Honda Motor oznámila vývoj nové platformy zaměřené na středně velké hybridní vozy a hybridní systémy pro větší vozidla. Tato inovace přichází v době, kdy se automobilka snaží zvýšit svou konkurenceschopnost v kontextu pomalejšího přechodu k plně elektrickým vozům.
Nová platforma, která bude nasazena ve vozech od roku 2027, bude o přibližně 90 kg lehčí než současné návrhy. Honda si klade za cíl mít více než 60 % dílů sdílených napříč různými modely, což povede ke snížení nákladů a urychlení vývoje. Změny v konstrukci mají také zlepšit stabilitu řízení a ovladatelnost vozů.
Automobilka plánuje umístit baterie kolem středu vozidla a upravit nosnost pomocí menšího počtu unikátních dílů. Dále byla předvedena prototypová hybridní soustava, která by mohla být použita pro modely ve D-segmentu do roku 2030, což odráží silnou poptávku po větších vozidlech v Severní Americe.
Honda plánuje zlepšit palivovou účinnost více než o 30 % ve srovnání se srovnatelnými benzínovými modely, a zároveň zlepšit akceleraci a tažnou kapacitu. Tento krok je součástí jejího plánu uvést 13 nových hybridních modelů globálně během následujících čtyř let.
Ačkoli je poptávka po elektrických vozidlech pomalejší, Honda se tak snaží přizpůsobit měnícím se tržním trendům, kde konkurenti jako Toyota a Hyundai již nabízí hybridní SUV s třemi řadami sedadel.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























