Klíčové body
- Společnost American Eagle varovala před zpomalením spotřebitelských výdajů a slabším začátkem roku 2025
- Akcie klesly o 5 % po slabém výhledu na příští čtvrtletí a celý rok
- Očekává se pokles tržeb kvůli inflaci, clům a klesající návštěvnosti nákupních center
- Firma plánuje modernizaci prodejen a snižování závislosti na výrobě v Číně
„Vstup do roku 2025 je v prvním čtvrtletí pomalejší, než se očekávalo, což odráží méně silnou poptávku a chladnější počasí,“ uvedl generální ředitel Jay Schottenstein v tiskové zprávě. „I když očekáváme zlepšení, jakmile se rozběhne jarní sezóna, podnikáme také proaktivní kroky k posílení horní linie, řízení zásob a snížení nákladů. I když se pohybujeme v nejistém spotřebitelském a provozním prostředí, budeme se nadále soustředit na naše dlouhodobé strategické priority.“
Akcie v rozšířeném obchodování klesly přibližně o 5 %.
Zhoršený komentář, který přišel spolu se slabým výhledem na aktuální čtvrtletí a rok dopředu, je nejnovějším varovným signálem, že spotřebitelé mohou zpomalovat, protože zákazníci se potýkají s přetrvávající inflací a obavami ohledně cel.

V posledních několika týdnech vydala řada dalších maloobchodních prodejců, včetně silných společností i těch, které mají tendenci se potýkat s problémy, slabé prognózy a opatrné komentáře k současným makroekonomickým podmínkám a varovala, že rok 2025 může být z hlediska tržeb slabší, než se očekávalo.
Kromě svého výhledu zveřejnila společnost American Eagle smíšené výsledky za svátky a srovnatelné tržby, které překonaly očekávání. Zde je přehled toho, jak si oděvní společnost vedla ve svém čtvrtém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: 54 centů oproti očekávaným 50 centům
- Tržby: 1,60 miliardy USD oproti očekávaným 1,60 miliardy USD
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 1. února, činil 104 milionů USD, tj. 54 centů na akcii, ve srovnání s 6,31 milionu USD, tj. 3 centy na akcii, o rok dříve.
Tržby klesly na 1,60 miliardy dolarů, což je mírný pokles oproti 1,68 miliardy dolarů o rok dříve. Podobně jako u jiných maloobchodních prodejců i American Eagle těžil z dodatečného týdne v předchozím roce, který negativně zkreslil výsledky.
Srovnatelné tržby, které nezahrnují vliv jednoho prodejního týdne méně, vzrostly během čtvrtletí o 3 %, což předčilo očekávání růstu o 2,1 %, jak uvádí StreetAccount. Aerie, řada spodního prádla a aktivního oblečení společnosti American Eagle, byla hnací silou růstu společnosti v tomto čtvrtletí, kdy srovnatelné tržby vzrostly o 6 %. Srovnatelné tržby stejnojmenné značky společnosti mezitím vzrostly o 1 %.
Pro aktuální čtvrtletí očekává American Eagle středně velký jednociferný pokles tržeb, zatímco analytici podle LSEG očekávali nárůst tržeb o 1,3 %. Za celý rok očekává pokles tržeb o nízké jednociferné číslo, zatímco analytici podle LSEG očekávali 3% růst.
V telefonátu s analytiky finanční ředitel Michael Mathias uvedl, že tržby Aerie budou za celý rok kladné, ale tento růst bude kompenzován výraznějším poklesem u značky American Eagle.
Podle Mathiase se očekává, že výsledky ovlivní také cla. Společnost v současné době odebírá necelých 20 % svých výrobků z Číny a ve fiskálním roce 2025 očekává dopad nových cel ve výši 5 až 10 milionů dolarů, což ovlivní i hrubou marži společnosti American Eagle. V současné době společnost neplánuje přenést tyto náklady na spotřebitele a pracuje na tom, aby do konce fiskálního roku snížila svou angažovanost v Číně pod 10 %, uvedl Mathias.
V uplynulém roce společnost American Eagle učinila významné kroky ke zlepšení ziskovosti, ale zaznamenala pomalejší růst tržeb. V předchozích třech čtvrtletích nesplnila očekávání Wall Street ohledně tržeb a ve středu zveřejnila čísla tržeb, která byla v souladu s prognózami analytiků, ale nepřekonala je.

Společnost přiznala, že v průběhu čtvrtletí jí chyběly některé výrobky a že některé položky nebyly skladem, což ovlivnilo prodeje, ale na výsledky American Eagle mají vliv i její obchody. Společnost má stále velkou působnost v nákupních centrech, a přestože existují určité signály, že nákupní centra zaznamenávají oživení, návštěvnost v amerických nákupních centrech stále výrazně klesá, což znamená, že do obchodů maloobchodního řetězce přichází méně lidí. Například v prvním čtvrtletí se očekává kladný vývoj online tržeb, zatímco tržby v obchodech by měly klesat strměji než středním jednociferným tempem.
V rámci boje proti vlivu klesajících nákupních center se konkurenční Abercrombie & Fitch snaží přesunout své prodejny do lokalit mimo nákupní centra, zatímco American Eagle pracuje na přestavbě svého stávajícího parku. V současné době jsou obchody společnosti v průměru 12 let staré a společnost pracuje na snížení tohoto stáří na sedm let. Ve fiskálním roce 2024 přestavěla přibližně 56 prodejen a v příštím roce plánuje společnost v rámci svých plánovaných kapitálových výdajů ve výši 300 milionů USD přestavět 90 až 100 dveří.
V předchozích čtvrtletích American Eagle uváděla, že se potýká s nejistým ekonomickým prostředím a spotřebiteli, kteří mají tendenci vycházet a nakupovat pouze v klíčových okamžicích, ale nyní podobnou dynamiku hlásí i řada dalších maloobchodníků, protože trhliny v ekonomice se šíří.
American Eagle Outfitters, Inc.
V únoru zaznamenala spotřebitelská důvěra největší pokles od roku 2021, růst zaměstnanosti zpomalil více, než se očekávalo, a nezaměstnanost se zvýšila. Tyto signály a jejich vliv na trhy vedly k obavám, že by mohla přijít recese, zejména pokud bude pokračovat obchodní válka prezidenta Donalda Trumpa s Kanadou, Mexikem a Čínou.
Zpomalující ekonomika je špatnou zprávou pro všechny maloobchodní prodejce, ale zejména pro ty, kteří prodávají především diskreční zboží, jako je například nové oblečení. Během hovoru s analytiky se Schottenstein podělil o své názory na spotřebitele a uvedl, že největší vliv na nakupující má nejistota.
„Mají strach z neznámého, nejen z cel, nejen z inflace. Vidí, že vláda lidi odstřihává. Nevědí, jak je to ovlivní. Vidí, jak se omezují programy, a nevědí, jak je to ovlivní,“ řekl Schottenstein. „Prostě nevědí, jak se jich to dotkne… jsou velmi konzervativní.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky