Kroger včera oznámil, že snížil svůj roční výhled prodeje na pozadí rostoucí obavy mezi spotřebiteli, kteří se stávají selektivnějšími při nakupování potravin a čerstvých výrobků. Tento krok přichází i přesto, že společnost překonala očekávání zisku za třetí čtvrtletí díky úsporám nákladů.
Značnou roli hraje pokles nákupu ze strany spotřebitelů s nižšími příjmy, kteří přecházejí na levnější varianty produktů. Benefity programu SNAP, určeného pro potravinovou pomoc, se dostaly pod tlak, když na začátku listopadu došlo k jejich přerušení během federálního uzavření. To zásadně ovlivnilo rozpočty domácností, kdy přibližně 10 % všech nákupů prováděných pomocí potravinových poukázek v USA se realizuje v prodejnách Kroger.
Konkurence se také zostřuje, protože větší soupeři jako Walmart a Target snižují ceny, aby přilákali zákazníky. Kroger reagoval na tyto změny snížením cen na 3 500 položek, včetně čerstvých výrobků a masa, aby udržel zákazníky s omezeným rozpočtem.
Mezi další opatření společnosti patří uzavření továren a propouštění, což má za cíl snížit náklady. Ron Sargent, dočasný generální ředitel, a nový CFO David Kennerley se rozhodli také omezit expanzi do automatizovaných plnících center, přičemž Kroger uzavře tři z osmi center, což povede k ztrátě ve výši 2,6 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Akcie společnosti v úvodu obchodování klesly o přibližně 4 % poté, co nedosáhly očekávaných čtvrtletních tržeb. Kroger uvádí, že v roce 2025 očekává růst identických prodejů, vyjma paliv, mezi 2,8 % a 3 %, což je pod původně očekávaným růstem 3,14 %.
Kroger včera oznámil, že snížil svůj roční výhled prodeje na pozadí rostoucí obavy mezi spotřebiteli, kteří se stávají selektivnějšími při nakupování potravin a čerstvých výrobků. Tento krok přichází i přesto, že společnost překonala očekávání zisku za třetí čtvrtletí díky úsporám nákladů.
Značnou roli hraje pokles nákupu ze strany spotřebitelů s nižšími příjmy, kteří přecházejí na levnější varianty produktů. Benefity programu SNAP, určeného pro potravinovou pomoc, se dostaly pod tlak, když na začátku listopadu došlo k jejich přerušení během federálního uzavření. To zásadně ovlivnilo rozpočty domácností, kdy přibližně 10 % všech nákupů prováděných pomocí potravinových poukázek v USA se realizuje v prodejnách Kroger.
Konkurence se také zostřuje, protože větší soupeři jako Walmart a Target snižují ceny, aby přilákali zákazníky. Kroger reagoval na tyto změny snížením cen na 3 500 položek, včetně čerstvých výrobků a masa, aby udržel zákazníky s omezeným rozpočtem.
Mezi další opatření společnosti patří uzavření továren a propouštění, což má za cíl snížit náklady. Ron Sargent, dočasný generální ředitel, a nový CFO David Kennerley se rozhodli také omezit expanzi do automatizovaných plnících center, přičemž Kroger uzavře tři z osmi center, což povede k ztrátě ve výši 2,6 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?
Akcie společnosti v úvodu obchodování klesly o přibližně 4 % poté, co nedosáhly očekávaných čtvrtletních tržeb. Kroger uvádí, že v roce 2025 očekává růst identických prodejů, vyjma paliv, mezi 2,8 % a 3 %, což je pod původně očekávaným růstem 3,14 %.