Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč váš vedoucí tým potřebuje kreativní myslitele, nejen stratégy

V tradičním pojetí leadershipu hrála hlavní roli logika, analytika a přesné plánování.

Michael Klos Autor: Michael Klos
26 května, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Tradiční logické vedení firem už nestačí, budoucnost patří kreativním lídrům
  • Emocionální zapojení zaměstnanců je nízké a vyžaduje novou formu leadershipu
  • Úspěšné firmy budoucnosti budou ty, které dokážou vytvářet smysluplné zážitky, nejen plnit plány

 

Dnes se ale ukazuje, že tyto dovednosti samy o sobě už nestačí. Rychlé změny, rostoucí složitost a citlivější vnímání zaměstnanců posouvají vedení firem do nové éry, kde se stále více prosazují kreativní lídři – lidé schopní nejen plánovat, ale také inspirovat, vytvářet smysl a navrhovat budoucnost.

Přesun od čisté efektivity k emocionální rezonanci není módním trendem, ale odpovědí na reálné výzvy moderních organizací. Vedení dnes totiž už nestačí jen dobře řídit – musí umět i dobře vyprávět.

Dlouhé dekády znamenala kariéra ve vedení především schopnost sestavovat rozpočty, řídit výkonnostní tabulky a připravovat podrobné projektové plány. Tato kompetence ale přestává stačit. Studie společnosti Gallup z roku 2024 ukázala, že jen 30 % zaměstnanců cítí skutečné napojení na poslání své firmy. Zpráva od Deloitte navíc upozornila, že pouze čtvrtina zaměstnanců má pocit, že je jejich jedinečnost uznávána a oceňována.

Zejména práce na dálku tento pocit odcizení ještě prohlubuje – chybí spontánní interakce, sdílené rituály i každodenní kontakt s firemní kulturou. V důsledku toho roste potřeba lídrů, kteří nejen vysvětlují „proč a jak“, ale umí i vtáhnout ostatní do společného příběhu.

To je právě role kreativních myslitelů – jejich přínos tkví v tom, že nezjednodušují svět na tabulky, ale dokážou vnést do vedení firmy hlubší porozumění a vizi.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Co dělá kreativního lídra odlišným?

Kreativní lídři přinášejí do řízení prvky, které tradiční manažeři často přehlížejí: smysl pro estetiku, intuici, empatii a schopnost formulovat vizi srozumitelnou formou. Umí přeměnit strategická rozhodnutí na emotivně silné momenty, které rezonují s hodnotami zaměstnanců.

Místo prezentací plných čísel se ptají: „Jaký příběh právě píšeme – a chceme ho vůbec vyprávět?“ Vnášejí do vedení principy designového myšlení, jako je empatie, iterace nebo prototypování. A především se nebojí přiznat, že odpověď nemusí být jen v datech, ale často také v tichu, intuici nebo odvaze přistoupit k problému zcela nově.

Airbnb a síla storytellingu v krizi

Silným příkladem kreativního leadershipu v praxi je Airbnb během pandemie COVID-19. Generální ředitel Brian Chesky reagoval na bezprecedentní propad cestovního ruchu nejen restrukturalizací, ale především otevřenou a empatickou komunikací. Napsal několik upřímných dopisů zaměstnancům i hostitelům, ve kterých sdílel těžká rozhodnutí a výzvy s transparentností a lidskostí.

Kromě toho firma během krize přeorientovala svou platformu a nabídla nové formy zážitků – například online workshopy, které reagovaly na změněné potřeby zákazníků. Tento přístup kombinoval kreativitu s pragmatickým uvažováním a ukázal, že i v časech nejistoty lze budovat důvěru a vztah ke značce.

Jak podpořit kreativitu v nejvyšším vedení

Pokud má kreativita skutečně zakořenit ve vedení firmy, je třeba změnit myšlení – a to nejen u jednotlivců, ale napříč celou organizací. Vedení se musí začít dívat na strategii jako na designový problém, který je třeba nejen analyzovat, ale i prožít, navrhnout a otestovat.

Prvním krokem je zaměřit se na emoce. Zeptejte se: Jak se v této situaci cítíme? Co tento okamžik říká o naší kultuře? Nejde o „měkkou“ otázku, ale o klíčový vstup do rozhodování, které má být trvalé a autentické.

Druhým pilířem je práce se zážitky. Každé setkání, každé onboardingové školení nebo diskuse o výkonu je příležitostí, jak posílit kulturu a hodnoty – pokud se koncipují vědomě a kreativně.

Třetí oblastí je storytelling – forma komunikace, která dokáže propojit různé týmy, kontexty i kultury. Příběh spojuje fakta s emocemi a pomáhá jednotlivcům pochopit své místo v organizaci.

A nakonec – naslouchejte jiným hlasům. Designéři, umělci nebo facilitátoři často nabízejí nový úhel pohledu, který může zásadně obohatit strategická rozhodnutí.

Leadership jako katalyzátor tvořivosti, ne jen centrum rozhodování

Svět se zrychluje a mění. Lineární strategie ztrácejí účinnost a předvídatelnost. Úspěšní lídři budoucnosti nebudou jen plánovat – budou tvořit. Nejen řídit výsledky, ale navrhovat zážitky. Nejen analyzovat, ale představovat si nové možnosti.

Budoucnost podnikání totiž nelze jen řídit. Je třeba ji vytvářet – s vizí, lidskostí a odvahou přinášet nový smysl. A právě v tom tkví síla kreativního vedení.

Zdroj: Getty images

Dnes se ale ukazuje, že tyto dovednosti samy o sobě už nestačí. Rychlé změny, rostoucí složitost a citlivější vnímání zaměstnanců posouvají vedení firem do nové éry, kde se stále více prosazují kreativní lídři – lidé schopní nejen plánovat, ale také inspirovat, vytvářet smysl a navrhovat budoucnost.Přesun od čisté efektivity k emocionální rezonanci není módním trendem, ale odpovědí na reálné výzvy moderních organizací. Vedení dnes totiž už nestačí jen dobře řídit – musí umět i dobře vyprávět.Dlouhé dekády znamenala kariéra ve vedení především schopnost sestavovat rozpočty, řídit výkonnostní tabulky a připravovat podrobné projektové plány. Tato kompetence ale přestává stačit. Studie společnosti Gallup z roku 2024 ukázala, že jen 30 % zaměstnanců cítí skutečné napojení na poslání své firmy. Zpráva od Deloitte navíc upozornila, že pouze čtvrtina zaměstnanců má pocit, že je jejich jedinečnost uznávána a oceňována.Zejména práce na dálku tento pocit odcizení ještě prohlubuje – chybí spontánní interakce, sdílené rituály i každodenní kontakt s firemní kulturou. V důsledku toho roste potřeba lídrů, kteří nejen vysvětlují „proč a jak“, ale umí i vtáhnout ostatní do společného příběhu.To je právě role kreativních myslitelů – jejich přínos tkví v tom, že nezjednodušují svět na tabulky, ale dokážou vnést do vedení firmy hlubší porozumění a vizi.Co dělá kreativního lídra odlišným?Kreativní lídři přinášejí do řízení prvky, které tradiční manažeři často přehlížejí: smysl pro estetiku, intuici, empatii a schopnost formulovat vizi srozumitelnou formou. Umí přeměnit strategická rozhodnutí na emotivně silné momenty, které rezonují s hodnotami zaměstnanců.Místo prezentací plných čísel se ptají: „Jaký příběh právě píšeme – a chceme ho vůbec vyprávět?“ Vnášejí do vedení principy designového myšlení, jako je empatie, iterace nebo prototypování. A především se nebojí přiznat, že odpověď nemusí být jen v datech, ale často také v tichu, intuici nebo odvaze přistoupit k problému zcela nově.Airbnb a síla storytellingu v kriziSilným příkladem kreativního leadershipu v praxi je Airbnb během pandemie COVID-19. Generální ředitel Brian Chesky reagoval na bezprecedentní propad cestovního ruchu nejen restrukturalizací, ale především otevřenou a empatickou komunikací. Napsal několik upřímných dopisů zaměstnancům i hostitelům, ve kterých sdílel těžká rozhodnutí a výzvy s transparentností a lidskostí.Kromě toho firma během krize přeorientovala svou platformu a nabídla nové formy zážitků – například online workshopy, které reagovaly na změněné potřeby zákazníků. Tento přístup kombinoval kreativitu s pragmatickým uvažováním a ukázal, že i v časech nejistoty lze budovat důvěru a vztah ke značce.Jak podpořit kreativitu v nejvyšším vedeníPokud má kreativita skutečně zakořenit ve vedení firmy, je třeba změnit myšlení – a to nejen u jednotlivců, ale napříč celou organizací. Vedení se musí začít dívat na strategii jako na designový problém, který je třeba nejen analyzovat, ale i prožít, navrhnout a otestovat.Prvním krokem je zaměřit se na emoce. Zeptejte se: Jak se v této situaci cítíme? Co tento okamžik říká o naší kultuře? Nejde o „měkkou“ otázku, ale o klíčový vstup do rozhodování, které má být trvalé a autentické.Druhým pilířem je práce se zážitky. Každé setkání, každé onboardingové školení nebo diskuse o výkonu je příležitostí, jak posílit kulturu a hodnoty – pokud se koncipují vědomě a kreativně.Třetí oblastí je storytelling – forma komunikace, která dokáže propojit různé týmy, kontexty i kultury. Příběh spojuje fakta s emocemi a pomáhá jednotlivcům pochopit své místo v organizaci.A nakonec – naslouchejte jiným hlasům. Designéři, umělci nebo facilitátoři často nabízejí nový úhel pohledu, který může zásadně obohatit strategická rozhodnutí.Leadership jako katalyzátor tvořivosti, ne jen centrum rozhodováníSvět se zrychluje a mění. Lineární strategie ztrácejí účinnost a předvídatelnost. Úspěšní lídři budoucnosti nebudou jen plánovat – budou tvořit. Nejen řídit výsledky, ale navrhovat zážitky. Nejen analyzovat, ale představovat si nové možnosti.Budoucnost podnikání totiž nelze jen řídit. Je třeba ji vytvářet – s vizí, lidskostí a odvahou přinášet nový smysl. A právě v tom tkví síla kreativního vedení.
Tagy: businesskreativitaleadershippráce

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Přizpůsobení se novým výzvám: klíč k úspěchu v dynamickém světě
      2. Trumpovy celní zmatky způsobily, že se evropské a asijské akcie ocitly na dně
      3. Trumpův návrh na cla pro filmy je špatný ekonomický, ale chytrý politický tah
      4. Vyplatí se dnes opravdu nakupovat akcie Berkshire Hathaway?
      5. Jak posílit odolnost firmy a připravit ji na výzvy budoucnosti
      6. Jak do fondů ETF investuje Warren Buffett? Jednoduchou strategií
      7. Proč Spojené státy tajně dovážejí stovky tun zlata a co to znamená pro investory
      8. Jak zanechat silný první dojem v pracovním i osobním životě
      9. Trump stupňuje tlak na Čínu a žádá celní nabídku k ukončení obchodní války
      10. SoFi posiluje růst díky propojení bankovních a úvěrových služeb
      Advertisement

      Breaking.

      13:00

      Jaká je role generativní AI v objevování nových léků?

      12:55

      Jaká je nejlepší akcie na scéně výletních lodí?

      12:47

      Redburn začíná s Broadcomem a Aristou na „koupit“, Marvell na „neutrálně“

      12:32

      Co pohání akcie rozvíjejících se trhů?

      12:00

      Citi představuje první nové architektury Edge AI a označuje klíčové vítěze

      11:55

      IndiGo rozšiřuje síť díky dohodě s Air France-KLM, Virgin Atlantic a Delta

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Archer Aviation
      Akcie

      Měli byste koupit akcie Archer Aviation, když jsou pod cenou 13,30 USD?

      1 června, 2025

      Společnost Archer Aviation (ACHR) patří mezi startupy, které přitahují pozornost především agresivních investorů. Její akcie jsou velmi volatilní a vyžadují...

      Zdroj: BurzovníSvět.cz

      Co mají společného akcie společností Apple, LVMH a Costco?

      1 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Deutsche Bank věří v obrat u Southwest Airlines. Akcie mohou výrazně posílit

      31 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Viking Holdings jako bezpečný přístav: Luxusní plavby lákají movité klienty

      30 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Uber překvapuje růstem a láká analytiky. Autonomní vozidla přinášejí výhodu

      29 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Circle
      Investice

      Kryptogigant míří na burzu! Circle plánuje IPO a míří na miliardovou valuaci

      27 května, 2025

      Společnost Circle, známá především jako vydavatel stablecoinu USDC, oficiálně podala žádost o vstup na burzu New York Stock Exchange (NYSE)...

      Nejčtenější zprávy.

      Donald Trump oznámil, že zdvojnásobí cla na ocel a hliník na 50 %

      31 května, 2025

      Index S&P 500 klesá v důsledku propadu cen čipů kvůli obavám z dalších sankcí USA

      30 května, 2025

      S&P 500 opět klesá kvůli obavám z obchodní války mezi USA a Čínou

      28 května, 2025

      S&P 500 končí seanci níže, ale zaznamenává nejlepší měsíc od listopadu 2023

      30 května, 2025

      Americké akcie, zveřejnění zápisu z jednání Fedu a výsledky Nvidie

      28 května, 2025

      Deutsche Bank věří v obrat u Southwest Airlines. Akcie mohou výrazně posílit

      31 května, 2025

      Inflace v USA zpomaluje a blíží se cíli Fedu, obchodní války ale mohou vše zvrátit

      1 června, 2025

      S&P 500 díky rally akcií Nvidia roste navzdory nejistotě ohledně cel

      29 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.