Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Přístavy v USA čelí rekordnímu náporu navzdory ekonomickým obavám

Nejrušnější přístavní komplex v USA se navzdory obavám z ochlazení ekonomiky pohybuje v objemech dovozu blízko maximálních hodnot dosažených během pandemie.

Michael Klos Autor: Michael Klos
18 srpna, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Přístavy v Los Angeles a Long Beach zaznamenaly třetí nejsilnější měsíc v historii, blízko maximálních hodnot z pandemie
  • Maloobchodníci zvyšují dovoz kvůli obavám z cel a možných přerušení východních přístavů
  • Přístavy zvládají vysoké objemy, ale objevují se náznaky napětí v logistické kapacitě

Přístavy Los Angeles a Long Beach, které zajišťují zhruba třetinu veškerého amerického kontejnerového dovozu, zaznamenaly v červenci třetí nejsilnější měsíc v historii, jen o málo překonaly historické maximum dosažené v květnu 2021. Tehdy vlna příchozího spotřebního zboží způsobila na pevnině přetížení dodávek a fronta nákladních lodí čekajících na kotviště na moři se den ode dne prodlužovala.

Poptávku nyní pohánějí maloobchodníci a další dovozci, kteří se zásobují před americkými cly na čínské zboží a možnou stávkou velké skupiny amerických přístavních dělníků – a přidávají se tak k obvyklému šílenství předvánočních objednávek, k němuž v tomto ročním období dochází.
Námořní terminály v jihokalifornském zálivu San Pedro zatím náporu odolávají, i když některé ukazatele omezené kapacity se začínají zvyšovat.

„Jsme v dobré pozici, když vstupujeme do vrcholící přepravní sezóny, protože spotřebitelé nakupují zásoby pro návrat do školy a přepravci přesouvají zboží před možným zvýšením cel,“ uvedl v prohlášení generální ředitel přístavu Long Beach Mario Cordero. „V našich terminálech máme dostatek kapacity a náklad se nadále pohybuje efektivně a udržitelně.“

Zdroj: Shutterstock

V posledním spěchu s doplňováním zásob hraje velkou roli obava ze zpoždění zásilek. Jednání mezi odbory zastupujícími nákladní dopravce na východním pobřeží a pobřeží Mexického zálivu a jejich zaměstnavateli se dostala do slepé uličky šest týdnů před vypršením jejich smlouvy 30. září. Proto se část námořního nákladu, který by mohl procházet přístavy od Bostonu po Houston, přesouvá k branám na západním pobřeží, dokud se tato nejistota nevyřeší.

Podle údajů společnosti Sea-Intelligence, kodaňské firmy zabývající se námořními údaji a poradenstvím, by každý den stávky zabral přístavům asi pět dní na odstranění vzniklého zpoždění v přepravě. Například týdenní stávka, která by začala 1. října, by trvala až do poloviny listopadu.
„Pokud bude stávka dvoutýdenní, pak by se přístavy reálně vrátily k normálnímu provozu až v roce 2025,“ uvedl generální ředitel společnosti Sea-Intelligence Alan Murphy ve výzkumné zprávě zveřejněné minulý týden.

Advertisement

Společnosti se také předhánějí v tom, aby předešly zavedení dalších cel na čínské zboží a v případě, že se Donald Trump příští rok vrátí do prezidentského úřadu, splní předvolební slib, že obchodní válku s Čínou vyostří a zvýší cla na veškerý dovoz do USA.

Podle údajů, které tento měsíc zveřejnila Národní maloobchodní federace a společnost Hackett Associates, dosáhne dovoz kontejnerů do USA přes hlavní přístavy v letošním roce 24,9 milionu měřeno v ekvivalentních jednotkách 20 stop, což je o 12 % více než v loňském roce a blíží se úrovním z let 2021 a 2022, které přesáhly 25 milionů.

LA-Long Beach a další přístavy na západním pobřeží již několik let ztrácejí podíl na trhu ve prospěch svých východních konkurentů. Zakladatel společnosti Hackett Associates Ben Hackett uvedl, že nové obavy z přerušení pracovních sil ve východních přístavech posunuly podíl západního pobřeží na nákladu „poprvé za více než tři roky nad 50 %“.

Tyto faktory zkreslují obraz poptávky, takže je těžké určit, zda vrcholná přepravní sezóna začala brzy a objemy obchodu se brzy vyrovnají, nebo zda dovozci budou i nadále dovážet více než obvykle.

Existuje také možnost, že schopnost spotřebitelů pokračovat ve výdajích klesne na dno, takže sklady budou plné a společnosti budou mít příliš velké zásoby.

Poslední zpráva o maloobchodních tržbách odráží odolnost spotřebitelů navzdory vyšším nákladům na půjčky, ochlazení trhu práce a ekonomickým vyhlídkám zastřeným válkami a listopadovými prezidentskými volbami v USA.

Avšak vzhledem k tomu, že pandemické úspory již z velké části vymizely a růst mezd se ochlazuje, mnozí Američané se stále častěji uchylují ke kreditním kartám a jiným půjčkám, aby podpořili své nákupy.

Opatrní spotřebitelé

Poslední zpráva o výsledcích společnosti Walmart Inc. podtrhuje, že americké domácnosti jsou ve světle ekonomické nejistoty a vysokých úrokových sazeb stále více uvědomělé, pokud jde o náklady. Američané také omezují cestování a odkládají velké rekonstrukce domů.
„Vidíme, že spotřebitelé jsou i nadále nároční, vybírají si, hledají hodnotu“ a zaměřují se na základní věci, uvedl ve čtvrtek v rozhovoru finanční ředitel John David Rainey.

Společnosti Home Depot Inc. a Whirlpool Corp. snížily své prognózy tržeb pro letošní rok, protože jejich zákazníci brzdí výdaje za velké položky a projekty na zlepšení domácnosti.

Zatím však není zpomalení spotřeby patrné v odvětví, které pohybuje 80 % světového obchodu se zbožím. Na otázku, zda vidí na obzoru recesi, odpověděl generální ředitel světového kontejnerového přepravce č. 5, že podle jeho rezervací ne.

Zdroj: Getty images

„Všechny nás překvapila silná poptávka, kterou jsme zaznamenali od prvního května,“ řekl minulý týden Rolf Habben Jansen, generální ředitel německého kontejnerového přepravce Hapag-Lloyd AG. „Ta ve skutečnosti pokračuje i ve třetím čtvrtletí.“

Předběžné srpnové údaje z přístavu v Los Angeles ukazují trvalou dynamiku. Výkonný ředitel Gene Seroka uvedl, že téměř všechny ukazatele efektivity přístavu jsou na stejné nebo lepší úrovni než na začátku nárůstu, i když „v poslední době pozorujeme určité mikroproblémy“.

Doba zdržení kontejnerů – měřítko toho, jak hladce se pohybují přístavem – se zvýšila a dosáhla více než šesti dnů. „To je příliš vysoká hodnota, měla by se pohybovat mezi dvěma a čtyřmi dny,“ řekl Seroka.

Napětí se začíná objevovat také v dostupnosti podvozků pro nákladní automobily – což je problém, který se dává za vinu velkým zpožděním v LA-Long Beach během úzkých míst v Covidu v letech 2021 a 2022.

Přesto nevidí nic, co by bylo důvodem k obavám. „Poslední tři měsíce jsme vystřihovali opravdu vysokou produktivitu,“ řekl Seroka.

Někteří pozorovatelé v odvětví se podle něj domnívají, že dovoz do USA mohl v červenci dosáhnout vrcholu, což je hypotéza, která odpovídá nedávnému poklesu spotových přepravních sazeb.

„Uvidíme, zda se to potvrdí,“ řekl Seroka. „Hodně záleží na vývoji ekonomiky.“

Přístavy Los Angeles a Long Beach, které zajišťují zhruba třetinu veškerého amerického kontejnerového dovozu, zaznamenaly v červenci třetí nejsilnější měsíc v historii, jen o málo překonaly historické maximum dosažené v květnu 2021. Tehdy vlna příchozího spotřebního zboží způsobila na pevnině přetížení dodávek a fronta nákladních lodí čekajících na kotviště na moři se den ode dne prodlužovala.Poptávku nyní pohánějí maloobchodníci a další dovozci, kteří se zásobují před americkými cly na čínské zboží a možnou stávkou velké skupiny amerických přístavních dělníků – a přidávají se tak k obvyklému šílenství předvánočních objednávek, k němuž v tomto ročním období dochází.Námořní terminály v jihokalifornském zálivu San Pedro zatím náporu odolávají, i když některé ukazatele omezené kapacity se začínají zvyšovat.„Jsme v dobré pozici, když vstupujeme do vrcholící přepravní sezóny, protože spotřebitelé nakupují zásoby pro návrat do školy a přepravci přesouvají zboží před možným zvýšením cel,“ uvedl v prohlášení generální ředitel přístavu Long Beach Mario Cordero. „V našich terminálech máme dostatek kapacity a náklad se nadále pohybuje efektivně a udržitelně.“V posledním spěchu s doplňováním zásob hraje velkou roli obava ze zpoždění zásilek. Jednání mezi odbory zastupujícími nákladní dopravce na východním pobřeží a pobřeží Mexického zálivu a jejich zaměstnavateli se dostala do slepé uličky šest týdnů před vypršením jejich smlouvy 30. září. Proto se část námořního nákladu, který by mohl procházet přístavy od Bostonu po Houston, přesouvá k branám na západním pobřeží, dokud se tato nejistota nevyřeší.Podle údajů společnosti Sea-Intelligence, kodaňské firmy zabývající se námořními údaji a poradenstvím, by každý den stávky zabral přístavům asi pět dní na odstranění vzniklého zpoždění v přepravě. Například týdenní stávka, která by začala 1. října, by trvala až do poloviny listopadu.„Pokud bude stávka dvoutýdenní, pak by se přístavy reálně vrátily k normálnímu provozu až v roce 2025,“ uvedl generální ředitel společnosti Sea-Intelligence Alan Murphy ve výzkumné zprávě zveřejněné minulý týden.Společnosti se také předhánějí v tom, aby předešly zavedení dalších cel na čínské zboží a v případě, že se Donald Trump příští rok vrátí do prezidentského úřadu, splní předvolební slib, že obchodní válku s Čínou vyostří a zvýší cla na veškerý dovoz do USA.Podle údajů, které tento měsíc zveřejnila Národní maloobchodní federace a společnost Hackett Associates, dosáhne dovoz kontejnerů do USA přes hlavní přístavy v letošním roce 24,9 milionu měřeno v ekvivalentních jednotkách 20 stop, což je o 12 % více než v loňském roce a blíží se úrovním z let 2021 a 2022, které přesáhly 25 milionů.LA-Long Beach a další přístavy na západním pobřeží již několik let ztrácejí podíl na trhu ve prospěch svých východních konkurentů. Zakladatel společnosti Hackett Associates Ben Hackett uvedl, že nové obavy z přerušení pracovních sil ve východních přístavech posunuly podíl západního pobřeží na nákladu „poprvé za více než tři roky nad 50 %“.Tyto faktory zkreslují obraz poptávky, takže je těžké určit, zda vrcholná přepravní sezóna začala brzy a objemy obchodu se brzy vyrovnají, nebo zda dovozci budou i nadále dovážet více než obvykle.Existuje také možnost, že schopnost spotřebitelů pokračovat ve výdajích klesne na dno, takže sklady budou plné a společnosti budou mít příliš velké zásoby.Poslední zpráva o maloobchodních tržbách odráží odolnost spotřebitelů navzdory vyšším nákladům na půjčky, ochlazení trhu práce a ekonomickým vyhlídkám zastřeným válkami a listopadovými prezidentskými volbami v USA.Avšak vzhledem k tomu, že pandemické úspory již z velké části vymizely a růst mezd se ochlazuje, mnozí Američané se stále častěji uchylují ke kreditním kartám a jiným půjčkám, aby podpořili své nákupy.Opatrní spotřebiteléPoslední zpráva o výsledcích společnosti Walmart Inc. podtrhuje, že americké domácnosti jsou ve světle ekonomické nejistoty a vysokých úrokových sazeb stále více uvědomělé, pokud jde o náklady. Američané také omezují cestování a odkládají velké rekonstrukce domů.„Vidíme, že spotřebitelé jsou i nadále nároční, vybírají si, hledají hodnotu“ a zaměřují se na základní věci, uvedl ve čtvrtek v rozhovoru finanční ředitel John David Rainey.Společnosti Home Depot Inc. a Whirlpool Corp. snížily své prognózy tržeb pro letošní rok, protože jejich zákazníci brzdí výdaje za velké položky a projekty na zlepšení domácnosti.Zatím však není zpomalení spotřeby patrné v odvětví, které pohybuje 80 % světového obchodu se zbožím. Na otázku, zda vidí na obzoru recesi, odpověděl generální ředitel světového kontejnerového přepravce č. 5, že podle jeho rezervací ne.„Všechny nás překvapila silná poptávka, kterou jsme zaznamenali od prvního května,“ řekl minulý týden Rolf Habben Jansen, generální ředitel německého kontejnerového přepravce Hapag-Lloyd AG. „Ta ve skutečnosti pokračuje i ve třetím čtvrtletí.“Předběžné srpnové údaje z přístavu v Los Angeles ukazují trvalou dynamiku. Výkonný ředitel Gene Seroka uvedl, že téměř všechny ukazatele efektivity přístavu jsou na stejné nebo lepší úrovni než na začátku nárůstu, i když „v poslední době pozorujeme určité mikroproblémy“.Doba zdržení kontejnerů – měřítko toho, jak hladce se pohybují přístavem – se zvýšila a dosáhla více než šesti dnů. „To je příliš vysoká hodnota, měla by se pohybovat mezi dvěma a čtyřmi dny,“ řekl Seroka.Napětí se začíná objevovat také v dostupnosti podvozků pro nákladní automobily – což je problém, který se dává za vinu velkým zpožděním v LA-Long Beach během úzkých míst v Covidu v letech 2021 a 2022.Přesto nevidí nic, co by bylo důvodem k obavám. „Poslední tři měsíce jsme vystřihovali opravdu vysokou produktivitu,“ řekl Seroka.Někteří pozorovatelé v odvětví se podle něj domnívají, že dovoz do USA mohl v červenci dosáhnout vrcholu, což je hypotéza, která odpovídá nedávnému poklesu spotových přepravních sazeb.„Uvidíme, zda se to potvrdí,“ řekl Seroka. „Hodně záleží na vývoji ekonomiky.“
Tagy: exportimportpřístavyUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Alaska Air obnovuje prognózu zisku díky oživení poptávky po cestování

      00:48

      Obchodní dohoda s Japonskem vzbuzuje naději u amerických investorů, ale frustraci u automobilek

      00:36

      Administrativa Donalda Trumpa plánuje podpořit vývoz AI a deregulovat ekologické normy

      00:24

      Bílý dům jmenuje odborníka na těžbu do čela úřadu pro národní bezpečnost, tvrdí zdroje

      00:12

      Bank of America schvaluje plán zpětného odkupu akcií v hodnotě 40 miliard dolarů

      00:05

      Akcie posilují, zlato klesá – trhy povzbudil vývoj obchodních rozhovorů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Bank of America zvyšuje cílovou cenu akcií Amazonu před zveřejněním výsledků

      23 července, 2025

      Před zveřejněním výsledků za druhé čtvrtletí letošního roku se analytici na Wall Street dívají na akcie Amazonu s rostoucím optimismem.

      Zdroj: Unsplash

      Investiční společnosti vidí příležitosti v akciích Celsius a Formula One Group

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      American Express těží z chuti utrácet. Výdaje rostou i v luxusních kategoriích

      19 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      S&P 500 opět uzavřel na rekordní úrovni díky optimismu ohledně obchodní dohody

      23 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.