Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Vita Coco: Kokosová voda na cestě z niche trhu do mainstreamu

David Škvára Autor: David Škvára
31 října, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Vita Coco (COCO) má 42 % podíl na trhu kokosové vody v USA
  • Tržby vzrostly o 37 %, hlavní značka o 42 %
  • Kategorie kokosové vody roste o 22–100 % napříč trhy
  • Potenciál stát se mainstreamovou značkou zdravého nápoje

 

Nový favorit mezi spotřebitelskými značkami

Zatímco technologické akcie poháněné umělou inteligencí dominují titulním stránkám, v pozadí se tiše rodí noví vítězové – mezi nimi i společnosti z spotřebitelského sektoru, které těží z loajality zákazníků a rostoucího důrazu na zdravý životní styl.

Jednou z nejzajímavějších akcií v této oblasti je Vita Coco (COCO), přední světový výrobce kokosové vody. S tržní kapitalizací kolem 2,3 miliardy USD je sice mnohem menší než giganti typu Coca-Cola (KO) nebo PepsiCo (PEP), ale její růstová dynamika je srovnatelná s nejúspěšnějšími nápojovými značkami posledních desetiletí – jako byly Monster Beverage (MNST) nebo Celsius Holdings (CELH).

Vita Coco si vydobyla dominantní postavení na trhu: v USA ovládá přibližně 42 % podíl na kategorii kokosové vody, přičemž její pozice v Evropě je ještě silnější. Společnost tak těží z výhody prvního hráče i z rostoucího zájmu spotřebitelů o zdravější alternativy k slazeným nápojům.

Zdroj: Getty Images

Rychlý růst tržeb a posilování značky

Ve svém posledním čtvrtletí společnost oznámila 37% růst celkových tržeb, přičemž prodeje hlavní značky Vita Coco vzrostly o ještě působivějších 42 %. Kromě vlastní produkce dodává firma i část kokosové vody pod privátními značkami svých partnerů, což jí umožňuje efektivně využívat výrobní kapacity a rozšiřovat distribuci.

Advertisement

Zakladatel a předseda představenstva Michael Kirban k tomu na konferenčním hovoru s analytiky uvedl:

„Kokosová voda je teprve v rané fázi získávání mainstreamové popularity na globální úrovni. Vidíme, že přechází z niche produktu do masového trhu – a my jsme v čele tohoto trendu.“

Podle interních dat společnosti roste trh kokosové vody od začátku roku o 22 % v USA, o 32 % ve Velké Británii a dokonce o více než 100 % v Německu. Tento růst naznačuje, že poptávka po zdravějších nápojích se z prémiového segmentu postupně přesouvá do běžné spotřeby, což otevírá Vita Coco obrovský prostor pro expanzi.

Chcete využít této příležitosti?

Přechod od okrajového produktu k globálnímu fenoménu

Kokosová voda dlouho patřila mezi okrajové produkty – oblíbené hlavně u sportovců nebo příznivců zdravého životního stylu. Dnes se však situace mění. Spotřebitelé se stále více zaměřují na nízkokalorické, přírodní a udržitelné alternativy k tradičním nápojům.

Vita Coco je v tomto směru v ideální pozici. Kromě dominantního postavení v USA má firma silné zastoupení v Evropě i v Latinské Americe, kde získává nové spotřebitele zejména díky rozšíření produktového portfolia – od čisté kokosové vody po ochucené varianty, směsi s ovocnými šťávami či proteinové verze.

Kromě toho společnost investuje do udržitelného získávání surovin – spolupracuje s farmáři v Asii a Karibiku a podporuje ekologické iniciativy v produkčních oblastech. Tím posiluje nejen svou značku, ale i reputaci u mladší generace spotřebitelů, kteří stále více preferují eticky orientované značky.

Zdroj: Getty Images

Krátkodobé tlaky na marže a dlouhodobý růstový příběh

Stejně jako většina výrobců potravin a nápojů čelí i Vita Coco v současnosti tlaku na marže kvůli zvýšeným clům a nákladům na dopravu. Společnost však tyto problémy dokázala kompenzovat zvýšením cen, aniž by ztratila zákazníky – což svědčí o síle její značky a cenové pružnosti trhu.

Marže se tak mohou krátkodobě pohybovat pod tlakem, ale pokud se kokosová voda skutečně stane běžnou součástí globálního nápojového portfolia, očekává se, že růst tržeb více než vyváží tyto dočasné ztráty.

Z investičního hlediska se akcie obchodují přibližně za 35násobek zisku, což může působit vysokým oceněním. Nicméně u společnosti, která má globální růstový potenciál a rychle rozšiřuje své marže, to nemusí být přehnané. Odhady analytiků naznačují, že Vita Coco by mohla v následujících letech dosahovat dvouciferného růstu tržeb i zisku, jak se kategorie kokosové vody bude dále rozšiřovat.

Potenciál „další Coca-Coly“?

Historie ukazuje, že silné nápojové značky se mohou stát mnohonásobnými vítězi pro dlouhodobé investory. Warren Buffett kdysi sázkou na Coca-Colu zhodnotil svou investici více než dvacetinásobně. V moderní době podobné příběhy píší Monster Beverage a Celsius Holdings, které během dekády zvýšily svou hodnotu o tisíce procent.

Vita Coco může být dalším z těchto příběhů – pokud dokáže přetavit svůj náskok v udržitelné globální vedení a přitom si zachovat autenticitu značky. Kategorie kokosové vody je teprve na začátku své cesty, a Vita Coco má reálnou šanci stát se jejím synonymem, podobně jako Coca-Cola znamená pro sycené nápoje.

Nový favorit mezi spotřebitelskými značkami Zatímco technologické akcie poháněné umělou inteligencí dominují titulním stránkám, v pozadí se tiše rodí noví vítězové – mezi nimi i společnosti z spotřebitelského sektoru, které těží z loajality zákazníků a rostoucího důrazu na zdravý životní styl. Jednou z nejzajímavějších akcií v této oblasti je Vita Coco , přední světový výrobce kokosové vody. S tržní kapitalizací kolem 2,3 miliardy USD je sice mnohem menší než giganti typu Coca-Cola nebo PepsiCo , ale její růstová dynamika je srovnatelná s nejúspěšnějšími nápojovými značkami posledních desetiletí – jako byly Monster Beverage nebo Celsius Holdings . Vita Coco si vydobyla dominantní postavení na trhu: v USA ovládá přibližně 42 % podíl na kategorii kokosové vody, přičemž její pozice v Evropě je ještě silnější. Společnost tak těží z výhody prvního hráče i z rostoucího zájmu spotřebitelů o zdravější alternativy k slazeným nápojům. Rychlý růst tržeb a posilování značky Ve svém posledním čtvrtletí společnost oznámila 37% růst celkových tržeb, přičemž prodeje hlavní značky Vita Coco vzrostly o ještě působivějších 42 %. Kromě vlastní produkce dodává firma i část kokosové vody pod privátními značkami svých partnerů, což jí umožňuje efektivně využívat výrobní kapacity a rozšiřovat distribuci. Zakladatel a předseda představenstva Michael Kirban k tomu na konferenčním hovoru s analytiky uvedl: „Kokosová voda je teprve v rané fázi získávání mainstreamové popularity na globální úrovni. Vidíme, že přechází z niche produktu do masového trhu – a my jsme v čele tohoto trendu.“ Podle interních dat společnosti roste trh kokosové vody od začátku roku o 22 % v USA, o 32 % ve Velké Británii a dokonce o více než 100 % v Německu. Tento růst naznačuje, že poptávka po zdravějších nápojích se z prémiového segmentu postupně přesouvá do běžné spotřeby, což otevírá Vita Coco obrovský prostor pro expanzi. Chcete využít této příležitosti?Přechod od okrajového produktu k globálnímu fenoménu Kokosová voda dlouho patřila mezi okrajové produkty – oblíbené hlavně u sportovců nebo příznivců zdravého životního stylu. Dnes se však situace mění. Spotřebitelé se stále více zaměřují na nízkokalorické, přírodní a udržitelné alternativy k tradičním nápojům. Vita Coco je v tomto směru v ideální pozici. Kromě dominantního postavení v USA má firma silné zastoupení v Evropě i v Latinské Americe, kde získává nové spotřebitele zejména díky rozšíření produktového portfolia – od čisté kokosové vody po ochucené varianty, směsi s ovocnými šťávami či proteinové verze. Kromě toho společnost investuje do udržitelného získávání surovin – spolupracuje s farmáři v Asii a Karibiku a podporuje ekologické iniciativy v produkčních oblastech. Tím posiluje nejen svou značku, ale i reputaci u mladší generace spotřebitelů, kteří stále více preferují eticky orientované značky. Krátkodobé tlaky na marže a dlouhodobý růstový příběh Stejně jako většina výrobců potravin a nápojů čelí i Vita Coco v současnosti tlaku na marže kvůli zvýšeným clům a nákladům na dopravu. Společnost však tyto problémy dokázala kompenzovat zvýšením cen, aniž by ztratila zákazníky – což svědčí o síle její značky a cenové pružnosti trhu. Marže se tak mohou krátkodobě pohybovat pod tlakem, ale pokud se kokosová voda skutečně stane běžnou součástí globálního nápojového portfolia, očekává se, že růst tržeb více než vyváží tyto dočasné ztráty. Z investičního hlediska se akcie obchodují přibližně za 35násobek zisku, což může působit vysokým oceněním. Nicméně u společnosti, která má globální růstový potenciál a rychle rozšiřuje své marže, to nemusí být přehnané. Odhady analytiků naznačují, že Vita Coco by mohla v následujících letech dosahovat dvouciferného růstu tržeb i zisku, jak se kategorie kokosové vody bude dále rozšiřovat. Potenciál „další Coca-Coly“? Historie ukazuje, že silné nápojové značky se mohou stát mnohonásobnými vítězi pro dlouhodobé investory. Warren Buffett kdysi sázkou na Coca-Colu zhodnotil svou investici více než dvacetinásobně. V moderní době podobné příběhy píší Monster Beverage a Celsius Holdings, které během dekády zvýšily svou hodnotu o tisíce procent. Vita Coco může být dalším z těchto příběhů – pokud dokáže přetavit svůj náskok v udržitelné globální vedení a přitom si zachovat autenticitu značky. Kategorie kokosové vody je teprve na začátku své cesty, a Vita Coco má reálnou šanci stát se jejím synonymem, podobně jako Coca-Cola znamená pro sycené nápoje.
Tagy: COCOvita coco

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Buffettova „tajná přísada“: Coca-Cola a American Express základ portfolia
      2. Coca-Cola roste díky vyššímu prodeji a zaměření na proteinové nápoje
      3. Coca-Cola: Stabilní příběh růstu, který odolává času i inflaci
      4. Coca-Cola: Dividendový král s atraktivním oceněním a stabilním růstem
      5. Coca-Cola potvrzuje svou sílu stabilními dividendami a dlouhodobou odolností
      6. Coca-Cola potvrzuje svou stabilitu a přizpůsobivost v měnícím se světě
      7. Jak dnes Buffett přemýšlí o dividendové klasice – Coca Cole?
      8. Coca-Cola: Stabilní značka a spolehlivý zdroj pasivního příjmu
      9. Coca-Cola je dnes stále dividendový král s globálním dosahem
      10. 10. října — V Atlantě se začíná vyrábět legendární Coca-Cola
      Advertisement

      Breaking.

      04:36

      Elauwit dokončuje veřejnou nabídku ve výši 15 milionů dolarů na NASDAQ.

      04:23

      Mexická centrální banka snižuje úrokovou sazbu, přijímá opatrnější postoj.

      04:17

      BillionToOne získává 273,1 milionu dolarů prostřednictvím rozšířeného IPO.

      04:12

      Posuny na trhu po uzavření: DraftKings, Take-Two, Sandisk, Block a další

      04:09

      Akcionáři schválili Muskův kompenzační plán pro Teslu ve výši 1 bilionu dolarů.

      04:06

      Tailwind 2.0 Acquisition stanovuje IPO na 150 milionů dolarů s jednotkami oceněnými na 10 dolarů za kus.

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Nárůst hodnoty Amazonu o stovky miliard posiluje jeho postavení v AI sektoru

      6 listopadu, 2025

      Akcie společnosti Amazon se v posledních týdnech dostaly zpět do centra pozornosti investorů díky výraznému posílení její cloudové divize Amazon...

      Central Bancompany míří na Nasdaq: skrytý klenot roku 2025?

      6 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vidí prostor pro další růst akcií společnosti Sandisk

      5 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Dva nové impulsy posilují optimismus investorů kolem akcií Amazonu

      5 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytik Jefferies dává přednost Broadcomu jako novému tahounu AI čipů

      5 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      Central Bancompany, Inc.

      Datum IPO: 20 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 stoupá díky nákupům technologických akcií po nedávném výprodeji

      5 listopadu, 2025

      Vlivní představitelé Wall Street varují před rizikem poklesu na akciových trzích

      4 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 ve středu posílil díky růstu technologických titulů

      5 listopadu, 2025

      Palantir klesá navzdory rekordním výsledkům a silnému růstu v AI

      6 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.