Ve středu 10. prosince 2025, představitelé evropského automobilového průmyslu varovali Evropskou komisi, aby se držela cíle nulových emisí do roku 2035 pro nová vozidla. Jakékoli ústupky by mohly vést k oslabení investic a prohloubení rozdílu mezi Evropou a Čínou.
Evropská komise plánuje 16. prosince 2025 představit balíček automobilové politiky, který může poskytnout větší flexibilitu v oblasti cílů CO2 a usnadnit faktický zákaz prodeje vozidel se spalovacími motory od roku 2035. Tato změna je podporována německými automobilkami a Evropským sdružením výrobců automobilů.
V otevřeném dopise adresovaném prezidentce Komise Ursule von der Leyen skupiny E-Mobility Europe a ChargeUp Europe, s podporou téměř 200 signatářů včetně švédských výrobců automobilů Polestar a Volvo Cars , vyjádřili obavy týkající se nedávných snah o oslabení definovaných cílů. „Jsme hluboce znepokojeni posledními snahami o zmírnění vašich cílů,“ uvádí dopis.
Odkazují na intenzivní lobbing ze strany automobilového průmyslu, který, pokud by otevřel dveře přechodným technologiím, jako jsou hybridní automobily a CO2-neutrální paliva, by mohl vytvořit nejistotu a zpomalit přechod na elektrická vozidla. „Každé zpoždění v Evropě jen prohlubuje rozdíl s Čínou,“ dodává dopis.
Chcete využít této příležitosti?
Balíček automobilového sektoru je podrobován intenzivnímu lobbingu, přičemž město Brusel je zahlceno dopisy jak z průmyslu, tak od aktivistů před nadcházejícím oznámením.
Ve středu 10. prosince 2025, představitelé evropského automobilového průmyslu varovali Evropskou komisi, aby se držela cíle nulových emisí do roku 2035 pro nová vozidla. Jakékoli ústupky by mohly vést k oslabení investic a prohloubení rozdílu mezi Evropou a Čínou.
Evropská komise plánuje 16. prosince 2025 představit balíček automobilové politiky, který může poskytnout větší flexibilitu v oblasti cílů CO2 a usnadnit faktický zákaz prodeje vozidel se spalovacími motory od roku 2035. Tato změna je podporována německými automobilkami a Evropským sdružením výrobců automobilů.
V otevřeném dopise adresovaném prezidentce Komise Ursule von der Leyen skupiny E-Mobility Europe a ChargeUp Europe, s podporou téměř 200 signatářů včetně švédských výrobců automobilů Polestar a Volvo Cars , vyjádřili obavy týkající se nedávných snah o oslabení definovaných cílů. „Jsme hluboce znepokojeni posledními snahami o zmírnění vašich cílů,“ uvádí dopis.
Odkazují na intenzivní lobbing ze strany automobilového průmyslu, který, pokud by otevřel dveře přechodným technologiím, jako jsou hybridní automobily a CO2-neutrální paliva, by mohl vytvořit nejistotu a zpomalit přechod na elektrická vozidla. „Každé zpoždění v Evropě jen prohlubuje rozdíl s Čínou,“ dodává dopis.Chcete využít této příležitosti?
Balíček automobilového sektoru je podrobován intenzivnímu lobbingu, přičemž město Brusel je zahlceno dopisy jak z průmyslu, tak od aktivistů před nadcházejícím oznámením.