Klíčové body
- Omada Health překonala očekávání s tržbami 61 milionů USD a nižší ztrátou
- Společnost zvýšila výhled tržeb pro celý rok na až 241 milionů dolarů
- Aktivní členská základna vzrostla o 52 % na 752 000 pacientů
- Virtuální model péče „mezi návštěvami“ se ukazuje jako udržitelný a efektivní
Zveřejněná čísla překonala očekávání trhu jak na úrovni tržeb, tak i výhledu na celý rok, přestože společnost zůstává ve ztrátě. Pro Omadu to ale není překážka – vedení společnosti mluví o „zrychleném tempu růstu“ a dlouhodobé vizi přetvořit způsob, jakým je pacientům poskytována péče mezi klasickými návštěvami lékaře.
První výsledky po IPO ukazují silný růst tržeb
Za druhé čtvrtletí roku 2025 Omada Health oznámila tržby ve výši 61 milionů dolarů, čímž výrazně překonala odhad 55,2 milionu dolarů, který sestavila agentura LSEG na základě průměrných odhadů analytiků. To představuje meziroční růst o 49 %, když ve stejném období loňského roku činily tržby 41,21 milionu dolarů.
Společnost zároveň vykázala čistou ztrátu 5,31 milionu dolarů, což odpovídá 24 centům na akcii. Přesto se jedná o značné zlepšení oproti loňské čisté ztrátě 10,69 milionu dolarů

CEO Sean Duffy označil výsledky za „strategicky konzistentní“ a zdůraznil, že hlavní pozornost společnosti se soustředí na oblast metabolické péče, což zahrnuje pacienty s prediabetem, diabetem a hypertenzí. Právě tato oblast se podle něj stává klíčovou prioritou zdravotního systému, protože počet pacientů s chronickými onemocněními po celém světě nadále roste.
Výhled potvrzuje růstovou trajektorii
Za celý fiskální rok 2025 Omada očekává tržby v rozmezí 235 až 241 milionů dolarů, což je opět výrazně více, než činil analytický konsenzus ve výši 222 milionů dolarů. Takto nastavený výhled potvrzuje důvěru vedení v dlouhodobý růstový potenciál firmy i schopnost oslovovat nové klienty a zdravotnické partnery.
Z hlediska ziskovosti očekává společnost upravenou EBITDA ve výši 5 až 9 milionů dolarů, což je značné překvapení vzhledem k tomu, že FactSet předpokládal ztrátu ve výši 20,2 milionu dolarů. Tento posun signalizuje, že Omada nejenže roste, ale zároveň zlepšuje svou nákladovou strukturu a optimalizuje provozní model.
Přístup „mezi návštěvami“ a rostoucí členská základna
Omada staví svůj byznys na tzv. „modelu péče mezi návštěvami“, který nefunguje jako náhrada za tradiční medicínu, ale jako digitální rozšíření klasického zdravotnického systému. Pomocí kombinace datové analýzy, vzdáleného monitoringu, vzdělávání pacientů a digitálních koučů pomáhá klientům dlouhodobě zvládat své diagnózy. Výhodou tohoto modelu je nejen jeho škálovatelnost, ale i schopnost zlepšovat zdravotní výsledky a snižovat náklady pro plátce péče.
Za druhé čtvrtletí Omada hlásí 752 000 aktivních členů, což představuje 52% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Tento růst ukazuje na vysokou míru akceptace produktu na trhu a zároveň potvrzuje, že virtuální zdravotní péče přestává být jen doplňkem, ale stává se integrální součástí zdravotnických strategií velkých poskytovatelů a zaměstnavatelů.
Duffy k tomu uvedl: „Právě zazněl startovní výstřel naší nové kapitoly a my běžíme naplno. Je to docela zábava.“ Jeho optimismus odpovídá nejen číslům, ale i současnému trendu ve zdravotnictví, kde telemedicína a digitální nástroje zažívají boom.
Tržní reakce a další směřování
Akcie Omady debutovaly na burze Nasdaq v červnu a zahájily obchodování na ceně 23 dolarů za akcii. K uzavření trhu ve čtvrtek činila jejich cena 19,46 dolaru, což znamená mírné zklamání investorů po IPO. Nicméně zveřejněné výsledky by mohly pomoci vrátit důvěru trhu, zvlášť pokud se potvrdí, že společnost dokáže v příštích čtvrtletích pokračovat v růstu a zároveň se přibližovat ziskovosti.
Omada Health, Inc.
Výsledky ukázaly, že Omada má jasnou strategii, rostoucí poptávku a funkční model, který zaujímá stále významnější místo v americkém zdravotnictví. Pokud bude firma schopna dále rozšiřovat své programy a navyšovat členskou základnu, mohla by se stát jedním z lídrů digitální zdravotní péče.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky