Společnost se sídlem v Tokiu ve středečním prohlášení uvedla, že od září zvýší ceny snacků a cereálií v Japonsku o 5 až 20 % kvůli rostoucím materiálovým nákladům. Její akcie po tomto oznámení posílily v Tokiu až o 5,1 %, což je jejich největší denní nárůst za více než měsíc.
I když je zdražování potravin celosvětovým fenoménem, v Japonsku, kde stagnují mzdy, je to obzvláště citlivé téma, protože domácnosti těžko překousnou příval zdražování všeho možného od hamburgerů po pivo. Propad jenu na 24leté minimum vůči dolaru také zhoršuje cenové tlaky na souostroví chudém na zdroje, které je silně závislé na dovozu energií a potravin.

Obliba výrobce občerstvení, jehož největším akcionářem je společnost PepsiCo Inc., sahá i mimo uličky supermarketů. Její regionální suvenýry v podobě limitovaných edic, od bramborových tyčinek s příchutí chobotnice v Ósace nebo tyčinek s příchutí taco-ryže, které jsou poklonou oblíbenému pokrmu v nejjižnější prefektuře Okinawa, jsou také velmi populární a na podzim budou dražší, uvedla společnost.
Společnost letos již několikrát zvýšila ceny kvůli špatné úrodě brambor a vyšším materiálovým nákladům. Ke zděšení milovníků chipsů musela také snížit velikost sáčků.
Menší konkurent Koike-ya Inc. tento měsíc rovněž oznámil zvýšení cen, a to i u své oblíbené řady pikantních a kyselých výrobků, které vstoupí v platnost v září.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























