Čína představuje velmi významnou konkurenci pro německé automobilky, jak uvedl předseda a generální ředitel nového závodu BMW v Maďarsku, Hans-Peter Kemser. Jeho prohlášení padlo na konferenci, kde se sešli i vedoucí představitelé automobilek Audi a Mercedes-Benz.
BMW oznámilo, že od konce října zahájí sériovou výrobu svého elektrického modelu iX3 v závodě v Debrecínu. Tento krok činí BMW třetím významným německým výrobcem, který vstoupil na maďarský trh, po Audi a Mercedes-Benz. V rámci této expanze se také očekává, že čínský výrobce BYD začne s výrobou svých elektrických vozidel právě v Maďarsku na konci roku 2025, přičemž investuje 94 milionů dolarů na zvýšení produkce místních elektrických autobusů.
Šéf maďarského oddělení Audi, Michael Breme, upozornil, že západní výrobci ztrácejí tržní podíl v Číně, přičemž místní značky nyní tvoří dvě třetiny trhu. „Čínský trh je jednoduše příliš důležitý na to, abychom se ho vzdali,“ uvedl Breme, naznačující nutnost nových strategií pro místní trhy.
Zoltan Guth, vedoucí komunikace Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, doplnil, že automobilka se snaží zachovat svůj podíl na čínském trhu prostřednictvím uvedení nových nebo přepracovaných modelů v nadcházejících letech.
Maďarsko se pod vedením pravicového premiéra Viktora Orbána stalo důležitým obchodním a investičním partnerem pro Čínu. Tento vztah kontrastuje s postojem některých dalších členských států Evropské unie, které zvažují snížení své závislosti na druhé největší ekonomice světa.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























