Chipotle Mexican Grill oznámil snížení svého ročního prodeje již potřetí v tomto roce, což naznačuje, že i jeho obvykle bohatí zákazníci omezují stravování venku v důsledku rostoucích nákladů. Po této zprávě propadly akcie společnosti o 12%.
Podle CEO Scotta Boatwrighta se procento zákazníků s příjmem pod 100 000 dolarů dramaticky snížilo, což přispělo k poklesu asi 40% prodejů řetězce. Klientela ve věku 25 až 35 let čelí zejména tlaku, když se znovu začaly splácet studentské půjčky a mzdy stagnují.
Rostoucí inflace, která podle očekávání zůstane vysoká i do roku 2026, zhoršuje rozpočty domácností a snižuje důvěru spotřebitelů. Vysokopříjmoví zákazníci také mění své návyky a přecházejí k levnějším variantám stravy, což vytváří tlak na rychlé občerstvení jako Chipotle.
Analytik Zak Stambor z Emarketeru poznamenává, že navzdory dlouhodobému tvrzení Chipotle o solidní hodnotě z důvodu kvalitních ingrediencí, mnozí spotřebitelé tuto nabídku nevyužívají.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost oznámila, že srovnatelné prodeje v restauracích za třetí čtvrtletí vzrostly o 0.3%, což je výrazně pod průměrnými očekáváními analytiků, kteří předpokládali růst o 1.36%. Čistý zisk společnosti za poslední čtvrtletí dosáhl 389.9 milionu dolarů s výnosem 29 centů na akcii.
Pokud jde o výhled pro srovnatelné prodeje na rok 2025, společnost očekává pokles v nízkém jednostupňovém rozmezí, zatímco dřívější předpověď byla o stabilizaci.
Chipotle Mexican Grill oznámil snížení svého ročního prodeje již potřetí v tomto roce, což naznačuje, že i jeho obvykle bohatí zákazníci omezují stravování venku v důsledku rostoucích nákladů. Po této zprávě propadly akcie společnosti o 12%.
Podle CEO Scotta Boatwrighta se procento zákazníků s příjmem pod 100 000 dolarů dramaticky snížilo, což přispělo k poklesu asi 40% prodejů řetězce. Klientela ve věku 25 až 35 let čelí zejména tlaku, když se znovu začaly splácet studentské půjčky a mzdy stagnují.
Rostoucí inflace, která podle očekávání zůstane vysoká i do roku 2026, zhoršuje rozpočty domácností a snižuje důvěru spotřebitelů. Vysokopříjmoví zákazníci také mění své návyky a přecházejí k levnějším variantám stravy, což vytváří tlak na rychlé občerstvení jako Chipotle.
Analytik Zak Stambor z Emarketeru poznamenává, že navzdory dlouhodobému tvrzení Chipotle o solidní hodnotě z důvodu kvalitních ingrediencí, mnozí spotřebitelé tuto nabídku nevyužívají.Chcete využít této příležitosti?
Společnost oznámila, že srovnatelné prodeje v restauracích za třetí čtvrtletí vzrostly o 0.3%, což je výrazně pod průměrnými očekáváními analytiků, kteří předpokládali růst o 1.36%. Čistý zisk společnosti za poslední čtvrtletí dosáhl 389.9 milionu dolarů s výnosem 29 centů na akcii.
Pokud jde o výhled pro srovnatelné prodeje na rok 2025, společnost očekává pokles v nízkém jednostupňovém rozmezí, zatímco dřívější předpověď byla o stabilizaci.
