BlackRock a MSC čelí dalšímu vyšetřování ze strany EU ohledně jejich plánu na akvizici terminálu společnosti CK Hutchison v přístavu Barcelona. Tento krok byl oznámen ve čtvrtek a představuje významnou překážku pro realizaci dohody v hodnotě přibližně 22,8 miliardy dolarů.
Podle informací z důvěryhodného zdroje bude Evropská komise provádět plné vyšetřování, které začne po předběžném zhodnocení, plánovaném na 10. prosince 2025. Vyšetřování typicky trvá přibližně čtyři měsíce a může vést k požadavkům na úpravy z hlediska konkurence.
HK podnikatel Li Ka-shing , majitel CK Hutchison, hledá prodej své 80% účasti v portfoliu zahrnujícím 43 přístavů rozložených v 23 zemích. Tento obchod je citlivý vzhledem k aktuálnímu napětí mezi Čínou a USA.
Terminál v Barceloně je klíčový pro EU a je známý svou značnou kapacitou, schopností obsluhovat několik mega-kontejnerových lodí zároveň a propojením s regionální železniční sítí, což z něj činí největší železniční terminál na středomořském pobřeží.
Chcete využít této příležitosti?
Dohoda o akvizici, kterou navrhuje týdeník TiL, divize MSC, a BlackRock, by mohla mít dalekosáhlé důsledky na trh s přístavy v Evropě. Očekává se, že regulátoři budou požadovat ústupky, aby umožnili schválení transakce.
BlackRock zatím nekomentoval vyšetřování a není jasné, zda budou i další evropské aktiva CK Hutchison podrobena kontrole.
BlackRock a MSC čelí dalšímu vyšetřování ze strany EU ohledně jejich plánu na akvizici terminálu společnosti CK Hutchison v přístavu Barcelona. Tento krok byl oznámen ve čtvrtek a představuje významnou překážku pro realizaci dohody v hodnotě přibližně 22,8 miliardy dolarů.
Podle informací z důvěryhodného zdroje bude Evropská komise provádět plné vyšetřování, které začne po předběžném zhodnocení, plánovaném na 10. prosince 2025. Vyšetřování typicky trvá přibližně čtyři měsíce a může vést k požadavkům na úpravy z hlediska konkurence.
HK podnikatel Li Ka-shing , majitel CK Hutchison, hledá prodej své 80% účasti v portfoliu zahrnujícím 43 přístavů rozložených v 23 zemích. Tento obchod je citlivý vzhledem k aktuálnímu napětí mezi Čínou a USA.
Terminál v Barceloně je klíčový pro EU a je známý svou značnou kapacitou, schopností obsluhovat několik mega-kontejnerových lodí zároveň a propojením s regionální železniční sítí, což z něj činí největší železniční terminál na středomořském pobřeží.Chcete využít této příležitosti?
Dohoda o akvizici, kterou navrhuje týdeník TiL, divize MSC, a BlackRock, by mohla mít dalekosáhlé důsledky na trh s přístavy v Evropě. Očekává se, že regulátoři budou požadovat ústupky, aby umožnili schválení transakce.
BlackRock zatím nekomentoval vyšetřování a není jasné, zda budou i další evropské aktiva CK Hutchison podrobena kontrole.