Ratingová agentura Moody’s potvrdila rating senior unsecured Baa3 společnosti Boeing a P-3 rating komerčního papíru, přičemž změnila výhled z negativního na stabilní. Tento krok je výsledkem akvizice společnosti Spirit AeroSystems , k níž došlo 8. prosince.
Moody’s zároveň vylepšila rating senior unsecured dluhopisů společnosti Spirit z Caa1 na Baa3 a senior secured dluhopisů z Ba2 na Baa3. Zlepšený výhled podle Moody’s odráží očekávání zlepšení v kvalitě kontrol a bezpečnostních procesech Boeing, které podpoří efektivitu výrobních operací.
Současně Boeing disponuje likviditou ve výši 29 miliard dolarů, což mu poskytuje finanční flexibilitu vůči potenciálním rizikům, jako jsou zpoždění certifikací nebo potíže s obranými kontrakty. Celkový backlog zakázek dosáhl úrovně 636 miliard dolarů, což znamená nárůst o 22 % od konce roku 2024. V oblasti komerčních letadel činí backlog 535 miliard dolarů, což představuje přibližně 6 000 letadel.
Šéf oddělení Moody’s, Eoin Roche, uvedl, že rating Baa3 odráží silný obchodní profil Boeing, jehož součástí je vysoce konkurenční prostředí v leteckém průmyslu a klíčové obranné operace. Moody’s upozornila na to, že Boeing se zaměří na obnovu své bilance, přičemž většinu svých prostředků použije na snížení dluhu. V letech 2026 a 2027 plánuje splatit alespoň 12,5 miliardy dolarů z dospělého dluhu.
Chcete využít této příležitosti?
Ratingová agentura Moody’s potvrdila rating senior unsecured Baa3 společnosti Boeing a P-3 rating komerčního papíru, přičemž změnila výhled z negativního na stabilní. Tento krok je výsledkem akvizice společnosti Spirit AeroSystems , k níž došlo 8. prosince.
Moody’s zároveň vylepšila rating senior unsecured dluhopisů společnosti Spirit z Caa1 na Baa3 a senior secured dluhopisů z Ba2 na Baa3. Zlepšený výhled podle Moody’s odráží očekávání zlepšení v kvalitě kontrol a bezpečnostních procesech Boeing, které podpoří efektivitu výrobních operací.
Současně Boeing disponuje likviditou ve výši 29 miliard dolarů, což mu poskytuje finanční flexibilitu vůči potenciálním rizikům, jako jsou zpoždění certifikací nebo potíže s obranými kontrakty. Celkový backlog zakázek dosáhl úrovně 636 miliard dolarů, což znamená nárůst o 22 % od konce roku 2024. V oblasti komerčních letadel činí backlog 535 miliard dolarů, což představuje přibližně 6 000 letadel.
Šéf oddělení Moody’s, Eoin Roche, uvedl, že rating Baa3 odráží silný obchodní profil Boeing, jehož součástí je vysoce konkurenční prostředí v leteckém průmyslu a klíčové obranné operace. Moody’s upozornila na to, že Boeing se zaměří na obnovu své bilance, přičemž většinu svých prostředků použije na snížení dluhu. V letech 2026 a 2027 plánuje splatit alespoň 12,5 miliardy dolarů z dospělého dluhu.Chcete využít této příležitosti?