Nissan Motor požádal některé dodavatele, aby mu umožnili odložit platby, aby uvolnil krátkodobé finanční prostředky, jak vyplývá z několika e-mailů a dokumentu společnosti, které prozkoumala agentura Reuters, protože japonský automobilový výrobce se potýká s finančními problémy a snaží se zvýšit hotovost.
Nový generální ředitel Ivan Espinosa, který nastoupil do funkce v dubnu, představil plány na propuštění přibližně 15 % globální pracovní síly společnosti Nissan (OTC:NSANY) a uzavření sedmi závodů, přičemž jeho cílem je snížit náklady o 500 miliard jenů (3,4 miliardy dolarů) v příštích dvou letech.
Automobilka, která je zasažena propadem prodeje a zatížena zastaralou modelovou řadou, vykázala za finanční rok končící v březnu čistou ztrátu 4,5 miliardy dolarů a odmítla poskytnout prognózu na letošní rok.
Podle korespondence, kterou přezkoumala agentura Reuters, a osoby obeznámené s touto záležitostí nyní Nissan požádal některé dodavatele ve Velké Británii a Evropské unii, aby akceptovali odklad plateb.
Tento krok by mu umožnil mít k dispozici více hotovosti na konci prvního čtvrtletí duben-červen a navazuje na podobné žádosti před koncem minulého finančního roku v březnu, jak vyplývá z e-mailů.
Není neobvyklé, že společnosti žádají dodavatele o prodloužení plateb, aby uvolnily hotovost. V prohlášení pro agenturu Reuters Nissan uvedl, že motivoval některé ze svých dodavatelů k spolupráci za flexibilnějších platebních podmínek, bez nákladů pro ně, aby podpořil svůj volný peněžní tok.

Nissan Motor požádal některé dodavatele, aby mu umožnili odložit platby, aby uvolnil krátkodobé finanční prostředky, jak vyplývá z několika e-mailů a dokumentu společnosti, které prozkoumala agentura Reuters, protože japonský automobilový výrobce se potýká s finančními problémy a snaží se zvýšit hotovost.
Nový generální ředitel Ivan Espinosa, který nastoupil do funkce v dubnu, představil plány na propuštění přibližně 15 % globální pracovní síly společnosti Nissan a uzavření sedmi závodů, přičemž jeho cílem je snížit náklady o 500 miliard jenů v příštích dvou letech.
Automobilka, která je zasažena propadem prodeje a zatížena zastaralou modelovou řadou, vykázala za finanční rok končící v březnu čistou ztrátu 4,5 miliardy dolarů a odmítla poskytnout prognózu na letošní rok.
Podle korespondence, kterou přezkoumala agentura Reuters, a osoby obeznámené s touto záležitostí nyní Nissan požádal některé dodavatele ve Velké Británii a Evropské unii, aby akceptovali odklad plateb.
Tento krok by mu umožnil mít k dispozici více hotovosti na konci prvního čtvrtletí duben-červen a navazuje na podobné žádosti před koncem minulého finančního roku v březnu, jak vyplývá z e-mailů.
Není neobvyklé, že společnosti žádají dodavatele o prodloužení plateb, aby uvolnily hotovost. V prohlášení pro agenturu Reuters Nissan uvedl, že motivoval některé ze svých dodavatelů k spolupráci za flexibilnějších platebních podmínek, bez nákladů pro ně, aby podpořil svůj volný peněžní tok.