Boeing oznámil ztrátu skoro 5 miliard dolarů v souvislosti s pokračujícími zpožděními u svého programu 777X. Tato čtvrtletní ztráta se v porovnání s předchozím rokem zúžila, díky zlepšené produkci a dodávkám komerčních letadel.
První dodávka 777X byla odložena až na rok 2027, což představuje další prodlení oproti dříve očekávanému termínu 2026. Program, který byl zahájen v roce 2013, měl původně dostat první letadlo do rukou zákazníků již v roce 2020. Generální ředitel Kelly Ortberg zmínil, že firma je silně pozadu v certifikaci letadla, avšak neidentifikovaly se žádné nové technické problémy.
Celkové náklady spojené s programem 777X již dosáhly přibližně 15 miliard dolarů. Zatímco Boeing postupně zvyšuje měsíční produkci, v září byla doručena 55 letadel, což je nejlepší výkon od roku 2018. To představuje značný nárůst ze 33 dodávek za stejný měsíc minulého roku, kdy výrobu narušila stávka 33 000 pracovníků v Pacifiku.
Boeing také oznámil, že se mu podařilo získat očekávané povolení od Federálního úřadu pro letectví (FAA) na zvýšení produkce 737 MAX na 42 letadel měsíčně, což představuje zrušení předchozího limitu 38 letadel, který byl zaveden po problémech s kvalitou.
Chcete využít této příležitosti?
Boeing oznámil ztrátu skoro 5 miliard dolarů v souvislosti s pokračujícími zpožděními u svého programu 777X. Tato čtvrtletní ztráta se v porovnání s předchozím rokem zúžila, díky zlepšené produkci a dodávkám komerčních letadel.
První dodávka 777X byla odložena až na rok 2027, což představuje další prodlení oproti dříve očekávanému termínu 2026. Program, který byl zahájen v roce 2013, měl původně dostat první letadlo do rukou zákazníků již v roce 2020. Generální ředitel Kelly Ortberg zmínil, že firma je silně pozadu v certifikaci letadla, avšak neidentifikovaly se žádné nové technické problémy.
Celkové náklady spojené s programem 777X již dosáhly přibližně 15 miliard dolarů. Zatímco Boeing postupně zvyšuje měsíční produkci, v září byla doručena 55 letadel, což je nejlepší výkon od roku 2018. To představuje značný nárůst ze 33 dodávek za stejný měsíc minulého roku, kdy výrobu narušila stávka 33 000 pracovníků v Pacifiku.
Boeing také oznámil, že se mu podařilo získat očekávané povolení od Federálního úřadu pro letectví na zvýšení produkce 737 MAX na 42 letadel měsíčně, což představuje zrušení předchozího limitu 38 letadel, který byl zaveden po problémech s kvalitou.Chcete využít této příležitosti?