Wizz Air se podle dvou zdrojů z odvětví blíží dohodě se společností Pratt & Whitney, která je součástí RTX, o nákupu motorů pro 177 svých letadel Airbus, která již má objednána.
Oznámení by mohlo přijít již tento týden na pařížském leteckém veletrhu, uvedly zdroje s tím, že by to bylo součástí dohody s výrobcem motorů ohledně uzemnění letadel způsobeného délkou oprav.
Wizz Air a mateřská společnost Pratt & Whitney RTX se k tomu odmítly vyjádřit.
Letecká společnost, která provozuje flotilu výhradně letadel Airbus, loni uvedla, že má dvě možnosti – svého současného dodavatele Pratt & Whitney, jehož motory čelí celosvětovým problémům, které nutí letecké společnosti uzemnit letadla, a konkurenta CFM, společný podnik GE Aerospace a francouzské společnosti Safran (EPA:SAF).
Výběr dalšího dodavatele motorů bude záviset na pořizovacích nákladech, životnosti motoru, provozních nákladech a zárukách nákladů na poprodejní služby, řekl agentuře Reuters generální ředitel Wizz Air Jozsef Varadi.

Wizz Air se podle dvou zdrojů z odvětví blíží dohodě se společností Pratt & Whitney, která je součástí RTX, o nákupu motorů pro 177 svých letadel Airbus, která již má objednána.
Oznámení by mohlo přijít již tento týden na pařížském leteckém veletrhu, uvedly zdroje s tím, že by to bylo součástí dohody s výrobcem motorů ohledně uzemnění letadel způsobeného délkou oprav.
Wizz Air a mateřská společnost Pratt & Whitney RTX se k tomu odmítly vyjádřit.
Letecká společnost, která provozuje flotilu výhradně letadel Airbus, loni uvedla, že má dvě možnosti – svého současného dodavatele Pratt & Whitney, jehož motory čelí celosvětovým problémům, které nutí letecké společnosti uzemnit letadla, a konkurenta CFM, společný podnik GE Aerospace a francouzské společnosti Safran .
Výběr dalšího dodavatele motorů bude záviset na pořizovacích nákladech, životnosti motoru, provozních nákladech a zárukách nákladů na poprodejní služby, řekl agentuře Reuters generální ředitel Wizz Air Jozsef Varadi.