Akcie společnosti Dexcom klesají kvůli pomalému růstu tržeb
Americká společnost Dexcom, lídr v oblasti zdravotnických přístrojů, zaznamenala ve čtvrtek po zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí pokles akcií o 9 %.
Akcie Dexcom klesly o 9 % po zprávě o poklesu tržeb v USA, navzdory překonání očekávaných výsledků
Dexcom zaznamenal 2% meziroční nárůst tržeb a čistý zisk vzrostl na 134,6 milionu dolarů
Nový produkt Stelo má oslovit dospělé s diabetem, kteří nevyužívají inzulin
Společnost zůstává blízko celoročních cílů tržeb, přestože se potýká s výzvami na domácím trhu
Navzdory tomu, že Dexcom překonal očekávání Wall Street jak v zisku na akcii, tak v tržbách, negativně se na akciích podepsal pokles příjmů v USA. Tržby na domácím trhu klesly ve srovnání s minulým rokem o 2 %, což vedlo k negativní reakci investorů.
Analytici skupiny London Stock Exchange Group (LSEG) očekávali, že zisk na akcii dosáhne 43 centů, zatímco Dexcom vykázal upravený zisk 45 centů. I tržby společnosti překonaly očekávání a dosáhly výše 994,2 milionu dolarů, přičemž odhady analytiků činily 990 milionů dolarů. Meziročně se příjmy zvýšily o 2 %, což na první pohled signalizovalo růst. Pokles tržeb v USA však vyvolal obavy a byl považován za hlavní důvod následného poklesu hodnoty akcií v poobchodních hodinách.
Pokles na domácím trhu USA a výzvy Dexcomu
Tržby společnosti Dexcom v USA ve třetím čtvrtletí klesly o 2 % z 713,6 milionu dolarů před rokem, což vedlo k obavám z možného oslabení poptávky. Vzhledem k tomu, že americký trh je pro Dexcom klíčový, jakýkoliv pokles tržeb na domácí půdě znamená výrazný zásah do příjmů a následně i ceny akcií. Tento pokles přichází v době, kdy Dexcom zůstává pod tlakem na dosažení celoročních cílů, zejména po významné revizi původního výhledu tržeb.
Zdroj: Getty Images
Společnost původně předpokládala tržby za celý rok ve výši 4,35 miliardy dolarů, ale v průběhu druhého čtvrtletí tento výhled snížila na rozmezí 4 až 4,05 miliardy dolarů. Tento krok vedl k propadu akcií o více než 40 % po zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí v červenci. Generální ředitel společnosti Kevin Sayer zdůvodnil tento pokles tržeb problémy s restrukturalizací prodejní sítě a nižším počtem nových zákazníků než očekávali, což přispělo k nižšímu růstu příjmů na uživatele.
Zlepšení výsledků a uvedení nového produktu Stelo
Navzdory poklesu tržeb v USA a výzvám, kterým Dexcom čelí, došlo ve třetím čtvrtletí k růstu čistého zisku. Čistý zisk společnosti Dexcom dosáhl 134,6 milionu dolarů, což odpovídá 34 centům na akcii. Oproti předchozímu roku, kdy byl čistý zisk 120,7 milionu dolarů, představuje tento výsledek růst a svědčí o tom, že Dexcom dokázal navýšit svůj čistý zisk navzdory některým překážkám.
Na přelomu třetího čtvrtletí Dexcom také uvedl na trh nový produkt s názvem „Stelo,“ což je glukometr, který nevyžaduje lékařský předpis a je zaměřený na dospělé s diabetem, kteří nejsou léčeni inzulinem. Tento krok znamená snahu rozšířit portfolio produktů a oslovit širší skupinu pacientů. Produkt Stelo představuje snahu Dexcomu využít rostoucí trh diabetických pomůcek a nabídnout pacientům nové možnosti péče o své zdraví.
Reakce vedení společnosti a změny v klíčových pozicích
V reakci na negativní reakci trhu Kevin Sayer během hovoru s investory uvedl, že Dexcom pracuje na zlepšení svých prodejních strategií a operací. Zdůraznil, že společnost udělala pokroky ve třetím čtvrtletí a přistoupila k opatřením, která by měla posílit výsledky v následujících měsících. Vedle toho Dexcom oznámil, že obchodní ředitelka Teri Lawverová odejde na konci roku do důchodu, ale bude ještě několik měsíců působit jako poradkyně. Dočasné vedení prodejního týmu převezme generální ředitel Kevin Sayer, který také oznámil plány na vyhledání nového kandidáta na pozici obchodního ředitele.
Společnost Dexcom očekává, že se jí podaří udržet celoroční výhled tržeb, což je klíčové pro stabilitu hodnoty jejích akcií. Pozorovatelé trhu a investoři však zůstanou obezřetní a budou sledovat, zda společnost dokáže nejen dosáhnout svých finančních cílů, ale také překonat negativní důsledky poklesu tržeb na domácím trhu.
V komplexním a konkurenčním prostředí zdravotnických technologií je cesta společnosti Dexcom ukázkou výzev, kterým čelí i zavedené společnosti. Dexcom musí najít rovnováhu mezi inovacemi a splněním očekávání trhu. Její nový produkt Stelo a změny ve vedení naznačují, že společnost se snaží na tyto výzvy reagovat, ale pouze čas ukáže, zda bude schopná dosáhnout svých cílů a zůstat silným hráčem na trhu diabetických technologií.
Navzdory tomu, že Dexcom překonal očekávání Wall Street jak v zisku na akcii, tak v tržbách, negativně se na akciích podepsal pokles příjmů v USA. Tržby na domácím trhu klesly ve srovnání s minulým rokem o 2 %, což vedlo k negativní reakci investorů.Analytici skupiny London Stock Exchange Group očekávali, že zisk na akcii dosáhne 43 centů, zatímco Dexcom vykázal upravený zisk 45 centů. I tržby společnosti překonaly očekávání a dosáhly výše 994,2 milionu dolarů, přičemž odhady analytiků činily 990 milionů dolarů. Meziročně se příjmy zvýšily o 2 %, což na první pohled signalizovalo růst. Pokles tržeb v USA však vyvolal obavy a byl považován za hlavní důvod následného poklesu hodnoty akcií v poobchodních hodinách.Pokles na domácím trhu USA a výzvy DexcomuTržby společnosti Dexcom v USA ve třetím čtvrtletí klesly o 2 % z 713,6 milionu dolarů před rokem, což vedlo k obavám z možného oslabení poptávky. Vzhledem k tomu, že americký trh je pro Dexcom klíčový, jakýkoliv pokles tržeb na domácí půdě znamená výrazný zásah do příjmů a následně i ceny akcií. Tento pokles přichází v době, kdy Dexcom zůstává pod tlakem na dosažení celoročních cílů, zejména po významné revizi původního výhledu tržeb.Společnost původně předpokládala tržby za celý rok ve výši 4,35 miliardy dolarů, ale v průběhu druhého čtvrtletí tento výhled snížila na rozmezí 4 až 4,05 miliardy dolarů. Tento krok vedl k propadu akcií o více než 40 % po zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí v červenci. Generální ředitel společnosti Kevin Sayer zdůvodnil tento pokles tržeb problémy s restrukturalizací prodejní sítě a nižším počtem nových zákazníků než očekávali, což přispělo k nižšímu růstu příjmů na uživatele.Zlepšení výsledků a uvedení nového produktu SteloNavzdory poklesu tržeb v USA a výzvám, kterým Dexcom čelí, došlo ve třetím čtvrtletí k růstu čistého zisku. Čistý zisk společnosti Dexcom dosáhl 134,6 milionu dolarů, což odpovídá 34 centům na akcii. Oproti předchozímu roku, kdy byl čistý zisk 120,7 milionu dolarů, představuje tento výsledek růst a svědčí o tom, že Dexcom dokázal navýšit svůj čistý zisk navzdory některým překážkám.Na přelomu třetího čtvrtletí Dexcom také uvedl na trh nový produkt s názvem „Stelo,“ což je glukometr, který nevyžaduje lékařský předpis a je zaměřený na dospělé s diabetem, kteří nejsou léčeni inzulinem. Tento krok znamená snahu rozšířit portfolio produktů a oslovit širší skupinu pacientů. Produkt Stelo představuje snahu Dexcomu využít rostoucí trh diabetických pomůcek a nabídnout pacientům nové možnosti péče o své zdraví.Reakce vedení společnosti a změny v klíčových pozicíchV reakci na negativní reakci trhu Kevin Sayer během hovoru s investory uvedl, že Dexcom pracuje na zlepšení svých prodejních strategií a operací. Zdůraznil, že společnost udělala pokroky ve třetím čtvrtletí a přistoupila k opatřením, která by měla posílit výsledky v následujících měsících. Vedle toho Dexcom oznámil, že obchodní ředitelka Teri Lawverová odejde na konci roku do důchodu, ale bude ještě několik měsíců působit jako poradkyně. Dočasné vedení prodejního týmu převezme generální ředitel Kevin Sayer, který také oznámil plány na vyhledání nového kandidáta na pozici obchodního ředitele.DexCom, Inc. Budoucí výhled společnosti DexcomSpolečnost Dexcom očekává, že se jí podaří udržet celoroční výhled tržeb, což je klíčové pro stabilitu hodnoty jejích akcií. Pozorovatelé trhu a investoři však zůstanou obezřetní a budou sledovat, zda společnost dokáže nejen dosáhnout svých finančních cílů, ale také překonat negativní důsledky poklesu tržeb na domácím trhu.V komplexním a konkurenčním prostředí zdravotnických technologií je cesta společnosti Dexcom ukázkou výzev, kterým čelí i zavedené společnosti. Dexcom musí najít rovnováhu mezi inovacemi a splněním očekávání trhu. Její nový produkt Stelo a změny ve vedení naznačují, že společnost se snaží na tyto výzvy reagovat, ale pouze čas ukáže, zda bude schopná dosáhnout svých cílů a zůstat silným hráčem na trhu diabetických technologií.