Klíčové body
- Airship vyvíjí software, který zjednoduší práci dodavatelům HVAC a zlepší prodejní procesy
- Investice ve výši 4 milionů dolarů podpoří rozvoj Airship a nábor nových zaměstnanců
- Airship plánuje vytvořit komplexní platformu, která zahrnuje správu záruk, platby a předplatné pro dodavatele HVAC
Odvětví HVAC prochází zásadní proměnou. Zatímco starší generace řemeslníků odchází do důchodu, soukromé investiční společnosti postupně konsolidují trh. Společnost Airship přináší softwarové řešení, které otevírá novou kapitolu v oblasti HVAC.
Společnost Airship vytváří software pro prodejní místa dodavatelů HVAC, který jim poskytne potřebné znalosti o věcech, jako jsou pobídkové programy pro energeticky účinná tepelná čerpadla a slevy, na které by jejich zákazníci měli nárok, a pomůže jim uzavřít větší prodeje.
Craig Battin, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Airship, uvedl, že software má být intuitivní a snadno osvojitelný, protože mnoho potenciálních dodavatelů vzduchotechniky si zatím technologie vůbec neosvojilo a při svém podnikání se stále spoléhají na tužku a papír.
Battin uvedl, že navzdory nízké úrovni přijetí technologií v tomto odvětví se společnost Airship snaží vytvořit řešení podnikové úrovně, což ji připravuje na prodej rostoucímu počtu HVAC společností podporovaných soukromým kapitálem.
„Vstup soukromého kapitálu do této oblasti je špičkou kopí,“ řekl Battin. „Je to na samém počátku zavádění softwaru. To, kde jsme nyní začali, nás připravuje na další budování produktů. Máme výhodu, že se půda pod tímto prostorem neustále mění.“
Spoluzakladatel a výkonný předseda společnosti Airship, Michael Sachse, uvedl, že mnoho firem v oblasti vzduchotechniky se soustředí na zvýšení počtu hovorů pro nárůst obchodního objemu. Domnívá se však, že efektivnější přístup spočívá ve zvyšování hodnoty již uzavřených zakázek. Doplnil, že průměrnému uživateli Airship se doposud podařilo zvýšit hodnotu zakázek o 20 %.
Sachse uvedl, že nápad na Airship dostal, když pracoval jako generální ředitel společnosti Dandelion Energy, startupu zabývajícího se geotermálním vytápěním a chlazením obytných budov. Sachse uvedl, že tato role ho poslala do králičí nory, proč je zavádění tepelných čerpadel tak náročné.
„Začal jsem o tom více přemýšlet a bylo mi jasné, že všechno se točí kolem domácího dodavatele a stavebních nástrojů, a měl jsem přímou zkušenost s tím, jak je to omezené,“ řekl Sachse.
Sachse se loni o svém nápadu zmínil fintechové firmě QED v rané fázi, která ho seznámila s Battinem, jenž měl dlouholeté zkušenosti s provozováním startupů a hledal svůj další projekt. Oba začali budovat Airship loni na podzim. V současné době má společnost 10 partnerů v projektu a funguje v beta verzi. Počáteční spuštění plánují na listopad, širší rozšíření pak začátkem příštího roku.
Nyní se společnost vynořuje z utajení, oznámila partnerství s jednorožcem ServiceTitan a právě získala předvstupní kolo v hodnotě 4 milionů dolarů. Toto kolo financování vedla společnost QED a podílely se na něm společnosti Silence, Lorimer Ventures, Four Acres Capital a Twine Ventures.
Airship plánuje využít kapitál na najímání zaměstnanců a další rozvoj svého produktu. Battin uvedl, že tento software pro prodejní místa je pouze prvním stavebním kamenem k případné platformě společnosti, která mimo jiné pomáhá také dodavatelům vzduchotechniky v oblastech, jako jsou platby a správa záruk a předplatného.
Existuje řada dalších společností, které se snaží vytvořit technologie pro dodavatele HVAC. Nový partner společnosti Airship, společnost ServiceTitan, je jednou z nich. Tato společnost získala 1,5 miliardy dolarů v rámci financování rizikovým kapitálem.
Další společností je Jobber, která získala více než 183 milionů dolarů a pomáhá dodavatelům HVAC s plánováním a fakturami. Service Fusion je další, která nabízí nástroje pro správu terénu a získala 10 milionů dolarů rizikového kapitálu, než ji v roce 2020 koupila společnost EverCommerce.
Společnost Airship si však myslí, že si na tomto přeplněném trhu udržuje náskok tím, že se zaměřuje na nástroje, které si dodavatelé mohou přinést do terénu, aby vydělali více peněz na každém prodeji.
„Jedna z věcí, ze které jsem nadšený, je, že nás práce s těmito zákazníky opravdu baví,“ řekl Sachse. „Dostáváme opravdu upřímnou a rychlou zpětnou vazbu. Mají velký zájem na tom, aby se jejich podnikání zlepšilo. Když se podívám na příštích několik let, těším se, že to zákazníci budou využívat.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky