Cloudflare spustila nástroj, který blokuje botům přístup k obsahu bez povolení nebo kompenzace, aby pomohla webovým stránkám vydělávat peníze na AI firmách, které se snaží získat přístup k jejich obsahu a trénovat na něm, uvedla softwarová společnost v úterý.
Nástroj umožňuje majitelům webových stránek zvolit, zda budou crawlery umělé inteligence mít přístup k jejich materiálům, a stanovit cenu za přístup prostřednictvím modelu „pay per crawl“ (platba za crawl), který jim pomůže kontrolovat, jak je jejich práce využívána a odměňována, uvedla společnost Cloudflare (NYSE:NET).
Vzhledem k tomu, že crawlery AI stále častěji shromažďují obsah, aniž by návštěvníky přesměrovávaly na původní zdroj, majitelé webových stránek se snaží najít další zdroje příjmů, protože příjmy z reklamy generované z návštěvníků z vyhledávačů klesají.
Iniciativu podporují významní vydavatelé, včetně Condé Nast a Associated Press, stejně jako společnosti zabývající se sociálními médii, jako jsou Reddit a Pinterest (NYSE:PINS).
Stephanie Cohen, strategická ředitelka společnosti Cloudflare, uvedla, že cílem těchto nástrojů je dát vydavatelům kontrolu nad jejich obsahem a zajistit udržitelný ekosystém pro tvůrce online obsahu a společnosti zabývající se umělou inteligencí.
„Změna vzorců provozu byla rychlá a bylo třeba něco změnit,“ uvedla Cohen v rozhovoru. „Toto je pouze začátek nového modelu internetu.“
Například společnost Google (NASDAQ:GOOGL) zaznamenala podle údajů Cloudflare pokles poměru procházení stránek k počtu návštěvníků odkazovaných zpět na stránky z 6:1 před pouhými šesti měsíci na 18:1, což naznačuje, že tento gigant v oblasti vyhledávání zachovává procházení stránek, ale snižuje počet odkazů.
Cloudflare spustila nástroj, který blokuje botům přístup k obsahu bez povolení nebo kompenzace, aby pomohla webovým stránkám vydělávat peníze na AI firmách, které se snaží získat přístup k jejich obsahu a trénovat na něm, uvedla softwarová společnost v úterý.
Nástroj umožňuje majitelům webových stránek zvolit, zda budou crawlery umělé inteligence mít přístup k jejich materiálům, a stanovit cenu za přístup prostřednictvím modelu „pay per crawl“ , který jim pomůže kontrolovat, jak je jejich práce využívána a odměňována, uvedla společnost Cloudflare .
Vzhledem k tomu, že crawlery AI stále častěji shromažďují obsah, aniž by návštěvníky přesměrovávaly na původní zdroj, majitelé webových stránek se snaží najít další zdroje příjmů, protože příjmy z reklamy generované z návštěvníků z vyhledávačů klesají.
Iniciativu podporují významní vydavatelé, včetně Condé Nast a Associated Press, stejně jako společnosti zabývající se sociálními médii, jako jsou Reddit a Pinterest .
Stephanie Cohen, strategická ředitelka společnosti Cloudflare, uvedla, že cílem těchto nástrojů je dát vydavatelům kontrolu nad jejich obsahem a zajistit udržitelný ekosystém pro tvůrce online obsahu a společnosti zabývající se umělou inteligencí.
„Změna vzorců provozu byla rychlá a bylo třeba něco změnit,“ uvedla Cohen v rozhovoru. „Toto je pouze začátek nového modelu internetu.“
Například společnost Google zaznamenala podle údajů Cloudflare pokles poměru procházení stránek k počtu návštěvníků odkazovaných zpět na stránky z 6:1 před pouhými šesti měsíci na 18:1, což naznačuje, že tento gigant v oblasti vyhledávání zachovává procházení stránek, ale snižuje počet odkazů.