Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Strategie společnosti Netflix v oblasti živých sportovních přenosů se vyplácí

Netflix se vytasil s jednorázovými sportovními událostmi, které se staly povinnou televizní podívanou.

Jan Golda Autor: Jan Golda
26 ledna, 2025
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Netflix slaví úspěchy s jednorázovými sportovními událostmi, jako je zápas Tyson vs. Paul, aniž by investoval do celých sportovních sezón
  • Společnost se zaměřuje na prestižní sportovní přenosy, které přinášejí vysokou sledovanost a efektivní návratnost investic
  • Netflix využívá menší počet premiérových sportovních událostí k udržení diváků díky rozsáhlé knihovně obsahu
  • Sport tvoří jen malou část strategie Netflixu, přičemž hlavním cílem zůstává udržení ziskovosti a výjimečné nabídky obsahu

 

Proč se tedy nesoustředí na sport?

Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.

Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.

Zdroj: Getty Images

Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.

Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.

„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“

Advertisement

Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám.

Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.

Zdroj: Getty Images

Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.

Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.

„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.

Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.

I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.

Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“

Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.

„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.

Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.

Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.

Zdroj: Getty Images

Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.

Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.

Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.

Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.

„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.

Netflix Inc. (NFLX)

Proč se tedy nesoustředí na sport?Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám.Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.Netflix Inc.
Tagy: AkcieburzyNetflix Inc.NFLXUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      14:36

      Pinewood získává plnou kontrolu nad americkým podnikem v rámci transakce s Lithia v hodnotě 150 milionů dolarů

      14:24

      Merz po setkání s Trumpem uvažuje o kompenzaci dopadů cel na automobilky

      14:12

      Akcie Broadcomu klesají po nevýrazném výhledu tržeb

      14:00

      OpenAI zjistilo, že více čínských skupin používá ChatGPT ke škodlivým účelům

      13:48

      Trhy vyhlížejí data z amerického trhu práce, akcie Tesly rostou v premarketu

      13:36

      OpenAI se odvolává proti příkazu k uchování dat v případu autorských práv NYT

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Je Costco nyní vhodná koupě? Kam směřuje tento řetězec v USA?

      4 června, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025

      S&P 500 vstupuje do nového měsíce v zisku, investoři ignorují obchodní napětí

      2 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Procter & Gamble propouští tisíce zaměstnanců v reakci na zpomalení trhu

      6 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.