.
S více než 500 miliony diabetiků na celém světě má společnost DexCom spolu s laboratořemi Abbott dominantní postavení na trhu CGM. Společnost předpokládá, že v letošním roce prodá své produkty téměř třem milionům lidí, a do budoucna očekává obrovské příležitosti k růstu.
Společnost DexCom však letos zaznamenala propad svých akcií, což se přičítá neuspokojivému růstu ve druhém čtvrtletí. Přestože zisk na akcii ve výši 43 centů překonal odhady o pět centů díky nižším výdajům, než se předpokládalo, 15% meziroční růst tržeb ve výši 1 miliardy dolarů nedosáhl očekávaných 1,037 miliardy dolarů.
Následně musel management snížit odhad růstu tržeb na rok 2024 na úroveň těsně nad 4 miliardy dolarů, což vedlo ke snížení odhadů analytiků na rok 2025 o 9 % na 6,4 miliardy dolarů. Projekce zisku na akcii v roce 2025 zaznamenala ještě výraznější snížení na 2,01 USD, protože se očekává, že společnost DexCom zvýší výdaje na mzdy a výzkum a vývoj, což by mělo dopad na ziskovost. V návaznosti na tento vývoj klesly akcie společnosti DexCom 26. července o 41 % na 65 USD a od té doby se zotavily jen minimálně.
Analytici označují za příčinu problémů společnosti DexCom to, že vedení společnosti změnilo pozici svých prodejců. Společnost přesměrovala obchodní zástupce se stávajícími vztahy s lékaři na získávání nových pacientů 2. typu, kteří tvoří většinu celosvětové populace diabetiků.
Tím však společnost DexCom nakonec přerušila příliš mnoho vazeb mezi obchodními zástupci a lékaři, což vedlo ke ztrátě podílu na trhu v rámci distribučního kanálu pro trvalé zdravotnické vybavení a k výraznému výpadku příjmů.
Na obzoru se však možná objevují dobré zprávy. Podle finančního ředitele Jerema Sylvaina se vedení společnosti DexCom snaží efektivně využívat své prodejní síly a zaměřuje se především na získávání hojného potenciálu zákazníků typu 2. V současné době je podle jeho slov možné, že se společnost DexCom bude snažit o efektivní využití svých prodejních sil.
Nový CGM Stelo má potenciál přinést užitek 125 milionům osob, včetně obrovského počtu Američanů bez inzulinu 2. typu a prediabetiků. Přístroj, který stojí více než 1 000 dolarů ročně, bude pravděpodobně v příštích několika letech pojištěn a pro pojišťovny představuje nákladově efektivní volbu, protože by vedl k menším výplatám za drahé konzultace s lékaři.
Mezi vlastnosti výrobku Stelo patří propojení s aplikací pro chytré telefony, personalizované uživatelské prostředí, prokazatelné výsledky sledování glykémie a 15denní doba používání.
Perspektiva pojistného krytí a prodloužení životnosti výrobku jsou považovány za katalyzátory budoucího růstu trhu společnosti DexCom. V současné době mají některé výrobky DexCom životnost kratší než 12 dní ve srovnání s přístroji Abbott, které vydrží přibližně 14 dní. Pokud společnost DexCom dokáže prodloužit životnost svých výrobků, může vyrábět méně přístrojů, udržet roční cenu na zákazníka, snížit náklady a zvýšit hrubé ziskové marže.
Zdroj: Getty images
V současné době se DexCom obchoduje za 37násobek 12měsíčního forwardového zisku na akcii, což je pokles z 52násobku před poklesem akcií. Ačkoli je tento násobek o něco nižší než 20% roční růst zisku na akcii, který nyní analytici předpovídají pro příštích pět let, převyšuje poměr PEG indexu S&P 500. Pokud se společnosti DexCom podaří zrychlit svůj růst, mohlo by to být pro její akcie pozitivní.
“Pokud se ukáže, že výhled bude splněn a do konce roku překonán, bude tento 37násobek P/E vypadat jako výhodná koupě,” říká analytička trhu Marie Thibaultová.
Celkově lze říci, že další růst společnosti DexCom nyní závisí na jejích strategiích obnovy do budoucna.
, je připraven znovu nabrat na síle, protože uvedl na trh nový CGM Stelo pro diabetiky 2. typu bez inzulínu a prediabetiky. Akcie společnosti zaznamenaly v předchozích měsících pokles v důsledku špatných investičních rozhodnutí do nových růstových příležitostí.S více než 500 miliony diabetiků na celém světě má společnost DexCom spolu s laboratořemi Abbott dominantní postavení na trhu CGM. Společnost předpokládá, že v letošním roce prodá své produkty téměř třem milionům lidí, a do budoucna očekává obrovské příležitosti k růstu.Společnost DexCom však letos zaznamenala propad svých akcií, což se přičítá neuspokojivému růstu ve druhém čtvrtletí. Přestože zisk na akcii ve výši 43 centů překonal odhady o pět centů díky nižším výdajům, než se předpokládalo, 15% meziroční růst tržeb ve výši 1 miliardy dolarů nedosáhl očekávaných 1,037 miliardy dolarů.Následně musel management snížit odhad růstu tržeb na rok 2024 na úroveň těsně nad 4 miliardy dolarů, což vedlo ke snížení odhadů analytiků na rok 2025 o 9 % na 6,4 miliardy dolarů. Projekce zisku na akcii v roce 2025 zaznamenala ještě výraznější snížení na 2,01 USD, protože se očekává, že společnost DexCom zvýší výdaje na mzdy a výzkum a vývoj, což by mělo dopad na ziskovost. V návaznosti na tento vývoj klesly akcie společnosti DexCom 26. července o 41 % na 65 USD a od té doby se zotavily jen minimálně. Analytici označují za příčinu problémů společnosti DexCom to, že vedení společnosti změnilo pozici svých prodejců. Společnost přesměrovala obchodní zástupce se stávajícími vztahy s lékaři na získávání nových pacientů 2. typu, kteří tvoří většinu celosvětové populace diabetiků.Tím však společnost DexCom nakonec přerušila příliš mnoho vazeb mezi obchodními zástupci a lékaři, což vedlo ke ztrátě podílu na trhu v rámci distribučního kanálu pro trvalé zdravotnické vybavení a k výraznému výpadku příjmů.Chcete využít této příležitosti?Na obzoru se však možná objevují dobré zprávy. Podle finančního ředitele Jerema Sylvaina se vedení společnosti DexCom snaží efektivně využívat své prodejní síly a zaměřuje se především na získávání hojného potenciálu zákazníků typu 2. V současné době je podle jeho slov možné, že se společnost DexCom bude snažit o efektivní využití svých prodejních sil.Nový CGM Stelo má potenciál přinést užitek 125 milionům osob, včetně obrovského počtu Američanů bez inzulinu 2. typu a prediabetiků. Přístroj, který stojí více než 1 000 dolarů ročně, bude pravděpodobně v příštích několika letech pojištěn a pro pojišťovny představuje nákladově efektivní volbu, protože by vedl k menším výplatám za drahé konzultace s lékaři.Mezi vlastnosti výrobku Stelo patří propojení s aplikací pro chytré telefony, personalizované uživatelské prostředí, prokazatelné výsledky sledování glykémie a 15denní doba používání.Perspektiva pojistného krytí a prodloužení životnosti výrobku jsou považovány za katalyzátory budoucího růstu trhu společnosti DexCom. V současné době mají některé výrobky DexCom životnost kratší než 12 dní ve srovnání s přístroji Abbott, které vydrží přibližně 14 dní. Pokud společnost DexCom dokáže prodloužit životnost svých výrobků, může vyrábět méně přístrojů, udržet roční cenu na zákazníka, snížit náklady a zvýšit hrubé ziskové marže.V současné době se DexCom obchoduje za 37násobek 12měsíčního forwardového zisku na akcii, což je pokles z 52násobku před poklesem akcií. Ačkoli je tento násobek o něco nižší než 20% roční růst zisku na akcii, který nyní analytici předpovídají pro příštích pět let, převyšuje poměr PEG indexu S&P 500. Pokud se společnosti DexCom podaří zrychlit svůj růst, mohlo by to být pro její akcie pozitivní.“Pokud se ukáže, že výhled bude splněn a do konce roku překonán, bude tento 37násobek P/E vypadat jako výhodná koupě,” říká analytička trhu Marie Thibaultová.Celkově lze říci, že další růst společnosti DexCom nyní závisí na jejích strategiích obnovy do budoucna.