Čínské ministerstvo obchodu dnes oznámilo, že se jednání s Evropskou unií o plánu minimální ceny pro elektrická vozidla vyrobená v Číně znovu zahájila a potrvají do příštího týdne.
Evropská unie , která v říjnu 2024 schválila clo až 45,3 % po vyšetřování zaměřeném na to, zda čínští výrobci EV čerpají z neférových dotací, nyní čelí tlaku ze strany Pekingu na přijetí alternativního plánu minimální cen, aby se vyhnula dalšímu zvyšování cel.
Podle He Yadong, mluvčího ministerstva, Čína uvítala obnovení závazku EU k jednání a vyjádřila naději, že se rozdíly vyřeší prostřednictvím dialogu. Dřívější dohody o minimální ceně se týkaly homogenních komodit, nikoliv složitých výrobků, jakými jsou automobily.
Odborníci se domnívají, že EU představuje pro čínské automobilky klíčový trh, protože tyto společnosti čelí klesajícím maržím na domácím trhu kvůli cenovým válkám a deflaci. Komise tvrdí, že jednotná minimální cena nebude adekvátní k vyrovnání škody způsobené dotacemi.
Chcete využít této příležitosti?
Čínské ministerstvo obchodu dnes oznámilo, že se jednání s Evropskou unií o plánu minimální ceny pro elektrická vozidla vyrobená v Číně znovu zahájila a potrvají do příštího týdne.
Evropská unie , která v říjnu 2024 schválila clo až 45,3 % po vyšetřování zaměřeném na to, zda čínští výrobci EV čerpají z neférových dotací, nyní čelí tlaku ze strany Pekingu na přijetí alternativního plánu minimální cen, aby se vyhnula dalšímu zvyšování cel.
Podle He Yadong, mluvčího ministerstva, Čína uvítala obnovení závazku EU k jednání a vyjádřila naději, že se rozdíly vyřeší prostřednictvím dialogu. Dřívější dohody o minimální ceně se týkaly homogenních komodit, nikoliv složitých výrobků, jakými jsou automobily.
Odborníci se domnívají, že EU představuje pro čínské automobilky klíčový trh, protože tyto společnosti čelí klesajícím maržím na domácím trhu kvůli cenovým válkám a deflaci. Komise tvrdí, že jednotná minimální cena nebude adekvátní k vyrovnání škody způsobené dotacemi.Chcete využít této příležitosti?