Dle nové studie společnosti Gartner se očekává, že pouze 5 % automobilových výrobců udrží silný růst investic do umělé inteligence do roku 2029, což je dramatický pokles z více než 95 % dnešní úrovně. Studie publikovaná 8. prosince 2025 naznačuje, že současná „euforie“ v oboru nemusí přinést trvalé výhody pro většinu výrobců.
Gartner identifikoval, že pouze automobilky se silnými softwarovými základy a technologicky zdatným vedením budou schopny vyniknout. Pro tradiční výrobce, jako je Volkswagen , kteří jsou historicky známí svým inženýrstvím spíše než softwarovými dovednostmi, bude obtížné dohnat technologicky orientované konkurenty, jako jsou Tesla a BYD .
Podle analytika společnosti Gartner Pedra Pacheca musí tradiční automobilky transformovat své podnikání na „digitálně první“ organizace a odstranění interních překážek je klíčem k úspěchu. Pacheco dodal: „Společnost, která není silná v softwaru, bude nevyhnutelně mít potíže.“
Automobilový sektor tedy může čelit prohlubující se konkurenci, a úspěch v oblasti AI se stává nezbytnou podmínkou pro přežití a prosperitu na trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Dle nové studie společnosti Gartner se očekává, že pouze 5 % automobilových výrobců udrží silný růst investic do umělé inteligence do roku 2029, což je dramatický pokles z více než 95 % dnešní úrovně. Studie publikovaná 8. prosince 2025 naznačuje, že současná „euforie“ v oboru nemusí přinést trvalé výhody pro většinu výrobců.
Gartner identifikoval, že pouze automobilky se silnými softwarovými základy a technologicky zdatným vedením budou schopny vyniknout. Pro tradiční výrobce, jako je Volkswagen , kteří jsou historicky známí svým inženýrstvím spíše než softwarovými dovednostmi, bude obtížné dohnat technologicky orientované konkurenty, jako jsou Tesla a BYD .
Podle analytika společnosti Gartner Pedra Pacheca musí tradiční automobilky transformovat své podnikání na „digitálně první“ organizace a odstranění interních překážek je klíčem k úspěchu. Pacheco dodal: „Společnost, která není silná v softwaru, bude nevyhnutelně mít potíže.“
Automobilový sektor tedy může čelit prohlubující se konkurenci, a úspěch v oblasti AI se stává nezbytnou podmínkou pro přežití a prosperitu na trhu.Chcete využít této příležitosti?