Klíčové body
- Target snížil celoroční prognózu zisku na 8,30–8,90 USD na akcii, což výrazně zklamalo očekávání Wall Street
- Ve třetím čtvrtletí zisk na akcii dosáhl 1,85 USD, což je 20% pod očekáváním, a tržby činily 25,67 miliardy USD
- Srovnatelné tržby vzrostly o 0,3 %, přičemž digitální prodeje posílily o 10,8 %, ale tržby v kamenných obchodech poklesly o 1,9 %
- Akcie Targetu klesly o 15 %, přičemž výsledky zaostávají za Walmartem, který vykazuje lepší výkonnost v diskrétním zboží
Velký maloobchodní řetězec změnil kurz a snížil svůj celoroční výhled zisku, a to jen tři měsíce poté, co tuto prognózu zvýšil. Uvedl, že očekává celoroční upravený zisk na akcii v rozmezí od 8,30 do 8,90 USD. To je méně než rozmezí 9 až 9,70 USD na akcii, které sdělila v srpnu, a méně než 9,55 USD na akcii, které podle serveru StreetAccount očekávali analytici.
Společnost Target nyní očekává, že srovnatelné tržby za čtvrté čtvrtletí budou přibližně stejné. Tento ukazatel, který je známý také jako tržby ve stejných prodejnách, zahrnuje tržby na jejích internetových stránkách a v prodejnách otevřených alespoň 13 měsíců.
Společnost Target
Akcie společnosti se v předobchodní fázi propadly o více než 15 %.
V telefonátu s novináři generální ředitel Brian Cornell uvedl, že čtvrtletní výsledky společnosti poškodilo „přetrvávající oslabení v diskrečních kategoriích“ a náklady spojené s uspíšením dodávek a přípravou na krátkodobou říjnovou stávku v přístavech .
Provozní ředitel Michael Fiddelke uvedl, že „je zklamáním, že zpomalení diskrétní poptávky v kombinaci s některými nákladovými tlaky nás přimělo snížit naše prognózy poté, co jsme je v minulém čtvrtletí zvýšili“. Dodal však, že společnost Target si je jistá svým dlouhodobým výhledem.
Zde jsou údaje společnosti Target za tříměsíční období, které skončilo 2. listopadu, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: 1,85 USD oproti očekávaným 2,30 USD
- Tržby: 25,67 miliardy USD oproti očekávaným 25,90 miliardy USD.
Společnost Target, která je známá svým levným elegantním pojetím oblečení, domácích potřeb a dalšího diskrétního zboží, se snaží přilákat stálou návštěvnost a vyšší tržby. Nakupující jsou po kumulovaných letech zdražování potravin, bydlení a dalších věcí vybíraví, co se týče výdajů.
Aby Target zaujal zákazníky citlivé na cenu, oznámil v květnu, že sníží ceny přibližně 5 000 často nakupovaných položek, včetně plenek, chleba a mléka. V říjnu oznámil další vlnu snižování cen u více než 2 000 položek během sváteční sezóny, včetně léků proti nachlazení, hraček a zmrzliny.
Společnost Target uvedla, že do konce letošní prázdninové sezóny sníží ceny u více než 10 000 položek.

Společnost Target nabídla tyto slevy poté, co od zákazníků slyšela o „důležitosti hodnoty a cenové dostupnosti“, uvedl obchodní ředitel Rick Gomez. Dodal, že snížení cen u častých položek ponechává v rozpočtech zákazníků více prostoru na to, aby si mohli dopřát produkty, které chtějí, ať už jde o nové oblečení nebo kosmetické zboží.
Přesto tato snížení cen nestačila k tomu, aby se výkonnost společnosti Target ve třetím fiskálním čtvrtletí zvýšila.
Společnost Target dosáhla nárůstu srovnatelných tržeb o 0,3 %, protože zákazníci utráceli více na jejích internetových stránkách, ale méně v jejích obchodech. To nedosáhlo 1,5% nárůstu, který analytici očekávali podle StreetAccount.
Čistý zisk společnosti Target ve třetím fiskálním čtvrtletí klesl o 12 % na 854 milionů USD, tj. 1,85 USD na akcii, z 971 milionů USD, tj. 2,10 USD na akcii, v předchozím čtvrtletí. Tržby vzrostly z 25,40 miliardy dolarů v předchozím období.
Návštěvnost zákazníků v prodejnách a na internetových stránkách společnosti Target se meziročně zvýšila o 2,4 %. Světlým bodem byl digitální prodej, který meziročně vzrostl o 10,8 % díky dvoucifernému nárůstu u vyzvedávání zboží na obrubníku a téměř 20% nárůstu u doručování zboží domů ve stejný den. Srovnatelné tržby v obchodech však meziročně poklesly o 1,9 %.
Zákazníci se ve čtvrtletí zaměřili na potraviny a zboží denní potřeby spolu s kosmetickými produkty. Srovnatelné tržby v této kategorii, která zahrnuje tržby v obchodech Ulta Beauty uvnitř Targetu, vzrostly o více než 6 %. Další dvě kategorie, potraviny a nápoje a základní potřeby, zaznamenaly ve srovnání s předchozím rokem nízké jednociferné nárůsty.
Výsledky maloobchodního řetězce se sídlem v Minneapolisu jsou v rozporu s trendy společnosti Walmart, která v úterý oznámila zlepšení tržeb v oblasti diskrétního zboží již druhé čtvrtletí v řadě. Walmart rovněž uvedl, že získává podíl na trhu mezi domácnostmi s vyššími příjmy.
Oba velcí maloobchodní prodejci však mají odlišnou skladbu prodejů, neboť podle finančních zpráv společností tvoří potraviny v posledním fiskálním roce přibližně 60 % obchodů Walmartu v USA, ale jen asi 23 % obchodů Targetu.
Gomez uvedl, že maloobchodní řetězec bojuje s chytrými a vybíravými zákazníky, kteří nejsou ochotni nakupovat, dokud není cena správná.

„Spotřebitelé jsou stále vynalézavější a strategičtější v tom, jak nakupují,“ řekl. „Vědí, že existují výhodné nabídky. Jsou ochotni je hledat a počkají si na ten správný okamžik, kdy zamíří do našich prodejen nebo se přihlásí do naší aplikace.“
Gomez uvedl, že například týden před říjnovou propagační akcí Target Circle Week byl klidnější. Dodal však, že šlo o dosud největší Circle Week, pokud jde o tržby, a do věrnostního programu společnosti Target se přihlásily 3 miliony nových členů.
Gomez uvedl, že společnost Target zaznamenává dynamiku, když nabízí poutavé zboží, jako je debut nového tréninkového vybavení, příslušenství pro domácí zvířata, sezónní příchutě potravin nebo svěží řada péče o vlasy.
Fiddelke uvedl, že další problém v tomto čtvrtletí představovaly vyšší náklady na dodavatelský řetězec. Když se společnost připravovala na stávku v přístavu, která nakonec trvala jen několik dní, Target přesměrovával a urychloval dodávky a doplňoval zásoby, aby měl jistotu, že bude mít zboží, které potřebuje na sváteční sezónu.
„To si vyžádalo náklady,“ řekl. „Znamenalo to, že jsme byli plnější o něco dříve ve čtvrtletí, než bychom chtěli, a nikdy nejsme tak efektivní, když jsou naše budovy plné, ale cítili jsme, že to bylo správné rozhodnutí, abychom skutečně ochránili zkušenosti hostů.“
Akcie společnosti Target zaostávají za indexem S&P 500. K úternímu závěru obchodování vzrostly akcie společnosti Target v tomto roce přibližně o 9,5 %, zatímco index S&P 500 si ve stejném období připsal přibližně 24 %. Cena akcií společnosti ve výši přibližně 155 USD je také daleko od pandemických maxim, kdy její akcie vzrostly na téměř 270 USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky