Včera, 18. prosince 2025, výbor Sněmovny reprezentantů USA jednomyslně schválil legislativu, která se zaměřuje na prevenci leteckých poruch v době vládních uzavírek. Nové předpisy zajistí, že řídící letového provozu a další klíčoví pracovníci budou během budoucích situací vládních uzavírek dostávat mzdy.
Podpora této legislativy přišla od hlavních leteckých společností, které zdůraznily, že 43denní uzavírka vlády v minulém měsíci vyústila v narušení více než 6 milionů pasažérů a 50 000 letů kvůli nárůstu absencí řídících letového provozu.
Šéf výboru pro dopravu, Sam Graves, prohlásil, že cílem této legislativy je zajistit, aby letecký systém a bezpečnost v USA nebyly opět ohroženy vládními uzávěrami. Plánuje se využití Revolving Fund pro letecké pojištění k zajištění kritických služeb pro bezpečné fungování leteckého provozu.
Kromě toho byl schválen také zákon, který povinně nařizuje Úřadu pro federální letectví (FAA ), aby schválil supersonické letecké přepravy do dubna 2027, pokud budou dodržena určitá kritéria. Historicky byl zákaz supersonických letadel zaveden v roce 1973 kvůli poškození majetku a ztrátě sluchu způsobené sonickými vyboucháním.
Chcete využít této příležitosti?
Administrátor FAA, Bryan Bedford, obhájil nutnost omezení letů tím, že uvedl, že data začala ukazovat na potenciální bezpečnostní riziko na některých vysokoprofilových letištích. Dodal, že byl přesvědčen, že snížení operací během nejistého a stresujícího období bylo správným rozhodnutím.
Včera, 18. prosince 2025, výbor Sněmovny reprezentantů USA jednomyslně schválil legislativu, která se zaměřuje na prevenci leteckých poruch v době vládních uzavírek. Nové předpisy zajistí, že řídící letového provozu a další klíčoví pracovníci budou během budoucích situací vládních uzavírek dostávat mzdy.
Podpora této legislativy přišla od hlavních leteckých společností, které zdůraznily, že 43denní uzavírka vlády v minulém měsíci vyústila v narušení více než 6 milionů pasažérů a 50 000 letů kvůli nárůstu absencí řídících letového provozu.
Šéf výboru pro dopravu, Sam Graves, prohlásil, že cílem této legislativy je zajistit, aby letecký systém a bezpečnost v USA nebyly opět ohroženy vládními uzávěrami. Plánuje se využití Revolving Fund pro letecké pojištění k zajištění kritických služeb pro bezpečné fungování leteckého provozu.
Kromě toho byl schválen také zákon, který povinně nařizuje Úřadu pro federální letectví , aby schválil supersonické letecké přepravy do dubna 2027, pokud budou dodržena určitá kritéria. Historicky byl zákaz supersonických letadel zaveden v roce 1973 kvůli poškození majetku a ztrátě sluchu způsobené sonickými vyboucháním.Chcete využít této příležitosti?
Administrátor FAA, Bryan Bedford, obhájil nutnost omezení letů tím, že uvedl, že data začala ukazovat na potenciální bezpečnostní riziko na některých vysokoprofilových letištích. Dodal, že byl přesvědčen, že snížení operací během nejistého a stresujícího období bylo správným rozhodnutím.