Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Z kuchyně až k miliardové dohodě s PepsiCo: příběh zakladatelky Poppi

Příběh Allison Ellsworth je ukázkou, že i nápad z vlastní kuchyně se může proměnit v miliardový byznys.

Jan Golda Autor: Jan Golda
19 října, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Allison Ellsworth proměnila domácí recept na jablečný ocet v značku Poppi
  • Poppi uspěla díky virálnímu marketingu a trendu zdravých nápojů
  • Investice z Shark Tank pomohla značce k profesionálnímu rebrandingu
  • PepsiCo koupila Poppi za 1,95 miliardy dolarů, aby rozšířila její globální dosah

 

V roce 2015 se snažila vylepšit chuť jablečného octa, a o devět let později prodala svou značku prebiotických limonád Poppi společnosti PepsiCo za neuvěřitelných 1,95 miliardy dolarů. Součástí transakce byly také daňové výhody ve výši přibližně 300 milionů dolarů, což znamená čistou kupní cenu kolem 1,65 miliardy dolarů.

Tento úspěch nevznikl přes noc. Allison, která se nikdy nechtěla spokojit s běžnou kariérní cestou, vždy projevovala podnikatelský instinkt a schopnost hledat nové způsoby, jak dělat věci lépe. Jak sama uvedla pro CNBC Make It, už během studií dokázala optimalizovat pracovní procesy a dosahovat několikanásobně lepších výsledků než její kolegové.

Po vysoké škole pracovala v oblasti ropného a plynárenského výzkumu, kde jako mladá žena řídila projekty v hodnotě milionů dolarů po celých Spojených státech. Neustálé cestování si však vybralo daň na jejím zdraví. Špatná strava, stres a nepravidelný režim vedly k potížím se zažíváním i s pokožkou. Když lékaři nedokázali najít řešení, vzala situaci do svých rukou – doslova.

Začala experimentovat s jablečným octem, o němž se říká, že podporuje trávení a zdraví střev. Účinky ji nadchly, ale chuť nikoliv. Proto se rozhodla experimentovat a smíchat ocet s ovocem, bylinkami a sodovou vodou. Po několika měsících testování vznikl první nápoj, který byl nejen zdravý, ale i chutný.

Zdroj: Getty Images

Od kuchyně k farmářskému trhu

V roce 2016, těhotná se svým prvním dítětem, Allison s manželem Stephenem začali prodávat své nápoje pod názvem Mother Beverage na místním farmářském trhu. Úspěch byl okamžitý. Během tří týdnů si jejich stánek všiml nákupčí z řetězce Whole Foods, který v jejich produktech viděl potenciál. Nabídka zařazení do prodeje přišla téměř okamžitě – a v tu chvíli Ellsworthovi pochopili, že jejich nápad může mít skutečnou budoucnost.

„Byla jsem ve třetím měsíci těhotenství, právě jsme koupili dům a já řekla: jdeme do toho. Dáme do toho všechno,“ vzpomíná Allison. Její manžel si zpočátku myslel, že riskují příliš, ale rozhodnutí opustit zaměstnání a plně se věnovat nápojovému byznysu se ukázalo jako jedno z nejlepších v jejich životě.

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

Shark Tank a zrod značky Poppi

Rok 2018 se stal zlomovým. Allison a Stephen se přihlásili do populární investiční show Shark Tank, kde získali investici 400 000 dolarů výměnou za 25% podíl od podnikatele Rohana Ozy. Ten měl zkušenosti s budováním nápojových značek a pomohl dvojici s rebrandingem.

Z Mother Beverage se tak stala Poppi – značka s moderním designem, jasnými barvami a příběhem zaměřeným na zdraví střev. Nové balení v plechovkách evokovalo limonádu, ale obsah zůstal plný přírodních ingrediencí a prebiotik. „Limonády pije každý. Chtěli jsme být jejich zdravější verzí,“ vysvětlila Allison.

Rebranding se ukázal jako klíčový tah. Poppi byla oficiálně uvedena na trh v březnu 2020, tedy na samém začátku pandemie, kdy spotřebitelé začali hromadně hledat zdravější alternativy běžných nápojů. Ellsworthovi využili digitální prostředí na maximum – jejich značka se stala virální na TikToku, kde si získala loajální komunitu fanoušků.

Digitální marketing a růst díky sociálním sítím

Poppi se stala příkladem značky, která pochopila sílu sociálních médií dříve než většina konkurence. Využívala virální videa, spolupráci s influencery a otevřenou komunikaci se zákazníky. Allison často vystupovala ve videích sama, čímž značce dodala autentičnost a lidskost.

Zdroj: Getty Images

Současně budovali omnichannelovou strategii – kromě online prodeje přes Amazon rozšířili své produkty do kamenných obchodů po celých USA. Díky zkušenému manažerskému týmu, který brzy přivedli do vedení, zvládli rychlou expanzi bez výrazných finančních problémů.

„Měli jsme správné lidi, správný čas a správný produkt. Kdykoli jsme viděli příležitost, investovali jsme do ní,“ říká Allison. Tento přístup nakonec vytvořil perfektní kombinaci, která vedla k akvizici společností PepsiCo v květnu 2025.

Prodej PepsiCo a nový začátek

Proč se rozhodla prodat? Podle Allison bylo cílem, aby Poppi mohlo růst i mimo americký trh. „Chtěli jsme, aby se Poppi dostalo ke co nejvíce lidem, a to šlo jen s partnerem, který má globální distribuci,“ vysvětlila. PepsiCo poskytne značce sílu logistiky, marketingu i expanze do nových regionů.

Pro Allison Ellsworth je však prodej spíše začátkem než koncem. Zůstává v roli brand manažerky, aby dohlížela na zachování identity Poppi i po začlenění do globálního gigantu. Její cesta z kuchyně k miliardovému prodeji tak není jen příběhem o úspěchu, ale i o odvaze, intuici a víře v zdravější svět.

V roce 2015 se snažila vylepšit chuť jablečného octa, a o devět let později prodala svou značku prebiotických limonád Poppi společnosti PepsiCo za neuvěřitelných 1,95 miliardy dolarů. Součástí transakce byly také daňové výhody ve výši přibližně 300 milionů dolarů, což znamená čistou kupní cenu kolem 1,65 miliardy dolarů.Tento úspěch nevznikl přes noc. Allison, která se nikdy nechtěla spokojit s běžnou kariérní cestou, vždy projevovala podnikatelský instinkt a schopnost hledat nové způsoby, jak dělat věci lépe. Jak sama uvedla pro CNBC Make It, už během studií dokázala optimalizovat pracovní procesy a dosahovat několikanásobně lepších výsledků než její kolegové.Po vysoké škole pracovala v oblasti ropného a plynárenského výzkumu, kde jako mladá žena řídila projekty v hodnotě milionů dolarů po celých Spojených státech. Neustálé cestování si však vybralo daň na jejím zdraví. Špatná strava, stres a nepravidelný režim vedly k potížím se zažíváním i s pokožkou. Když lékaři nedokázali najít řešení, vzala situaci do svých rukou – doslova.Začala experimentovat s jablečným octem, o němž se říká, že podporuje trávení a zdraví střev. Účinky ji nadchly, ale chuť nikoliv. Proto se rozhodla experimentovat a smíchat ocet s ovocem, bylinkami a sodovou vodou. Po několika měsících testování vznikl první nápoj, který byl nejen zdravý, ale i chutný.Od kuchyně k farmářskému trhuV roce 2016, těhotná se svým prvním dítětem, Allison s manželem Stephenem začali prodávat své nápoje pod názvem Mother Beverage na místním farmářském trhu. Úspěch byl okamžitý. Během tří týdnů si jejich stánek všiml nákupčí z řetězce Whole Foods, který v jejich produktech viděl potenciál. Nabídka zařazení do prodeje přišla téměř okamžitě – a v tu chvíli Ellsworthovi pochopili, že jejich nápad může mít skutečnou budoucnost.„Byla jsem ve třetím měsíci těhotenství, právě jsme koupili dům a já řekla: jdeme do toho. Dáme do toho všechno,“ vzpomíná Allison. Její manžel si zpočátku myslel, že riskují příliš, ale rozhodnutí opustit zaměstnání a plně se věnovat nápojovému byznysu se ukázalo jako jedno z nejlepších v jejich životě.Chcete využít této příležitosti?Shark Tank a zrod značky PoppiRok 2018 se stal zlomovým. Allison a Stephen se přihlásili do populární investiční show Shark Tank, kde získali investici 400 000 dolarů výměnou za 25% podíl od podnikatele Rohana Ozy. Ten měl zkušenosti s budováním nápojových značek a pomohl dvojici s rebrandingem.Z Mother Beverage se tak stala Poppi – značka s moderním designem, jasnými barvami a příběhem zaměřeným na zdraví střev. Nové balení v plechovkách evokovalo limonádu, ale obsah zůstal plný přírodních ingrediencí a prebiotik. „Limonády pije každý. Chtěli jsme být jejich zdravější verzí,“ vysvětlila Allison.Rebranding se ukázal jako klíčový tah. Poppi byla oficiálně uvedena na trh v březnu 2020, tedy na samém začátku pandemie, kdy spotřebitelé začali hromadně hledat zdravější alternativy běžných nápojů. Ellsworthovi využili digitální prostředí na maximum – jejich značka se stala virální na TikToku, kde si získala loajální komunitu fanoušků.Digitální marketing a růst díky sociálním sítímPoppi se stala příkladem značky, která pochopila sílu sociálních médií dříve než většina konkurence. Využívala virální videa, spolupráci s influencery a otevřenou komunikaci se zákazníky. Allison často vystupovala ve videích sama, čímž značce dodala autentičnost a lidskost.Současně budovali omnichannelovou strategii – kromě online prodeje přes Amazon rozšířili své produkty do kamenných obchodů po celých USA. Díky zkušenému manažerskému týmu, který brzy přivedli do vedení, zvládli rychlou expanzi bez výrazných finančních problémů.„Měli jsme správné lidi, správný čas a správný produkt. Kdykoli jsme viděli příležitost, investovali jsme do ní,“ říká Allison. Tento přístup nakonec vytvořil perfektní kombinaci, která vedla k akvizici společností PepsiCo v květnu 2025.Prodej PepsiCo a nový začátekProč se rozhodla prodat? Podle Allison bylo cílem, aby Poppi mohlo růst i mimo americký trh. „Chtěli jsme, aby se Poppi dostalo ke co nejvíce lidem, a to šlo jen s partnerem, který má globální distribuci,“ vysvětlila. PepsiCo poskytne značce sílu logistiky, marketingu i expanze do nových regionů.Pro Allison Ellsworth je však prodej spíše začátkem než koncem. Zůstává v roli brand manažerky, aby dohlížela na zachování identity Poppi i po začlenění do globálního gigantu. Její cesta z kuchyně k miliardovému prodeji tak není jen příběhem o úspěchu, ale i o odvaze, intuici a víře v zdravější svět.
Tagy: Allison EllsworthnápojepepsicoPoppiUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    00:29

    Fulcrum oznamuje příznivé výsledky pro svou léčbu srpkovité anémie pociredirem

    00:23

    Nejvyšší americký diplomat kritizuje politiky EU jako škodlivé pro transatlantické vztahy.

    22:33

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia zůstává stabilní.

    22:23

    Musk popírá tvrzení, že SpaceX má hodnotu 800 miliard dolarů.

    22:13

    Boeing uvádí, že Trumpův návrh na vlastnický podíl není relevantní pro velké americké obranné společnosti.

    20:24

    Kite oznamuje povzbudivé výsledky léčby lymfomu pomocí CAR T-buněk

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street vítá škrty Meta v metaversu. Investoři čekají růst akcií

    5 prosince, 2025

    Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...

    Zdroj: Getty Images

    Platební společnosti zažily nejhorší rok za 15 let. Kde hledat příležitosti

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Čínská firma Moore Threads vystřelila po IPO o více než 400 %

    5 prosince, 2025
    Zdroj: lumexaimaging

    IPO Lumexa Imaging: Jeden z největších hráčů v diagnostice míří na burzu

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Proč partnerství Microsoftu s OpenAI může být klíčové pro růst akcií

    5 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost