Hyundai Motor oznámil, že v třetím čtvrtletí roku 2025 vykázal pokles provozního zisku o 29 %. Zisk společnosti dosáhl 2,5 bilionu wonů (přibližně 1,76 miliardy dolarů), což je pokles z předchozích 3,6 bilionu wonů ve stejném období roku 2024.
Hlavním důvodem tohoto poklesu jsou negativní dopady amerických cel, která způsobila společnosti ztrátu ve výši 1,8 bilionu wonů v uvedeném čtvrtletí, což představuje výrazný nárůst oproti 828 miliardám wonů ve druhém čtvrtletí. Hyundai, který je největším výrobcem vozidel v Koreji a třetím největším na světě, čelí značným výzvám.
Americká cla na vozidla se nyní stanovují na 25 %, což má za následek pokles tržeb v USA, jež tvoří přibližně 40 % příjmů společnosti. Nicméně, nedávná dohoda mezi Washingtonem a Soulem by měla snížit toto clo na 15 % v blízké budoucnosti, což by mohlo poskytnout potřebnou úlevu.
Akcie Hyundai Motor během dnešní obchodní seance mírně vzrostly o 2,9 % po oznámení obchodní dohody, avšak i přes pozitivní výhled pro jejich obchodní strategie zůstává situace firmy ohledně cel velmi křehká.
Chcete využít této příležitosti?
Hyundai Motor oznámil, že v třetím čtvrtletí roku 2025 vykázal pokles provozního zisku o 29 %. Zisk společnosti dosáhl 2,5 bilionu wonů , což je pokles z předchozích 3,6 bilionu wonů ve stejném období roku 2024.
Hlavním důvodem tohoto poklesu jsou negativní dopady amerických cel, která způsobila společnosti ztrátu ve výši 1,8 bilionu wonů v uvedeném čtvrtletí, což představuje výrazný nárůst oproti 828 miliardám wonů ve druhém čtvrtletí. Hyundai, který je největším výrobcem vozidel v Koreji a třetím největším na světě, čelí značným výzvám.
Americká cla na vozidla se nyní stanovují na 25 %, což má za následek pokles tržeb v USA, jež tvoří přibližně 40 % příjmů společnosti. Nicméně, nedávná dohoda mezi Washingtonem a Soulem by měla snížit toto clo na 15 % v blízké budoucnosti, což by mohlo poskytnout potřebnou úlevu.
Akcie Hyundai Motor během dnešní obchodní seance mírně vzrostly o 2,9 % po oznámení obchodní dohody, avšak i přes pozitivní výhled pro jejich obchodní strategie zůstává situace firmy ohledně cel velmi křehká.Chcete využít této příležitosti?