Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Strategie společnosti Netflix v oblasti živých sportovních přenosů se vyplácí

Netflix se vytasil s jednorázovými sportovními událostmi, které se staly povinnou televizní podívanou.

Jan Golda Autor: Jan Golda
26 ledna, 2025
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Netflix slaví úspěchy s jednorázovými sportovními událostmi, jako je zápas Tyson vs. Paul, aniž by investoval do celých sportovních sezón
  • Společnost se zaměřuje na prestižní sportovní přenosy, které přinášejí vysokou sledovanost a efektivní návratnost investic
  • Netflix využívá menší počet premiérových sportovních událostí k udržení diváků díky rozsáhlé knihovně obsahu
  • Sport tvoří jen malou část strategie Netflixu, přičemž hlavním cílem zůstává udržení ziskovosti a výjimečné nabídky obsahu

 

Proč se tedy nesoustředí na sport?

Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.

Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.

Zdroj: Getty Images

Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.

Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.

„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“

Advertisement

Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám.

Chcete využít této příležitosti?

Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.

Zdroj: Getty Images

Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.

Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.

„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.

Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.

I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.

Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“

Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.

„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.

Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.

Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.

Zdroj: Getty Images

Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.

Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.

Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.

Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.

„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.

Netflix Inc. (NFLX)

Proč se tedy nesoustředí na sport?Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám. Chcete využít této příležitosti?Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.Netflix Inc.
Tagy: AkcieburzyNetflix Inc.NFLXUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:09

      Africký gigant Jumia slaví: Akcie raketově rostou díky čínským partnerstvím

      17:06

      CoreWeave: Revoluce v outsourcingu GPU pohání růst na miliardy

      17:02

      Akcie Warner Bros pod tlakem: Fúze s Paramount nejistá

      16:59

      Trhy v turbulenci: Investoři prchají k bezpečným aktivům

      16:54

      Investiční revoluce: Obnovitelné zdroje a kryptoměny na vzestupu

      16:52

      Technologičtí giganti Oracle a Tesla táhnou tržní růst vzhůru

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty images
      Akcie

      Hershey dostává zvýšení ratingu od Goldman Sachs, investoři zpozorněli

      16 září, 2025

      Společnost Hershey, známá po celém světě svými čokoládovými a kakaovými produkty, se dostala do středu pozornosti poté, co jí banka...

      Zdroj: Getty Images

      Alphabet překonává Nvidii a stává se lídrem Magnificent Seven

      16 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Broadcom dominuje trhu AI čipů a analytici čekají další růst akcií

      15 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      JPMorgan doporučuje tyto evropské luxusní společnosti, vidí růst

      15 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Deutsche Bank zvyšuje před výsledky cílovou cenu akcií Micron

      15 září, 2025

      IPO Radar.

      Netskope, Inc.

      Datum IPO: 19 září, 2025
      Potenciální ocenění: 6,5 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie vykazují rostoucí pravděpodobnost přehřátí trhu

      15 září, 2025

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      Index S&P 500 klesá, ale aktuální trend je více než pozitivní

      12 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      USA vyvíjí nátlak na Velkou Británii kvůli cenám léků

      12 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Mediální gigant Penske Media žaluje Google kvůli AI shrnutím

      16 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.