Zavedení generativní umělé inteligence a agentů sníží v příštích několika letech celkový počet zaměstnanců společnosti Amazon
Umělá inteligence mění podobu globální pracovní síly automatizací rutinních a opakujících se úkolů a lídři odvětví očekávají, že to povede ke snížení počtu nebo transformaci určitých rolí v různých odvětvích.
Navzdory nejistotám se mnoho odborníků shoduje, že AI nepovede k masové nezaměstnanosti, ale spíše k přeskupení pracovní síly.
„S rozšiřováním generativní AI a agentů by se měl změnit způsob, jakým pracujeme. Budeme potřebovat méně lidí na některé z dnešních pracovních pozic a více lidí na jiné typy práce,“ uvedl Jassy.
Na konci loňského roku měla společnost Amazon více než 1,5 milionu zaměstnanců na plný a částečný úvazek. Společnost také podle potřeby najímá dočasné pracovníky a nezávislé dodavatele.
Společnost využívá GenAI ve všech interních operacích ke zvýšení efektivity a zlepšení zákaznické zkušenosti, uvedl Jassy.
Dodal, že Amazon využívá AI k optimalizaci zásob a prognóz ve své distribuční síti, k vylepšení chatbota zákaznického servisu a ke zlepšení stránek s podrobnostmi o produktech.
„Amazon sděluje zprávu, kterou stále častěji slýcháme od jiných technologických společností – AI se v oblasti zvyšování produktivity vyvíjí tak rychle, že potřeba najímat nové zaměstnance bude časem klesat,“ uvedl analytik D.A. Davidson Gil Luria.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky