Společnost Nike snižuje prognózy na nadcházející měsíce. Akcie klesají
Akcie giganta v oblasti sportovního oblečení, společnosti Nike Inc., v úterý po skončení obchodování výrazně klesly, protože firma snížila své prognózy tržeb pro nadcházející měsíce.
Akcie Nike klesly o 5,9 % po snížení prognóz tržeb a oznámení restrukturalizace s novým generálním ředitelem
Nike očekává pokles tržeb o 8-10 % ve druhém čtvrtletí kvůli konkurenci a citlivosti spotřebitelů na ceny
Tržby z Nike Direct a velkoobchodu klesly o 13 % a 8 %, čímž zaostaly za očekáváními
Přes problémy v Číně a nižší tržby, segment běžecké obuvi a pánského fitness vybavení zůstává slibný
Toto rozhodnutí o revizi krátkodobých prognóz do budoucna, které jistě oslabilo náladu investorů, bylo učiněno s ohledem na strategickou restrukturalizaci plánovanou nastupujícím generálním ředitelem společnosti.
Současný generální ředitel John Donahoe, který má za sebou téměř půl desetiletí práce, odchází 13. října do důchodu. Matthew Friend, finanční ředitel (CFO) společnosti Nike, v průběhu hovoru o finančních výsledcích společnosti Nike sdělil, že předchozí předpovědi tržeb na celý rok byly dočasně odloženy. Místo toho společnost omezuje svůj pohled do budoucna a omezuje své finanční prognózy pouze na následující čtvrtletí každého fiskálního roku, které trvá do května. Rovněž se připravují opatření k odložení jejího dne pro investory, což je očekávaný krok ze strany subjektů působících na trhu s cennými papíry.
V odpovědi na dotazy ohledně neobvyklé změny strategie Friend uvedl, že hlavním cílem je poskytnout nastupujícímu generálnímu řediteli Elliottu Hillovi dostatečný prostor k přehodnocení a přepracování současného způsobu fungování společnosti. Řekl: “Elliottovi to poskytuje flexibilitu, aby mohl znovu navázat kontakt s našimi zaměstnanci a týmy, vyhodnotit současné strategie a obchodní trendy a vypracovat naše plány, které by firmě zajistily co nejlepší pozici pro fiskální rok 26 a další období.”
Dále dodal, že ačkoli se společnosti Nike podařilo dosáhnout několika prvních vítězství, podstatnější úsilí o obnovu stále probíhá. Friend předpověděl pro druhé čtvrtletí další pokles tržeb společnosti Nike o 8-10 %.
Zdroj: Getty Images
Analytici si nadále nebyli jisti bezprostředními vyhlídkami kultovního výrobce tenisek a jako závažné problémy uváděli silnou konkurenci a cenovou citlivost spotřebitelů. To však některé z nich neodradilo od toho, aby současnou situaci společnosti přirovnali k záchvatu dočasných turbulencí, neboť s napětím očekávají nadcházející nástup Elliotta Hilla do čela společnosti.
Akcie se v průběhu odpoledního obchodování propadly o 5,9 % ve srovnání s růstem o 0,8 % na konci řádného obchodování. Od začátku letošního roku si akcie Nike připsaly pokles o 17,9 %.
V prvním čtvrtletí fiskálního roku vykázala společnost Nike čistý zisk ve výši 1,05 miliardy dolarů, což v přepočtu znamená 70 centů na akcii, což je výrazný pokles oproti loňskému prvnímu čtvrtletí, kdy čistý zisk činil 1,45 miliardy dolarů nebo 94 centů na akcii. Tržby zaznamenaly meziroční pokles o 10 % na 11,59 miliardy dolarů.
Tržby společnosti Nike prostřednictvím její divize Nike Direct, která zahrnuje jak fyzické prodejny, tak elektronický obchod, za uplynulé čtvrtletí zaostaly za očekáváními a klesly o 13 %. Tento pokles je znepokojivý zejména proto, že Nike Direct bývá považován za jeden z klíčových růstových motorů společnosti. Velkoobchodní tržby, které představují prodej zboží maloobchodníkům, rovněž vykázaly pokles, a to o 8 %, přestože se očekávalo, že tento segment bude posílen zavedením digitálních obchodů Nike a nových technologií pro zlepšení zákaznické zkušenosti. I když digitální obchodní strategie měly potenciál oživit velkoobchodní prodeje, nedařilo se splnit očekávání trhu, což poukazuje na to, že společnost čelí výrazným výzvám jak v přímém prodeji, tak v prodejích přes maloobchodní partnery.
Trendy a prodeje v Číně v období návratu do školy se rovněž potýkaly s problémy v souvislosti s rozkolísaným ekonomickým prostředím a snahou vlády o stabilizaci ekonomiky. Snaha omezit nabídku klasických tenisek, jako jsou Jordan 1, Air Force 1 a Dunk, které jsou tradičně nejprodávanějšími produkty Nike, aby si zachovaly svou výklenkovou atraktivitu, se rovněž ukázala jako znepokojující pro investory.
Pokles však nebyl komplexní. Pánské fitness vybavení a běžecká obuv pro muže i ženy prokázaly odolnost a slibnou pozici na trhu. Společnost se také postavila nastupujícím konkurentům, jako je On Running, tím, že zaměřila své úsilí na oslovení příležitostných běžců. Finanční ředitel na závěr uvedl, že společnost se těší na uvedení nových designů tlumení u své běžecké obuvi.
Když se Friend vrátil k nastupujícímu generálnímu řediteli, zmínil Hillův předchozí přínos k resuscitaci severoamerického podnikání společnosti v roce 2010 po velké krizi, díky čemuž budoucnost vypadá slibně. Prohlásil: “Při procházkách po areálu je cítit energie a nadšení.” Dodal, že Hillův návrat vyvolal pozitivní reakce zaměstnanců po celém světě.
Toto rozhodnutí o revizi krátkodobých prognóz do budoucna, které jistě oslabilo náladu investorů, bylo učiněno s ohledem na strategickou restrukturalizaci plánovanou nastupujícím generálním ředitelem společnosti.Současný generální ředitel John Donahoe, který má za sebou téměř půl desetiletí práce, odchází 13. října do důchodu. Matthew Friend, finanční ředitel společnosti Nike, v průběhu hovoru o finančních výsledcích společnosti Nike sdělil, že předchozí předpovědi tržeb na celý rok byly dočasně odloženy. Místo toho společnost omezuje svůj pohled do budoucna a omezuje své finanční prognózy pouze na následující čtvrtletí každého fiskálního roku, které trvá do května. Rovněž se připravují opatření k odložení jejího dne pro investory, což je očekávaný krok ze strany subjektů působících na trhu s cennými papíry.V odpovědi na dotazy ohledně neobvyklé změny strategie Friend uvedl, že hlavním cílem je poskytnout nastupujícímu generálnímu řediteli Elliottu Hillovi dostatečný prostor k přehodnocení a přepracování současného způsobu fungování společnosti. Řekl: “Elliottovi to poskytuje flexibilitu, aby mohl znovu navázat kontakt s našimi zaměstnanci a týmy, vyhodnotit současné strategie a obchodní trendy a vypracovat naše plány, které by firmě zajistily co nejlepší pozici pro fiskální rok 26 a další období.”Dále dodal, že ačkoli se společnosti Nike podařilo dosáhnout několika prvních vítězství, podstatnější úsilí o obnovu stále probíhá. Friend předpověděl pro druhé čtvrtletí další pokles tržeb společnosti Nike o 8-10 %.Analytici si nadále nebyli jisti bezprostředními vyhlídkami kultovního výrobce tenisek a jako závažné problémy uváděli silnou konkurenci a cenovou citlivost spotřebitelů. To však některé z nich neodradilo od toho, aby současnou situaci společnosti přirovnali k záchvatu dočasných turbulencí, neboť s napětím očekávají nadcházející nástup Elliotta Hilla do čela společnosti.Akcie se v průběhu odpoledního obchodování propadly o 5,9 % ve srovnání s růstem o 0,8 % na konci řádného obchodování. Od začátku letošního roku si akcie Nike připsaly pokles o 17,9 %.V prvním čtvrtletí fiskálního roku vykázala společnost Nike čistý zisk ve výši 1,05 miliardy dolarů, což v přepočtu znamená 70 centů na akcii, což je výrazný pokles oproti loňskému prvnímu čtvrtletí, kdy čistý zisk činil 1,45 miliardy dolarů nebo 94 centů na akcii. Tržby zaznamenaly meziroční pokles o 10 % na 11,59 miliardy dolarů.Tržby společnosti Nike prostřednictvím její divize Nike Direct, která zahrnuje jak fyzické prodejny, tak elektronický obchod, za uplynulé čtvrtletí zaostaly za očekáváními a klesly o 13 %. Tento pokles je znepokojivý zejména proto, že Nike Direct bývá považován za jeden z klíčových růstových motorů společnosti. Velkoobchodní tržby, které představují prodej zboží maloobchodníkům, rovněž vykázaly pokles, a to o 8 %, přestože se očekávalo, že tento segment bude posílen zavedením digitálních obchodů Nike a nových technologií pro zlepšení zákaznické zkušenosti. I když digitální obchodní strategie měly potenciál oživit velkoobchodní prodeje, nedařilo se splnit očekávání trhu, což poukazuje na to, že společnost čelí výrazným výzvám jak v přímém prodeji, tak v prodejích přes maloobchodní partnery.NIKE, Inc. Trendy a prodeje v Číně v období návratu do školy se rovněž potýkaly s problémy v souvislosti s rozkolísaným ekonomickým prostředím a snahou vlády o stabilizaci ekonomiky. Snaha omezit nabídku klasických tenisek, jako jsou Jordan 1, Air Force 1 a Dunk, které jsou tradičně nejprodávanějšími produkty Nike, aby si zachovaly svou výklenkovou atraktivitu, se rovněž ukázala jako znepokojující pro investory.Pokles však nebyl komplexní. Pánské fitness vybavení a běžecká obuv pro muže i ženy prokázaly odolnost a slibnou pozici na trhu. Společnost se také postavila nastupujícím konkurentům, jako je On Running, tím, že zaměřila své úsilí na oslovení příležitostných běžců. Finanční ředitel na závěr uvedl, že společnost se těší na uvedení nových designů tlumení u své běžecké obuvi.Když se Friend vrátil k nastupujícímu generálnímu řediteli, zmínil Hillův předchozí přínos k resuscitaci severoamerického podnikání společnosti v roce 2010 po velké krizi, díky čemuž budoucnost vypadá slibně. Prohlásil: “Při procházkách po areálu je cítit energie a nadšení.” Dodal, že Hillův návrat vyvolal pozitivní reakce zaměstnanců po celém světě.