Antonio Filosa, generální ředitel automobilky Stellantis, oznámil, že evropský automobilový průmysl potřebuje více autonomie, aby mohl čelit výzvám, jako je krize s čipy společnosti Nexperia. Filosa zdůraznil, že aktuální ekosystém poskytuje „nulovou autonomii“ evropskému průmyslu, což ho staví do nevýhodné pozice vůči čínským výrobcům.
Filosa uvedl: „Dnes tento ekosystém dává naší Industrijí nulovou autonomii… tuto autonomii potřebujeme, což čínští výrobci automobilů mají, a potřebujeme čas na to, abychom na tom pracovali.“ Jeho prohlášení přichází v době, kdy čelí evropský trh zvýšené konkurenci ze strany asijských výrobců, kteří díky své schopnosti rychleji přizpůsobit výrobu novým technologiím posilují své postavení na globálním trhu.
Osobnosti z odvětví naznačují, že bez potřebných změn by mohly evropské automobilky nadále zaostávat ve výrobě a inovacích, což by mohlo ohrozit jejich dlouhodobou konkurenceschopnost. Filosa apeluje na společnosti a vlády, aby jednaly promptně a adaptovaly pravidla tak, aby odrážela aktuální výzvy.
Podle posledních zpráv by lepší autonomie mohla nejen podpořit inovace, ale také podnítit investice a růst v odvětví, které je klíčové pro evropskou ekonomiku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























