Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Strategie společnosti Netflix v oblasti živých sportovních přenosů se vyplácí

Netflix se vytasil s jednorázovými sportovními událostmi, které se staly povinnou televizní podívanou.

Jan Golda Autor: Jan Golda
26 ledna, 2025
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Netflix slaví úspěchy s jednorázovými sportovními událostmi, jako je zápas Tyson vs. Paul, aniž by investoval do celých sportovních sezón
  • Společnost se zaměřuje na prestižní sportovní přenosy, které přinášejí vysokou sledovanost a efektivní návratnost investic
  • Netflix využívá menší počet premiérových sportovních událostí k udržení diváků díky rozsáhlé knihovně obsahu
  • Sport tvoří jen malou část strategie Netflixu, přičemž hlavním cílem zůstává udržení ziskovosti a výjimečné nabídky obsahu

 

Proč se tedy nesoustředí na sport?

Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.

Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.

Zdroj: Getty Images

Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.

Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.

„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“

Advertisement

Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám.

Chcete využít této příležitosti?

Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.

Zdroj: Getty Images

Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.

Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.

„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.

Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.

I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.

Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“

Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.

„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.

Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.

Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.

Zdroj: Getty Images

Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.

Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.

Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.

Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.

„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.

Netflix Inc. (NFLX)

Proč se tedy nesoustředí na sport?Streamingové značky už dlouho považují sportovní pořady za jeden ze způsobů, jak zvýšit počet platících zákazníků a udržet si je. Zdá se, že to Netflixu funguje, jak ukázala zpráva o příjmech z tohoto týdne.Boxerský zápas Mikea Tysona a Jakea Paula, který se v listopadu živě vysílal na Netflixu, byl nejstreamovanější celosvětovou sportovní událostí v historii, když dosáhl 108 milionů diváků, uvedla streamovací služba. A vánoční zápasy NFL si minulý měsíc na Netflixu naladilo 65 milionů lidí, což z nich podle ligy udělalo nejstreamovanější zápasy NFL v historii.Neočekávejte však, že by se Netflix v dohledné době pokusil vyrovnat se společnosti ESPN patřící společnosti Disney.Vedení Netflixu tento týden nastínilo promyšlenější přístup ke své sportovní strategii, spíše než že by nabízelo celé sezóny fotbalových zápasů nebo každý měsíc pořádalo boxerské zápasy.„Neustále se snažíme rozšiřovat naši programovou nabídku a jednou z těchto věcí jsou živé akce a sport je součástí těchto živých akcí,“ řekl během hovoru k výsledkům hospodaření jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix Ted Sarandos. „Je to opravdu fantastická věc… ale nic to nemění na základní ekonomické situaci, kdy je celosezónní vysílání velkých sportovních soutěží nesmírně náročné.“Zatímco Netflix stál v čele kulturního posunu od sledování kabelové televize a vysílání k online streamování na vyžádání, byl jednou z posledních streamovacích služeb, která se zapojila do živých sportovních událostí. A stále nemá portfolio živých sportovních přenosů, které by se vyrovnalo ostatním streamovacím platformám.Chcete využít této příležitosti?Například Peacock společnosti Comcast Corp., Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. a Prime Video společnosti Amazon.com Inc. mají práva na stovky zápasů z nejlepších sportovních lig, včetně anglické Premier League, NBA a NFL. Namísto objemného sportovního programového schématu se však Netflix zaměřil spíše na několik živých sportovních událostí, aby udržel nízké náklady.Povede však nedávný úspěch Netflixu v oblasti živých sportovních přenosů k vytvoření robustnější sportovní nabídky, která by mohla napodobit to, co dělají ostatní streameři? Podle analytiků na to nesázejte, protože to pravděpodobně není nejchytřejší hra.Místo toho Netflix pravděpodobně dosáhne většího úspěchu při výběru svých míst a pořádání vybraných událostí, které je nutné vidět, na rozdíl od snahy konkurovat takovým stanicím, jako je ESPN.„Pro Netflix je oproti ostatním provozovatelům streamingu určitou sázkou na prestižní sportovní zážitky, které posilují jeho vedoucí postavení, oproti méně premiérovým, sezónním investicím do franšíz,“ uvedla pro MarketWatch Jacqueline Corbelliová, šéfka technologické společnosti BrightLine, která se specializuje na televizní reklamu.Analytik společnosti Rosenblatt Barton Crockett souhlasil, že Netflix „cílí na události, nikoli na celé sezóny, a nachází dostatek událostí, z nichž si může vybírat“.I když Netflix v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně počtu předplatitelů, jeho vedení bagatelizovalo roli, kterou v tomto velkém úspěchu sehrál sport. Sportovní programy tvořily „malou menšinu“ čistého přírůstku předplatitelů, uvedl spolušéf společnosti Greg Peters v odpovědi na otázku v rámci hovoru k výsledkům společnosti Netflix.Corbelli byl optimističtější. „Nárůst předplatitelů zaznamenaný v posledním čtvrtletí byl bezpochyby stoprocentně silně ovlivněn těmito živými sportovními událostmi,“ řekla. „Byla to skvělá sázka, která se vyplatila.“Zaměřit se na vliv předplatitelů by každopádně mohlo postrádat smysl. Pryč jsou doby, kdy se streamovací společnosti snažily nashromáždit co nejvíce nových členů bez ohledu na ekonomiku. Nyní se investoři zaměřují spíše na finanční přínosy streamovacích sázek a zdá se, že Netflix svými sportovními výpady zaujal.„Odhadujeme, že prodej reklamy na vánoční NFL by mohl pokrýt většinu nákladů na licence na tyto zápasy,“ uvedl Crockett ve zprávě.Dodal, že Netflix má „lepší obchodní model pro sport“ než některé tradiční televizní mediální společnosti, protože se zaměřuje na menší počet premiérových událostí, jejichž licencování je levnější než licence na celé sezóny zápasů sportovních lig.Zdá se nepravděpodobné, že by si Netflix zahrával se svým vítězným finančním modelem a pouštěl se do nabídkové války o drahá ligová práva, zvláště když společnost snižuje důraz na počet předplatitelů. Společnost přestane pravidelně vykazovat údaje o počtu členů, což znamená, že bude mít ještě větší motivaci starat se o svůj hospodářský výsledek, protože ten se stane větším středem zájmu i pro investory.Společnost Netflix se k tomuto článku odmítla vyjádřit.Mnoho streamovacích značek zapojených do živých sportovních přenosů si pořizuje práva na zápasy na delší období, aby se vyhnuly tzv. odlivu předplatitelů – myšlence, že spotřebitelé platí za službu a po skončení preferované události nebo zápasu ji zruší.Například v minulé sezóně NFL zaplatila společnost Peacock 110 milionů dolarů za vysílání zápasu play-off NFL a na oplátku získala 2,8 milionu předplatitelů. Přesná čísla nejsou známa, ale některé zpravodajské servery, včetně Business Insider, uvedly, že Peacock ztratil 500 000 předplatitelů v měsících následujících po zápase play-off NFL, než se během loňských letních olympijských her opět zotavil.Netflix ve svém dopise akcionářům připustil, že sportovní přenosy „budou pravděpodobně tvořit malé procento našich celkových hodin sledování“. Ale zatímco pro ostatní streamovací společnosti může být riskantní pouštět se do jednorázových sportovních událostí, pokud nemají dostatek jiného atraktivního obsahu, který by předplatitele zaujal i po nich, Netflix tento problém nemá. Americká knihovna obsahu Netflixu se na konci roku 2024 pyšnila téměř 7 500 tituly, podle What’s On Netflix.„Obsah byl a je králem,“ řekl Corbelli.Netflix Inc.
Tagy: AkcieburzyNetflix Inc.NFLXUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    23:01

    Akcie Redwire prudce vzrostly po uzavření významné dohody o připojení kosmické lodi.

    22:54

    Aplikace Google Gemini zavádí video verifikaci pro obsah vytvořený umělou inteligencí.

    22:51

    Mateřská společnost NYSE, ICE, jedná o investici do krypto společnosti MoonPay – Bloomberg

    22:46

    SpaceX ztrácí komunikaci se satelitem Starlink po incidentu

    22:41

    Akcie Rocket Lab prudce vzrostly po úspěšném startu mise pro americké vesmírné síly.

    22:36

    Moody’s povyšuje MercadoLibre na investiční stupeň.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie ServiceNow prudce oslabily, Bernstein vidí výjimečnou příležitost

    18 prosince, 2025

    Akcie společnosti ServiceNow zažily v uplynulých dnech výrazně negativní vývoj, který na první pohled mohl investory znejistit.

    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Meta mohou v příštích měsících výrazně posílit

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie společnosti Airbnb by se mohly dočkat v příštím roce obratu

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Reuters

    Baird věří v obrat u společnosti Gap, oživení značek si získává zákazníky

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Strategie „burzy všeho“ může nastartovat další růst Coinbase

    18 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Central Bank Company a Ultra Green IPO na závěr roku potvrdily hype kolem emisí

    17 prosince, 2025

    Akcie společnosti Nvidia balancují na hraně obav z bubliny AI

    16 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli obavám o ekonomiku USA; Tesla dosáhla rekordního závěru

    16 prosince, 2025

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, Oracle a Nvidia zařídily propad AI sektoru

    17 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel výše díky boomu technologických akcií

    18 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.