Ceny výrobků vyrobených v Číně a prodávaných na Amazon.com (NASDAQ:AMZN) rostou rychleji než celková inflace, jak vyplývá z analýzy 1 400 různých produktů, kterou exkluzivně pro agenturu Reuters provedla analytická společnost DataWeave. To je známkou toho, že cla začínají dopadat na americké spotřebitele.
Analýza ukazuje, že růst cen těchto výrobků se od května zrychlil, což je signál, že cla zavedená americkým prezidentem Donaldem Trumpem začínají dopadat na spotřebitele. Průměrná cena koše více než 1 400 produktů vyrobených v Číně a prodávaných na Amazon.com americkým zákazníkům vzrostla mezi lednem a polovinou června o 2,6 %, což převyšuje nejnovější míru inflace v USA u základních výrobků, která zahrnuje pouze období do května.
Růst cen se liší v závislosti na prodávaném zboží a ceny některých produktů dokonce poklesly.
Za šest měsíců do května vzrostl index spotřebitelských cen základních produktů (bez služeb) o 1 %, což odpovídá meziroční míře 2 %. Federální údaje i studie společnosti DataWeave ukazují, že náklady na zboží v posledních měsících rostou, protože cla začínají vyvíjet tlak na ceny.
DataWeave analyzovala více než 25 000 položek se zaměřením na 1 407 produktů prodávaných na Amazonu, protože ty jasně uvádějí Čínu jako zemi původu. Společnost použila mediánové ceny namísto průměrných cen, protože průměrné ceny mohou být zkresleny krátkodobými cenovými výkyvy nebo neobvykle vysokými či nízkými hodnotami.
Košík čínských výrobků zahrnuje produkty prodávané Amazonem i jeho externími prodejci. Externí prodejci tvoří 62 % všech produktů prodávaných na Amazonu.

Ceny výrobků vyrobených v Číně a prodávaných na Amazon.com rostou rychleji než celková inflace, jak vyplývá z analýzy 1 400 různých produktů, kterou exkluzivně pro agenturu Reuters provedla analytická společnost DataWeave. To je známkou toho, že cla začínají dopadat na americké spotřebitele.
Analýza ukazuje, že růst cen těchto výrobků se od května zrychlil, což je signál, že cla zavedená americkým prezidentem Donaldem Trumpem začínají dopadat na spotřebitele. Průměrná cena koše více než 1 400 produktů vyrobených v Číně a prodávaných na Amazon.com americkým zákazníkům vzrostla mezi lednem a polovinou června o 2,6 %, což převyšuje nejnovější míru inflace v USA u základních výrobků, která zahrnuje pouze období do května.
Růst cen se liší v závislosti na prodávaném zboží a ceny některých produktů dokonce poklesly.
Za šest měsíců do května vzrostl index spotřebitelských cen základních produktů o 1 %, což odpovídá meziroční míře 2 %. Federální údaje i studie společnosti DataWeave ukazují, že náklady na zboží v posledních měsících rostou, protože cla začínají vyvíjet tlak na ceny.
DataWeave analyzovala více než 25 000 položek se zaměřením na 1 407 produktů prodávaných na Amazonu, protože ty jasně uvádějí Čínu jako zemi původu. Společnost použila mediánové ceny namísto průměrných cen, protože průměrné ceny mohou být zkresleny krátkodobými cenovými výkyvy nebo neobvykle vysokými či nízkými hodnotami.
Košík čínských výrobků zahrnuje produkty prodávané Amazonem i jeho externími prodejci. Externí prodejci tvoří 62 % všech produktů prodávaných na Amazonu.