BMW M Competition modely zvyšují jízdní výkon díky posílenému motoru, vylepšenému odpružení a odvážnému designu
Model X6 M Competition, který spojuje pohodlí SUV a styl kupé, nabízí silný V8 motor s výkonem 617 koní pro mimořádný zážitek z jízdy
BMW X6 vyniká svým jedinečným vzhledem a dynamickými jízdními vlastnostmi, které přitahují zájemce hledající výkonný a odvážný design
Každý vůz značky BMW M s úpravou Competition slibuje výjimečný zážitek z jízdy. Značka Competition, která nabízí nejvyšší výkonnostní balíčky mnichovské automobilky, znamená vyšší výkon, vylepšené odpružení a trochu více vizuálního stylu.
Označení M na voze BMW znamená, že vozidlo prošlo speciálním tuningovým procesem společnosti, kdy se již pečlivě zkonstruovanému vozu nebo SUV přidá více koní, přísnější odpružení a celkově lepší výkon.
V případě nejnovějšího BMW X6 M Competition se tato dodatečná síla dostala do rozměrného vozu, který je navržen tak, aby pohodlně převezl houf cestujících a jejich společné věci. Kupujícím, kteří se ještě nechtějí poddat omezením spojeným s jízdou v SUV, nabízí o něco vyšší akceleraci a točivý moment.
Módní vzhled modelu X6, bez ohledu na jeho výbavu, přitahuje pozornost a zaujme na první pohled. Automobilka BMW popisuje toto „prémiové Sports Activity Coupé“ jako výsledek odvážného spojení různých typů vozů. Vzhledem, který působí jako stylová kombinace sportovního kupé, sedanu a SUV, X6 přináší nejen dynamický design, ale i styl, který vzbudí zájem všude, kde se objeví.
Má přední linie kupé. Má čtyři dveře sedanu. Je dost velké na to, aby se dalo označit za plnohodnotné SUV. Má zadní část crossoveru nebo přerostlého hatchbacku. Ať už ho kupující uvidí jakkoli, bude vzbuzovat vážné pohledy – zejména ve své temné, zádumčivé podobě s označením M Competition.
Podle Rebeccy Dalski, seniorní produktové specialistky BMW, je tato pozornost hlavním motivem zákazníků.
„Zákazníci X6 dávají přednost vozu, který vyniká v davu,“ říká Dalski. „Odráží jejich osobnost. Hledají rovnováhu, pokud jde o výkon, komfort a ovladatelnost – a zároveň chtějí něco, co působí dobrodružně a nabízí vysoce moderní design zvenku i zevnitř.“
To je efektní a pochopitelně korporátní způsob, jak říci, že X6 má jedinečný vzhled. Přesto se verze M s certifikací Competition skutečně prodávají řidičům, kteří chtějí mít ten správný šmrnc. Dalski trvá na tom, že to je téma všech možností M Competition.
„Každý vysoce výkonný model BMW M má v nabídce variantu Competition, ať už jako volitelný paket, nebo standardně – s výjimkou M2 a právě představených M5 a M5 Touring,“ říká.
„Tento krok je přímou odpovědí na poptávku zákazníků. Pokud bude zájem o vyšší výkon našich už tak vysoce výkonných modelů M – ostřejší ovladatelnost, důraznější zaměření na okruhovou jízdu a další prvky – dále růst, rádi na něj odpovíme.“
K uspokojení této poptávky je X6 Competition za zhruba 130 000 USD vybaven speciálně vyladěným 4,4litrovým motorem V8 o výkonu 617 koní. Osmistupňová převodovka s možností sportovního řazení přenáší tento výkon na systém pohonu všech kol. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,7 sekundy a maximální rychlost se pohybuje kolem 280 km/h.
Od roku 2007, kdy X6 debutovala na speciální akci pro média na okruhu Circuit of the Americas, je ještě o něco dravější. Varianta 2025 je o palec delší, o palec širší a o necelého půl palce vyšší. To jsou jen drobné úpravy vozu, který už tak působí za volantem velkým dojmem.
Ačkoli jeho hranatá ramena hrozí, že vytlačí z cesty menší vozy, aby se mohl věnovat rychlé a hlasité jízdě (pokud se ujistíte, že v jízdním režimu Sport zvýšíte tón výfuku motoru a necháte ho tam uzamčený), v DNA X6 Competition stále zůstávají kultivované bavorské taneční schopnosti. V zatáčkách nikdy nepůsobí tak lehce jako M5, ale při rychlém průjezdu zatáčkou trpí X6 M překvapivě malou nedotáčivostí.
Výkon účinně dopadá na vozovku a speciálně přidaná rychlost vozu často překvapuje ty, kteří jedou v blízkosti X6 Competition. Zrychlení není přehnaně agresivní, ale je rovnoměrné, soustředěné a dostatečné.
„Výkon základního modelu X6 se zvýšil z 300 v roce 2008 na dnešních 375,“ říká Dalski. „Spotřeba paliva se zvýšila ze 17 mpg v kombinovaném provozu na 24 mpg v kombinovaném provozu. Technologie se za tu dobu značně vyvinuly, od zavedení mild-hybridního pohonu napříč modelovou řadou až po zakřivený displej BMW poháněný systémem BMW iDrive 8.5.“
Uvnitř X6 najde řidič kompletní sadu bezpečnostních, komfortních a informačně-zábavních prvků, které se od BMW očekávají. Zakřivený displej v přístrojové desce, který dominuje výhledu řidiče, se táhne v délce více než dvou metrů přes celou kabinu a zahrnuje 12,3palcovou digitální obrazovku propojenou s funkcemi infotainmentu vozu.
Ačkoli je tato obrazovka samozřejmě připravena na dotyk, poslouchá také hlasové povely a gesta rukou (posledně jmenované ovládání je však stále méně spolehlivé a zůstává technologií, která se neprosadila jako nezbytná nebo dokonce žádoucí).
Pokud jde o onen vyzývavý vnější styl, který X6 přinesla do rodiny BMW, Dalski jej vyzdvihuje jako silnou stránku a osobitou volbu pro budoucí zájemce.
„Co se od uvedení X6 nezměnilo, je její poslání poskytovat výrazný, sportovně elegantní styl,“ říká. „Má agresivní postoj a dynamické jízdní vlastnosti, které jej i nadále odlišují od běžných vozů. Celkově působí jedinečně odvážně, dynamicky a expresivně.“
Ani v dnešní době nekonečných debat o plug-in vozech a váhání automobilek, zda v dohledné době přejdou zcela na elektromobily, nevidí Dalski žádné známky toho, že by touha po jejich uzákoněných výkonných designech slábla. Věří, že stále existuje nevyužité nadšení pro výkon, rychlost a jemnou techniku.
„Často se zdá, že je tu chuť na ještě víc,“ říká Dalski. „Poukazujeme na úspěch limitovaných sériových modelů M4 CS a M4 CSL, které nabízejí výkony přesahující i model Competition.“
Každý vůz značky BMW M s úpravou Competition slibuje výjimečný zážitek z jízdy. Značka Competition, která nabízí nejvyšší výkonnostní balíčky mnichovské automobilky, znamená vyšší výkon, vylepšené odpružení a trochu více vizuálního stylu.
Označení M na voze BMW znamená, že vozidlo prošlo speciálním tuningovým procesem společnosti, kdy se již pečlivě zkonstruovanému vozu nebo SUV přidá více koní, přísnější odpružení a celkově lepší výkon.
V případě nejnovějšího BMW X6 M Competition se tato dodatečná síla dostala do rozměrného vozu, který je navržen tak, aby pohodlně převezl houf cestujících a jejich společné věci. Kupujícím, kteří se ještě nechtějí poddat omezením spojeným s jízdou v SUV, nabízí o něco vyšší akceleraci a točivý moment.
Módní vzhled modelu X6, bez ohledu na jeho výbavu, přitahuje pozornost a zaujme na první pohled. Automobilka BMW popisuje toto „prémiové Sports Activity Coupé“ jako výsledek odvážného spojení různých typů vozů. Vzhledem, který působí jako stylová kombinace sportovního kupé, sedanu a SUV, X6 přináší nejen dynamický design, ale i styl, který vzbudí zájem všude, kde se objeví.
Má přední linie kupé. Má čtyři dveře sedanu. Je dost velké na to, aby se dalo označit za plnohodnotné SUV. Má zadní část crossoveru nebo přerostlého hatchbacku. Ať už ho kupující uvidí jakkoli, bude vzbuzovat vážné pohledy – zejména ve své temné, zádumčivé podobě s označením M Competition.
Podle Rebeccy Dalski, seniorní produktové specialistky BMW, je tato pozornost hlavním motivem zákazníků.
„Zákazníci X6 dávají přednost vozu, který vyniká v davu,“ říká Dalski. „Odráží jejich osobnost. Hledají rovnováhu, pokud jde o výkon, komfort a ovladatelnost – a zároveň chtějí něco, co působí dobrodružně a nabízí vysoce moderní design zvenku i zevnitř.“
To je efektní a pochopitelně korporátní způsob, jak říci, že X6 má jedinečný vzhled. Přesto se verze M s certifikací Competition skutečně prodávají řidičům, kteří chtějí mít ten správný šmrnc. Dalski trvá na tom, že to je téma všech možností M Competition.
„Každý vysoce výkonný model BMW M má v nabídce variantu Competition, ať už jako volitelný paket, nebo standardně – s výjimkou M2 a právě představených M5 a M5 Touring,“ říká.
„Tento krok je přímou odpovědí na poptávku zákazníků. Pokud bude zájem o vyšší výkon našich už tak vysoce výkonných modelů M – ostřejší ovladatelnost, důraznější zaměření na okruhovou jízdu a další prvky – dále růst, rádi na něj odpovíme.“
K uspokojení této poptávky je X6 Competition za zhruba 130 000 USD vybaven speciálně vyladěným 4,4litrovým motorem V8 o výkonu 617 koní. Osmistupňová převodovka s možností sportovního řazení přenáší tento výkon na systém pohonu všech kol. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,7 sekundy a maximální rychlost se pohybuje kolem 280 km/h.
Od roku 2007, kdy X6 debutovala na speciální akci pro média na okruhu Circuit of the Americas, je ještě o něco dravější. Varianta 2025 je o palec delší, o palec širší a o necelého půl palce vyšší. To jsou jen drobné úpravy vozu, který už tak působí za volantem velkým dojmem.
Ačkoli jeho hranatá ramena hrozí, že vytlačí z cesty menší vozy, aby se mohl věnovat rychlé a hlasité jízdě , v DNA X6 Competition stále zůstávají kultivované bavorské taneční schopnosti. V zatáčkách nikdy nepůsobí tak lehce jako M5, ale při rychlém průjezdu zatáčkou trpí X6 M překvapivě malou nedotáčivostí.
Výkon účinně dopadá na vozovku a speciálně přidaná rychlost vozu často překvapuje ty, kteří jedou v blízkosti X6 Competition. Zrychlení není přehnaně agresivní, ale je rovnoměrné, soustředěné a dostatečné.
„Výkon základního modelu X6 se zvýšil z 300 v roce 2008 na dnešních 375,“ říká Dalski. „Spotřeba paliva se zvýšila ze 17 mpg v kombinovaném provozu na 24 mpg v kombinovaném provozu. Technologie se za tu dobu značně vyvinuly, od zavedení mild-hybridního pohonu napříč modelovou řadou až po zakřivený displej BMW poháněný systémem BMW iDrive 8.5.“
Uvnitř X6 najde řidič kompletní sadu bezpečnostních, komfortních a informačně-zábavních prvků, které se od BMW očekávají. Zakřivený displej v přístrojové desce, který dominuje výhledu řidiče, se táhne v délce více než dvou metrů přes celou kabinu a zahrnuje 12,3palcovou digitální obrazovku propojenou s funkcemi infotainmentu vozu.
Ačkoli je tato obrazovka samozřejmě připravena na dotyk, poslouchá také hlasové povely a gesta rukou .
Pokud jde o onen vyzývavý vnější styl, který X6 přinesla do rodiny BMW, Dalski jej vyzdvihuje jako silnou stránku a osobitou volbu pro budoucí zájemce.
„Co se od uvedení X6 nezměnilo, je její poslání poskytovat výrazný, sportovně elegantní styl,“ říká. „Má agresivní postoj a dynamické jízdní vlastnosti, které jej i nadále odlišují od běžných vozů. Celkově působí jedinečně odvážně, dynamicky a expresivně.“
Ani v dnešní době nekonečných debat o plug-in vozech a váhání automobilek, zda v dohledné době přejdou zcela na elektromobily, nevidí Dalski žádné známky toho, že by touha po jejich uzákoněných výkonných designech slábla. Věří, že stále existuje nevyužité nadšení pro výkon, rychlost a jemnou techniku.
„Často se zdá, že je tu chuť na ještě víc,“ říká Dalski. „Poukazujeme na úspěch limitovaných sériových modelů M4 CS a M4 CSL, které nabízejí výkony přesahující i model Competition.“
Pokud jste se rozhodli svěřit své investice profesionálům v rámci asset managementu, první věc, na kterou narazíte bude pravděpodobně výběr investičního...