Brazilská federační vláda oznámila plány na aukci obrovského terminálu Tecon 10 v přístavu Santos, která se má uskutečnit v první polovině března 2026. Tento krok byl oznámen ministrem přístavů a letišť Silviem Costou Filho během tiskové konference v Riu de Janeiru.
Mezi potenciálními uchazeči o tento terminál figuruje více než 10 zájemců, včetně filipínské společnosti ICTSI a skupin jako jsou JBS a JSL , stejně jako anonymní arabští investoři. Očekává se, že minimální nabídka bude pod 6,4 miliardy reais (přibližně 1,19 miliardy dolarů), což je částka, kterou by vítězný uchazeč měl investovat do výstavby a provozu terminálu během trvání kontraktu.
Jak potvrzuje Roberto Lopes, CEO společnosti Rio Brasil Terminal, skupina ICTSI ohlásila, že se aukce zúčastní a bude podávat nabídku samostatně bez partnerů. Společnost JBS, jež je nyní kótována na burze v New Yorku a má smlouvu na provoz kontejnerů v jižní Brazílii, se zatím k těmto plánům nevyjádřila.
Ministr Costa Filho uvedl, že tento krok podpoří rozvoj trhu s kontejnery a zlepší konkurenční prostředí. Důležitou součástí procesu je také nedávné rozhodnutí Brazilského úřadu pro audit (TCU), které v hlasování šest ku třem doporučilo vyloučení provozovatelů stávajících kontejnerových terminálů v přístavu Santos z první fáze nabídkového řízení, a to z důvodu obav o koncentraci trhu. To by mohlo ovlivnit společnosti jako je dánská shippingová skupina Maersk a další již působící v největším latinskoamerickém přístavu.
Chcete využít této příležitosti?
Podle doporučení TCU budou tyto firmy mít možnost se zúčastnit až ve druhé fázi, pokud první fáze nepřinese platné nabídky. Tato strategická rozhodnutí naznačují snahu brazilské vlády o zajištění zdravějšího konkurenčního prostředí a podporu nových investic do klíčové infrastruktury.
Brazilská federační vláda oznámila plány na aukci obrovského terminálu Tecon 10 v přístavu Santos, která se má uskutečnit v první polovině března 2026. Tento krok byl oznámen ministrem přístavů a letišť Silviem Costou Filho během tiskové konference v Riu de Janeiru.
Mezi potenciálními uchazeči o tento terminál figuruje více než 10 zájemců, včetně filipínské společnosti ICTSI a skupin jako jsou JBS a JSL , stejně jako anonymní arabští investoři. Očekává se, že minimální nabídka bude pod 6,4 miliardy reais , což je částka, kterou by vítězný uchazeč měl investovat do výstavby a provozu terminálu během trvání kontraktu.
Jak potvrzuje Roberto Lopes, CEO společnosti Rio Brasil Terminal, skupina ICTSI ohlásila, že se aukce zúčastní a bude podávat nabídku samostatně bez partnerů. Společnost JBS, jež je nyní kótována na burze v New Yorku a má smlouvu na provoz kontejnerů v jižní Brazílii, se zatím k těmto plánům nevyjádřila.
Ministr Costa Filho uvedl, že tento krok podpoří rozvoj trhu s kontejnery a zlepší konkurenční prostředí. Důležitou součástí procesu je také nedávné rozhodnutí Brazilského úřadu pro audit , které v hlasování šest ku třem doporučilo vyloučení provozovatelů stávajících kontejnerových terminálů v přístavu Santos z první fáze nabídkového řízení, a to z důvodu obav o koncentraci trhu. To by mohlo ovlivnit společnosti jako je dánská shippingová skupina Maersk a další již působící v největším latinskoamerickém přístavu.Chcete využít této příležitosti?
Podle doporučení TCU budou tyto firmy mít možnost se zúčastnit až ve druhé fázi, pokud první fáze nepřinese platné nabídky. Tato strategická rozhodnutí naznačují snahu brazilské vlády o zajištění zdravějšího konkurenčního prostředí a podporu nových investic do klíčové infrastruktury.