Stellantis možná bude muset uzavřít továrny kvůli riziku vysokých pokut Evropské unie za nedodržení cílů v oblasti emisí CO2, uvedl v úterý šéf francouzsko-italského výrobce automobilů pro Evropu.
Evropští výrobci automobilů musí prodávat více elektrických vozidel, aby snížili emise CO2, jinak jim hrozí pokuty v rámci snah EU o omezení katastrofálních dopadů klimatických změn. Automobilový průmysl úspěšně loboval za prodloužení lhůty pro splnění těchto cílů, protože pokuty budou vycházet z emisí v letech 2025–2027, nikoli pouze v roce 2025.
Šéf evropské divize Stellantis (NYSE:STLA) Jean-Philippe Imparato uvedl, že cíle jsou pro automobilky stále nedosažitelné a vystavují jeho společnost pokutám až 2,5 miliardy eur (2,95 miliardy dolarů) během „dvou až tří let“.
Na konferenci v dolní komoře parlamentu v Římě uvedl, že pokud do konce tohoto roku nedojde k významným změnám v regulační situaci, „budeme muset učinit těžká rozhodnutí“.
Důvodem je podle Imparata to, že Stellantis by musel buď zdvojnásobit prodej elektromobilů, což je nemožné, nebo snížit výrobu benzinových a naftových vozidel, aby zlepšil energetický mix svého vozového parku ve prospěch elektromobilů.

Stellantis možná bude muset uzavřít továrny kvůli riziku vysokých pokut Evropské unie za nedodržení cílů v oblasti emisí CO2, uvedl v úterý šéf francouzsko-italského výrobce automobilů pro Evropu.
Evropští výrobci automobilů musí prodávat více elektrických vozidel, aby snížili emise CO2, jinak jim hrozí pokuty v rámci snah EU o omezení katastrofálních dopadů klimatických změn. Automobilový průmysl úspěšně loboval za prodloužení lhůty pro splnění těchto cílů, protože pokuty budou vycházet z emisí v letech 2025–2027, nikoli pouze v roce 2025.
Šéf evropské divize Stellantis Jean-Philippe Imparato uvedl, že cíle jsou pro automobilky stále nedosažitelné a vystavují jeho společnost pokutám až 2,5 miliardy eur během „dvou až tří let“.
Na konferenci v dolní komoře parlamentu v Římě uvedl, že pokud do konce tohoto roku nedojde k významným změnám v regulační situaci, „budeme muset učinit těžká rozhodnutí“.
Důvodem je podle Imparata to, že Stellantis by musel buď zdvojnásobit prodej elektromobilů, což je nemožné, nebo snížit výrobu benzinových a naftových vozidel, aby zlepšil energetický mix svého vozového parku ve prospěch elektromobilů.