Macquarie zahájil pokrytí společnosti Pony.ai s hodnocením Outperform, přičemž předpokládá, že rok 2026 se stane klíčovým obdobím pro ziskovost autonomních robotaxi v Číně. Očekává se, že Pony bude jedním z lídrů v komercializaci robotaxi, přičemž hlavní překážku pro rozsáhlejší nasazení představují regulace, nikoli technologie.
Macquarie stanovil cílovou cenu akcií na 29 dolarů nebo 227 HK$, vycházející z 10letého modelu diskontovaných peněžních toků. Očekává se, že flotila robotaxi Pony poroste více než trojnásobně na více než 3 000 vozidel a náklady na hardware klesnou o přibližně 20 %, což podpoří ziskovost operací.
Důraz bude kladen na rychlost realizace strategie, která zahrnuje zaměření na Tier-1 čínská města, rozšíření operačního rozsahu a jasnější standardy pro parkování a nabíjení, což by mělo zvýšit denní tržby na více než 300 RMB na vozidlo a zlepšit ekonomiku provozu.
Macquarie také vyzdvihuje, že největší překážkou pro rozšiřování flotil není dostupnost kapitálu, ale schopnost efektivně řídit velké flotily. Partnerství s dalšími společnostmi by měla výrazně snížit finanční náklady pro nové podniky robotaxi.
Chcete využít této příležitosti?
Na základě analýzy se očekává, že robotaxi představí až 45 % poptávky po jízdě v Číně do roku 2035, přičemž Pony by měl zůstat jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu. Potenciálními katalyzátory pro růst jsou rychlejší rozšiřování flotily, další regulace, nové partnerství a expanze na lukrativní zahraniční trhy.
Macquarie zahájil pokrytí společnosti Pony.ai s hodnocením Outperform, přičemž předpokládá, že rok 2026 se stane klíčovým obdobím pro ziskovost autonomních robotaxi v Číně. Očekává se, že Pony bude jedním z lídrů v komercializaci robotaxi, přičemž hlavní překážku pro rozsáhlejší nasazení představují regulace, nikoli technologie.
Macquarie stanovil cílovou cenu akcií na 29 dolarů nebo 227 HK$, vycházející z 10letého modelu diskontovaných peněžních toků. Očekává se, že flotila robotaxi Pony poroste více než trojnásobně na více než 3 000 vozidel a náklady na hardware klesnou o přibližně 20 %, což podpoří ziskovost operací.
Důraz bude kladen na rychlost realizace strategie, která zahrnuje zaměření na Tier-1 čínská města, rozšíření operačního rozsahu a jasnější standardy pro parkování a nabíjení, což by mělo zvýšit denní tržby na více než 300 RMB na vozidlo a zlepšit ekonomiku provozu.
Macquarie také vyzdvihuje, že největší překážkou pro rozšiřování flotil není dostupnost kapitálu, ale schopnost efektivně řídit velké flotily. Partnerství s dalšími společnostmi by měla výrazně snížit finanční náklady pro nové podniky robotaxi.Chcete využít této příležitosti?
Na základě analýzy se očekává, že robotaxi představí až 45 % poptávky po jízdě v Číně do roku 2035, přičemž Pony by měl zůstat jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu. Potenciálními katalyzátory pro růst jsou rychlejší rozšiřování flotily, další regulace, nové partnerství a expanze na lukrativní zahraniční trhy.