General Intuition získala 134 milionů dolarů na rozvoj umělé inteligence založené na herních datech
Startup využívá 2 miliardy videí ročně k tréninku prostorově-časového uvažování agentů
Cílem je aplikace AI v herním průmyslu, dronech a robotice
Cílem společnosti je využít obrovské množství dat z herních videí k vývoji nového typu umělé inteligence schopné prostorově-časového uvažování – tedy chápání pohybu objektů a interakcí v čase a prostoru. Tento přístup by mohl zásadně ovlivnit budoucnost jak herního průmyslu, tak oblastí, jako jsou robotika či autonomní systémy.
Základní myšlenkou General Intuition je, že hraní videoher přirozeně simuluje interakci člověka s prostředím – pohyb, vnímání prostoru a reakce na situace. Generální ředitel Pim de Witte, který stojí i za platformou Medal, vysvětluje, že právě tato data tvoří ideální základ pro trénování AI agentů. „Když hrajete videohru, v podstatě přenášíte své vnímání do různých prostředí prostřednictvím kamery z první osoby,“ uvedl de Witte.
Datová základna Medal je skutečně impozantní – platforma shromažďuje 2 miliardy videí ročně od více než 10 milionů aktivních uživatelů napříč desítkami tisíc her. To dává General Intuition zásadní výhodu: získává obrovský objem autentických dat, která zachycují různé herní situace a extrémní scénáře, z nichž se modely mohou učit. De Witte dodává, že klipy hráčů obvykle zachycují buď vysoce pozitivní, nebo negativní momenty – a právě tyto „okrajové případy“ jsou pro výcvik AI mimořádně cenné, protože umožňují modelům naučit se lépe reagovat i v nečekaných situacích.
Tento přístup přitáhl pozornost i OpenAI, která podle zprávy serveru The Information koncem loňského roku zvažovala akvizici Medal za 500 milionů dolarů. Přestože se dohoda nakonec neuskutečnila, ukázala, jak silný potenciál tato technologie má.
Zdroj: Shutterstock
Silní investoři a první výsledky
Kolo financování vedly Khosla Ventures a General Catalyst, přičemž se připojila i investiční skupina Raine. Získané prostředky půjdou na rozšíření výzkumného týmu, nábor inženýrů a rozvoj prvních praktických aplikací.
General Intuition plánuje v první fázi zaměřit svůj výzkum na herní průmysl a drony pro pátrací a záchranné operace. Podle de Witteho už model dosáhl významného pokroku – dokáže porozumět novým prostředím, na kterých nebyl trénován, a správně předvídat akce v těchto scénách pouze na základě vizuálních vstupů. Agent tak „vidí“ přesně to, co lidský hráč, a pohybuje se prostředím pomocí ovladače.
Tento způsob učení má klíčovou výhodu: model získává intuitivní porozumění pohybu a prostoru, které lze přenést i mimo virtuální svět – například na robotická ramena, autonomní vozidla či drony. Stejný typ vstupů, který používají hráči, lze totiž aplikovat i na řízení strojů v reálném prostředí.
Na rozdíl od konkurenčních projektů, jako jsou Genie od DeepMind nebo Marble od World Labs, které své modely světů prodávají, General Intuition zdůrazňuje, že její modely nejsou komerčním produktem. Společnost je využívá pouze pro interní trénink svých agentů a snaží se tak vyhnout sporům o autorská práva k herním světům.
„Naším cílem není vytvářet modely, které by konkurovaly vývojářům her,“ vysvětluje de Witte. Místo toho chce startup využít své technologie ke zlepšení herních zážitků – konkrétně k tvorbě pokročilých botů a nehratelných postav (NPC), které se dokážou přizpůsobovat chování hráče v reálném čase.
Podle Moritze Baier-Lentze, zakládajícího člena General Intuition a partnera ve Lightspeed Ventures, mohou tito boti zásadně změnit herní dynamiku. „Není cílem vytvořit nepřekonatelného bota, ale takového, který se dokáže vyrovnat dovednostem hráče a udržet úspěšnost kolem 50 %. To maximalizuje zapojení a retenci hráčů,“ říká.
Tato technologie má ale širší přesah. De Witte upozorňuje, že model dokáže fungovat i v reálném světě – například při navigaci dronů v neznámém prostředí, kde neexistuje GPS. Díky prostorově-časovému uvažování se agent dokáže orientovat podle vizuálních podnětů stejně jako člověk.
Prostorově-časové uvažování: klíč k obecné umělé inteligenci
General Intuition věří, že právě prostorově-časové uvažování je klíčovým stavebním kamenem k dosažení umělé obecné inteligence (AGI) – tedy systému, který dokáže chápat svět podobně jako člověk. Zatímco dnešní výzkum AI se soustředí hlavně na velké jazykové modely (LLM), de Witte upozorňuje, že jazyk sám o sobě nezachycuje skutečnou povahu reality.
„Jako lidé vytváříme texty, abychom popsali svět kolem nás, ale tím ztrácíme obrovské množství informací,“ vysvětluje. „Ztrácíte intuitivní pochopení pohybu, prostoru a příčinných souvislostí – právě to, co definuje naši schopnost jednat a reagovat.“
Z tohoto důvodu se General Intuition zaměřuje na výcvik modelů, které se neučí jen z textu, ale z vizuálních a interaktivních zkušeností. Tento směr by mohl v budoucnu propojit svět her, robotiky a autonomních systémů v jediném, propojeném ekosystému inteligentních agentů.
Nový směr v tréninku AI
General Intuition tak představuje nový přístup k výcviku umělé inteligence – neučí ji pouze rozumět slovům, ale světu samotnému. Díky datům z videoher má společnost unikátní možnost simulovat miliardy reálných situací a prostředí, která umožňují modelům naučit se, jak se věci hýbou, reagují a mění.
Pokud se tento koncept osvědčí, může zásadně ovlivnit nejen herní průmysl, ale i budoucnost inteligentních strojů. General Intuition tak ukazuje, že cesta k skutečně „obecné“ umělé inteligenci možná nevede přes text a slova – ale přes porozumění prostoru, pohybu a lidské intuici.
Zdroj: Unsplash
Cílem společnosti je využít obrovské množství dat z herních videí k vývoji nového typu umělé inteligence schopné prostorově-časového uvažování – tedy chápání pohybu objektů a interakcí v čase a prostoru. Tento přístup by mohl zásadně ovlivnit budoucnost jak herního průmyslu, tak oblastí, jako jsou robotika či autonomní systémy.Základní myšlenkou General Intuition je, že hraní videoher přirozeně simuluje interakci člověka s prostředím – pohyb, vnímání prostoru a reakce na situace. Generální ředitel Pim de Witte, který stojí i za platformou Medal, vysvětluje, že právě tato data tvoří ideální základ pro trénování AI agentů. „Když hrajete videohru, v podstatě přenášíte své vnímání do různých prostředí prostřednictvím kamery z první osoby,“ uvedl de Witte.Datová základna Medal je skutečně impozantní – platforma shromažďuje 2 miliardy videí ročně od více než 10 milionů aktivních uživatelů napříč desítkami tisíc her. To dává General Intuition zásadní výhodu: získává obrovský objem autentických dat, která zachycují různé herní situace a extrémní scénáře, z nichž se modely mohou učit. De Witte dodává, že klipy hráčů obvykle zachycují buď vysoce pozitivní, nebo negativní momenty – a právě tyto „okrajové případy“ jsou pro výcvik AI mimořádně cenné, protože umožňují modelům naučit se lépe reagovat i v nečekaných situacích.Tento přístup přitáhl pozornost i OpenAI, která podle zprávy serveru The Information koncem loňského roku zvažovala akvizici Medal za 500 milionů dolarů. Přestože se dohoda nakonec neuskutečnila, ukázala, jak silný potenciál tato technologie má.Silní investoři a první výsledkyKolo financování vedly Khosla Ventures a General Catalyst, přičemž se připojila i investiční skupina Raine. Získané prostředky půjdou na rozšíření výzkumného týmu, nábor inženýrů a rozvoj prvních praktických aplikací.General Intuition plánuje v první fázi zaměřit svůj výzkum na herní průmysl a drony pro pátrací a záchranné operace. Podle de Witteho už model dosáhl významného pokroku – dokáže porozumět novým prostředím, na kterých nebyl trénován, a správně předvídat akce v těchto scénách pouze na základě vizuálních vstupů. Agent tak „vidí“ přesně to, co lidský hráč, a pohybuje se prostředím pomocí ovladače.Tento způsob učení má klíčovou výhodu: model získává intuitivní porozumění pohybu a prostoru, které lze přenést i mimo virtuální svět – například na robotická ramena, autonomní vozidla či drony. Stejný typ vstupů, který používají hráči, lze totiž aplikovat i na řízení strojů v reálném prostředí.Chcete využít této příležitosti?Odlišná strategie a etický přístupNa rozdíl od konkurenčních projektů, jako jsou Genie od DeepMind nebo Marble od World Labs, které své modely světů prodávají, General Intuition zdůrazňuje, že její modely nejsou komerčním produktem. Společnost je využívá pouze pro interní trénink svých agentů a snaží se tak vyhnout sporům o autorská práva k herním světům.„Naším cílem není vytvářet modely, které by konkurovaly vývojářům her,“ vysvětluje de Witte. Místo toho chce startup využít své technologie ke zlepšení herních zážitků – konkrétně k tvorbě pokročilých botů a nehratelných postav , které se dokážou přizpůsobovat chování hráče v reálném čase.Podle Moritze Baier-Lentze, zakládajícího člena General Intuition a partnera ve Lightspeed Ventures, mohou tito boti zásadně změnit herní dynamiku. „Není cílem vytvořit nepřekonatelného bota, ale takového, který se dokáže vyrovnat dovednostem hráče a udržet úspěšnost kolem 50 %. To maximalizuje zapojení a retenci hráčů,“ říká.Tato technologie má ale širší přesah. De Witte upozorňuje, že model dokáže fungovat i v reálném světě – například při navigaci dronů v neznámém prostředí, kde neexistuje GPS. Díky prostorově-časovému uvažování se agent dokáže orientovat podle vizuálních podnětů stejně jako člověk.Prostorově-časové uvažování: klíč k obecné umělé inteligenciGeneral Intuition věří, že právě prostorově-časové uvažování je klíčovým stavebním kamenem k dosažení umělé obecné inteligence – tedy systému, který dokáže chápat svět podobně jako člověk. Zatímco dnešní výzkum AI se soustředí hlavně na velké jazykové modely , de Witte upozorňuje, že jazyk sám o sobě nezachycuje skutečnou povahu reality.„Jako lidé vytváříme texty, abychom popsali svět kolem nás, ale tím ztrácíme obrovské množství informací,“ vysvětluje. „Ztrácíte intuitivní pochopení pohybu, prostoru a příčinných souvislostí – právě to, co definuje naši schopnost jednat a reagovat.“Z tohoto důvodu se General Intuition zaměřuje na výcvik modelů, které se neučí jen z textu, ale z vizuálních a interaktivních zkušeností. Tento směr by mohl v budoucnu propojit svět her, robotiky a autonomních systémů v jediném, propojeném ekosystému inteligentních agentů.Nový směr v tréninku AIGeneral Intuition tak představuje nový přístup k výcviku umělé inteligence – neučí ji pouze rozumět slovům, ale světu samotnému. Díky datům z videoher má společnost unikátní možnost simulovat miliardy reálných situací a prostředí, která umožňují modelům naučit se, jak se věci hýbou, reagují a mění.Pokud se tento koncept osvědčí, může zásadně ovlivnit nejen herní průmysl, ale i budoucnost inteligentních strojů. General Intuition tak ukazuje, že cesta k skutečně „obecné“ umělé inteligenci možná nevede přes text a slova – ale přes porozumění prostoru, pohybu a lidské intuici.