Nissan Motor oznámil, že očekává 275 miliard jenů (přibližně 1,82 miliardy dolarů) v ročních provozních ztrátách. Tento výhled je důsledkem dopadů cel na automobily zavedených ve Spojených státech.
Podle prohlášení finančního ředitele Jeremie Papina se obavy z rizik dodavatelského řetězce staly největší překážkou v druhé polovině fiskálního roku, který končí v březnu 2026. Papin varoval, že volné peněžní toky nebudou pozitivní kvůli různým rizikům spojeným s dodavatelským řetězcem.
Nissan uvedl, že očekává, že finanční ztráty způsobené celami se ve druhé polovině roku sníží o 25 miliard jenů díky obchodní dohodě s USA, která snížila cla na japonské automobily na 15%.
Mezi hlavními obavami jsou nedostatek čipů a obchodní napětí mezi Čínou a USA, které ohrožují dodávky vzácných kovů potřebných pro různé automobilové součásti. Papin upozornil na dva hlavní rizika – problém s čipy od nizozemské společnosti Nexperia a ohnisko dodávek hliníku v Severní Americe, které však neovlivňují pouze Nissan.
Chcete využít této příležitosti?
Nissan plánuje uveřejnit výsledky za druhé čtvrtletí 6. listopadu 2025. Současně odhaduje, že jeho poloviční ztráta bude výrazně nižší než původně předpokládaná, a to na 30 miliard jenů oproti dříve odhadovaným 180 miliardám jenů.
Nissan Motor oznámil, že očekává 275 miliard jenů v ročních provozních ztrátách. Tento výhled je důsledkem dopadů cel na automobily zavedených ve Spojených státech.
Podle prohlášení finančního ředitele Jeremie Papina se obavy z rizik dodavatelského řetězce staly největší překážkou v druhé polovině fiskálního roku, který končí v březnu 2026. Papin varoval, že volné peněžní toky nebudou pozitivní kvůli různým rizikům spojeným s dodavatelským řetězcem.
Nissan uvedl, že očekává, že finanční ztráty způsobené celami se ve druhé polovině roku sníží o 25 miliard jenů díky obchodní dohodě s USA, která snížila cla na japonské automobily na 15%.
Mezi hlavními obavami jsou nedostatek čipů a obchodní napětí mezi Čínou a USA, které ohrožují dodávky vzácných kovů potřebných pro různé automobilové součásti. Papin upozornil na dva hlavní rizika – problém s čipy od nizozemské společnosti Nexperia a ohnisko dodávek hliníku v Severní Americe, které však neovlivňují pouze Nissan.Chcete využít této příležitosti?
Nissan plánuje uveřejnit výsledky za druhé čtvrtletí 6. listopadu 2025. Současně odhaduje, že jeho poloviční ztráta bude výrazně nižší než původně předpokládaná, a to na 30 miliard jenů oproti dříve odhadovaným 180 miliardám jenů.