Prodeje Tesly v červnu klesly již šestý měsíc v řadě ve Švédsku a Dánsku, což podtrhuje výzvy, kterým čelí výrobce elektromobilů, zatímco konkurence získává podíl na trhu a popularita generálního ředitele Elona Muska klesá.
V Norsku však Tesla (NASDAQ:TSLA) v červnu zaznamenala meziroční nárůst registrací automobilů o 54 %, přičemž registrace modelu Y – nové i staré verze – vzrostly meziročně o 115,3 % na 5 004 kusů.
Ačkoli Tesla začala přijímat objednávky na nový model Y již před několika měsíci, dodávky zákazníkům na mnoha evropských trzích zahájila teprve v červnu. V Norsku byly první dodávky realizovány v květnu, kdy společnost zaznamenala prudký nárůst prodeje nového modelu Y.
Ve Švédsku poklesly registrace vozů Tesla, které jsou měřítkem prodeje, v červnu o 64,4 % oproti loňskému roku.
Prodeje Tesly klesly o 61,6 % také v Dánsku, kde revidované prodeje modelu Y americké skupiny klesly o 31,2 % ve srovnání s loňským rokem na 1 155 vozů, což nenaznačuje žádné oživení značky.
„Aktualizace modelu je klasickou strategií prodloužení životního cyklu produktu, která slouží k jeho oživení a krátkodobému zvýšení prodeje,“ uvedl v e-mailu pro agenturu Reuters analytik společnosti Schmidt Automotive Matthias Schmidt.
Podle údajů výzkumné společnosti Tesla zaznamenala šest po sobě jdoucích meziročních poklesů v počtu nových registrací v západní Evropě, „přičemž druhé čtvrtletí roku 2025 vypadá, že by mohlo být sedmým v řadě“, uvedl Schmidt.
Prodeje Tesly v červnu klesly již šestý měsíc v řadě ve Švédsku a Dánsku, což podtrhuje výzvy, kterým čelí výrobce elektromobilů, zatímco konkurence získává podíl na trhu a popularita generálního ředitele Elona Muska klesá.
V Norsku však Tesla v červnu zaznamenala meziroční nárůst registrací automobilů o 54 %, přičemž registrace modelu Y – nové i staré verze – vzrostly meziročně o 115,3 % na 5 004 kusů.
Ačkoli Tesla začala přijímat objednávky na nový model Y již před několika měsíci, dodávky zákazníkům na mnoha evropských trzích zahájila teprve v červnu. V Norsku byly první dodávky realizovány v květnu, kdy společnost zaznamenala prudký nárůst prodeje nového modelu Y.
Ve Švédsku poklesly registrace vozů Tesla, které jsou měřítkem prodeje, v červnu o 64,4 % oproti loňskému roku.
Prodeje Tesly klesly o 61,6 % také v Dánsku, kde revidované prodeje modelu Y americké skupiny klesly o 31,2 % ve srovnání s loňským rokem na 1 155 vozů, což nenaznačuje žádné oživení značky.
„Aktualizace modelu je klasickou strategií prodloužení životního cyklu produktu, která slouží k jeho oživení a krátkodobému zvýšení prodeje,“ uvedl v e-mailu pro agenturu Reuters analytik společnosti Schmidt Automotive Matthias Schmidt.
Podle údajů výzkumné společnosti Tesla zaznamenala šest po sobě jdoucích meziročních poklesů v počtu nových registrací v západní Evropě, „přičemž druhé čtvrtletí roku 2025 vypadá, že by mohlo být sedmým v řadě“, uvedl Schmidt.