Ve čtvrtek, 30. října 2025, se ve Washingtonu koná kolo diskuzí, kterého se účastní generální ředitelé American Airlines a United Airlines, Robert Isom a Scott Kirby. Hlavním cílem setkání je naléhat na konec 30denní vládní uzávěry, která má zásadní dopad na letecký provoz.
Podle zdrojů, více než 63 000 pracovníků Federálního úřadu pro letectví (FAA) a 50 000 pracovníků Oddělení bezpečnosti dopravy (TSA) muselo pracovat bez platu kvůli uzávěře, což vedlo k nárůstu neplánovaných zameškaných docházek. Tento problém se negativně odráží na bezpečnosti leteckého provozu a způsobuje výrazné zpoždění letů.
Podle prohlášení ministra dopravy Seana Duffyho, 44 % zpoždění nedělních letů bylo způsobeno absencí kontrolorů letového provozu, ve srovnání s průměrem 5 % před uzávěrou. Duffy dále uvedl, že mnoho leteckých kontrolorů si musí najít další zaměstnání, aby pokryli náklady po prvním měsíčním výplatním cyklu, který jim zůstal bez odměny.
Předchozí zkušenosti naznačují, že vládní uzávěry mohou mít dalekosáhlé důsledky pro letecký průmysl. V roce 2019 měl podobný incident za následek tlak na vládu, aby se uzávěra ukončila a byla obnovena plná funkčnost FAA.
Chcete využít této příležitosti?
Podle zdrojů se zúčastnění experti shodují, že situace může mít dlouhodobě vážné důsledky nejen pro letecké společnosti, ale i pro cestující a širokou veřejnost. S rostoucími absencemi leteckých kontrolorů a pracovníků TSA je ohrožena stabilita leteckého provozu a bezpečnost cestujících.
Ve čtvrtek, 30. října 2025, se ve Washingtonu koná kolo diskuzí, kterého se účastní generální ředitelé American Airlines a United Airlines, Robert Isom a Scott Kirby. Hlavním cílem setkání je naléhat na konec 30denní vládní uzávěry, která má zásadní dopad na letecký provoz.
Podle zdrojů, více než 63 000 pracovníků Federálního úřadu pro letectví  a 50 000 pracovníků Oddělení bezpečnosti dopravy  muselo pracovat bez platu kvůli uzávěře, což vedlo k nárůstu neplánovaných zameškaných docházek. Tento problém se negativně odráží na bezpečnosti leteckého provozu a způsobuje výrazné zpoždění letů.
Podle prohlášení ministra dopravy Seana Duffyho, 44 % zpoždění nedělních letů bylo způsobeno absencí kontrolorů letového provozu, ve srovnání s průměrem 5 % před uzávěrou. Duffy dále uvedl, že mnoho leteckých kontrolorů si musí najít další zaměstnání, aby pokryli náklady po prvním měsíčním výplatním cyklu, který jim zůstal bez odměny.
Předchozí zkušenosti naznačují, že vládní uzávěry mohou mít dalekosáhlé důsledky pro letecký průmysl. V roce 2019 měl podobný incident za následek tlak na vládu, aby se uzávěra ukončila a byla obnovena plná funkčnost FAA.Chcete využít této příležitosti?
Podle zdrojů se zúčastnění experti shodují, že situace může mít dlouhodobě vážné důsledky nejen pro letecké společnosti, ale i pro cestující a širokou veřejnost. S rostoucími absencemi leteckých kontrolorů a pracovníků TSA je ohrožena stabilita leteckého provozu a bezpečnost cestujících.