Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Portugalský výrobce se snaží prosadit v Asii na kolech za 5000 dolarů

Během pandemie lidé po celém světě znovu objevili cyklistiku a těšili se z každé příležitosti, jak se dostat z domu během výluky a zároveň se vyhnout smrkání a kýchání v metru a autobusech.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
3 února, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Když prodej jízdních kol v Evropě v roce 2020 vzrostl o více než 10 %, maloobchodníci, kteří byli závislí na asijských dodavatelích, se snažili uspokojit poptávku. Pro Emreho Ozgunese to představovalo příležitost.

Ozgunes, generální ředitel společnosti Carbon Team Lda., výrobce špičkových rámů jízdních kol v Portugalsku, sází na to, že získá náskok před výrobci v Asii, jejichž náklady na dopravu rostou a dodací lhůty se někdy protáhnou na více než rok. Na svém trhu s karbonovými rámy pro kola, která stojí 5 000 eur (119 000 Kč) a více, by mohl oslovit jezdce, kteří hledají domácí značku. „Až dosud neměli jinou možnost,“ říká Ozgunes. „S Carbon Teamem ji mají.“

Slabé zásobování a zpoždění dodávek během pandemie zvýšily povědomí o závislosti Evropy na Asii, pokud jde o zboží od obličejových masek po léky. To podnítilo výrobce, jako je Carbon Team, k expanzi v naději, že rychlejší dodací lhůty mohou kompenzovat ceny, které musí účtovat vzhledem k vyšším mzdám v Evropě – dokonce i v relativně levné zemi, jako je Portugalsko. „Rostoucí výroba některého zboží, jako jsou motocykly, jízdní kola nebo šperky – která v průběhu roku 2000 výrazně klesala – naznačuje, že se do Evropy vracejí malé kapsy“, říká Maeva Cousinová, vedoucí ekonomka společnosti Bloomberg Economics.

Zdroj: Getty Images

Největší výhodu budou mít evropské společnosti u dražších výrobků, jako jsou rámy Ozgunes, kde se kupující zajímají o původ a jsou ochotni připlatit si za zboží vyrobené v regionu. „Evropané stále více chtějí ‚Made in Europe‘,“ říká Gil Nadais, generální tajemník Abimota, obchodní skupiny výrobců jízdních kol a motocyklů. „Konkurence není o ceně.“

Portugalsko v roce 2019 sesadilo Itálii z pozice největšího evropského výrobce jízdních kol, ačkoli jeho produkce v roce 2021 ve výši 2,9 milionu kol zůstává za tím, co do Evropy vyvážejí výrobci v Asii. Podle společnosti Abimota zaměstnává toto odvětví v Portugalsku přibližně 10 000 lidí a vývoz v každém z posledních dvou let vzrostl o více než 30 %. Podle Conebi, obchodní skupiny evropských výrobců kol, Evropané loni koupili až 1 milion karbonových rámů, ale v regionu jich bylo vyrobeno méně než 30 000. Conebi předpovídá, že do roku 2030 by se zde mohlo vyrábět až 20 % karbonových rámů prodávaných v regionu – a Ozgunes se na tom chce podílet velkou měrou. Říká, že je schopen dodat rámy do šesti měsíců od obdržení návrhu zákazníka, zatímco asijskému konkurentovi by to trvalo třikrát déle.

Ozgunes v roce 2019 začal stavět továrnu za 8 milionů eur v Campii, tři hodiny jízdy autem (nebo velmi dlouhý den na kole) severně od Lisabonu, a nyní připravuje plány na rozšíření za 5 milionů eur. Chce se stát největším výrobcem karbonových rámů v Evropě a očekává, že letos téměř ztrojnásobí počet zaměstnanců na 120. Říká, že v roce 2024 se výroba zvýší z loňských 3 500 na 18 000 rámů a že se v příštím roce více než zdvojnásobí tržby na 10 milionů eur.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

V jeho továrně pracovníci tvarují rámy lisováním uhlíku do kovových forem a poté je vkládají do pecí, kde se vlákno vypaluje, aby získalo pevnost. Po dokončení se rámy testují na strojích, které simulují otřesy, třesení a nárazy při jízdě. Ozgunes říká, že jeho rámy jsou vyrobeny z jednoho kusu uhlíkových vláken, nikoliv z více prvků slepených dohromady, díky čemuž jsou pevnější a až o 20 % lehčí než rámy některých konkurentů – některé váží méně než 800 gramů. „Je to stále velmi ruční proces,“ říká. „Proto je kolo z uhlíkových vláken mnohem dražší než kolo z hliníku.“

Chcete využít této příležitosti?

Čelí stále větší konkurenci. Italská společnost Bianchi SpA uvádí, že letos zahájí výrobu karbonových rámů v novém závodě nedaleko Milána. Společnost Ernesto Colnago hodlá ve své italské továrně v roce 2023 zvýšit výrobu o téměř 20 % na více než 7 000 kusů. V Evropě působí řada menších výrobců, například Hope Technology Ltd., která ve Velké Británii vyrábí asi 500 karbonových rámů ročně, francouzská společnost Look Cycle (výrobce rámů pro francouzský a americký olympijský cyklistický tým) a německá společnost Last GmbH, která se specializuje na horská kola.

V některých ohledech zůstává společnost Ozgunes závislá na dlouhých dodavatelských řetězcích. Karbonové vlákno, které používá, se vyrábí v Japonsku a poté se převáží do Itálie, kde se zpracovává, a teprve pak se dodává do Portugalska. Říká, že i když se setkal s určitými zádrhely při získávání několika specializovaných typů uhlíkových vláken, toto uspořádání nevytvořilo žádné nepřekonatelné překážky. Pro jeho zákazníky z řad výrobců jízdních kol je situace složitější. I když je rám vyroben v Evropě, komponenty, jako jsou brzdy a přehazovačky, obvykle pocházejí z Asie, a než se mnohé z nich získají, může to trvat i dva roky. Ozgunes říká, že někteří zákazníci hledají výrobce blíže k domovu a jeden evropský výrobce kol musel zrušit objednávku 300 rámů, které měly být dodány v lednu, protože nemohl sehnat díly. „Klienti nemyslí jen na rámy,“ říká Ozgunes. „I když je Carbon Team nejrychlejším dodavatelem na světě, je to k ničemu, pokud nemá komponenty.“

Když prodej jízdních kol v Evropě v roce 2020 vzrostl o více než 10 %, maloobchodníci, kteří byli závislí na asijských dodavatelích, se snažili uspokojit poptávku. Pro Emreho Ozgunese to představovalo příležitost.Ozgunes, generální ředitel společnosti Carbon Team Lda., výrobce špičkových rámů jízdních kol v Portugalsku, sází na to, že získá náskok před výrobci v Asii, jejichž náklady na dopravu rostou a dodací lhůty se někdy protáhnou na více než rok. Na svém trhu s karbonovými rámy pro kola, která stojí 5 000 eur a více, by mohl oslovit jezdce, kteří hledají domácí značku. „Až dosud neměli jinou možnost,“ říká Ozgunes. „S Carbon Teamem ji mají.“Slabé zásobování a zpoždění dodávek během pandemie zvýšily povědomí o závislosti Evropy na Asii, pokud jde o zboží od obličejových masek po léky. To podnítilo výrobce, jako je Carbon Team, k expanzi v naději, že rychlejší dodací lhůty mohou kompenzovat ceny, které musí účtovat vzhledem k vyšším mzdám v Evropě – dokonce i v relativně levné zemi, jako je Portugalsko. „Rostoucí výroba některého zboží, jako jsou motocykly, jízdní kola nebo šperky – která v průběhu roku 2000 výrazně klesala – naznačuje, že se do Evropy vracejí malé kapsy“, říká Maeva Cousinová, vedoucí ekonomka společnosti Bloomberg Economics.Největší výhodu budou mít evropské společnosti u dražších výrobků, jako jsou rámy Ozgunes, kde se kupující zajímají o původ a jsou ochotni připlatit si za zboží vyrobené v regionu. „Evropané stále více chtějí ‚Made in Europe‘,“ říká Gil Nadais, generální tajemník Abimota, obchodní skupiny výrobců jízdních kol a motocyklů. „Konkurence není o ceně.“Portugalsko v roce 2019 sesadilo Itálii z pozice největšího evropského výrobce jízdních kol, ačkoli jeho produkce v roce 2021 ve výši 2,9 milionu kol zůstává za tím, co do Evropy vyvážejí výrobci v Asii. Podle společnosti Abimota zaměstnává toto odvětví v Portugalsku přibližně 10 000 lidí a vývoz v každém z posledních dvou let vzrostl o více než 30 %. Podle Conebi, obchodní skupiny evropských výrobců kol, Evropané loni koupili až 1 milion karbonových rámů, ale v regionu jich bylo vyrobeno méně než 30 000. Conebi předpovídá, že do roku 2030 by se zde mohlo vyrábět až 20 % karbonových rámů prodávaných v regionu – a Ozgunes se na tom chce podílet velkou měrou. Říká, že je schopen dodat rámy do šesti měsíců od obdržení návrhu zákazníka, zatímco asijskému konkurentovi by to trvalo třikrát déle.Ozgunes v roce 2019 začal stavět továrnu za 8 milionů eur v Campii, tři hodiny jízdy autem severně od Lisabonu, a nyní připravuje plány na rozšíření za 5 milionů eur. Chce se stát největším výrobcem karbonových rámů v Evropě a očekává, že letos téměř ztrojnásobí počet zaměstnanců na 120. Říká, že v roce 2024 se výroba zvýší z loňských 3 500 na 18 000 rámů a že se v příštím roce více než zdvojnásobí tržby na 10 milionů eur.V jeho továrně pracovníci tvarují rámy lisováním uhlíku do kovových forem a poté je vkládají do pecí, kde se vlákno vypaluje, aby získalo pevnost. Po dokončení se rámy testují na strojích, které simulují otřesy, třesení a nárazy při jízdě. Ozgunes říká, že jeho rámy jsou vyrobeny z jednoho kusu uhlíkových vláken, nikoliv z více prvků slepených dohromady, díky čemuž jsou pevnější a až o 20 % lehčí než rámy některých konkurentů – některé váží méně než 800 gramů. „Je to stále velmi ruční proces,“ říká. „Proto je kolo z uhlíkových vláken mnohem dražší než kolo z hliníku.“Chcete využít této příležitosti?Čelí stále větší konkurenci. Italská společnost Bianchi SpA uvádí, že letos zahájí výrobu karbonových rámů v novém závodě nedaleko Milána. Společnost Ernesto Colnago hodlá ve své italské továrně v roce 2023 zvýšit výrobu o téměř 20 % na více než 7 000 kusů. V Evropě působí řada menších výrobců, například Hope Technology Ltd., která ve Velké Británii vyrábí asi 500 karbonových rámů ročně, francouzská společnost Look Cycle a německá společnost Last GmbH, která se specializuje na horská kola.V některých ohledech zůstává společnost Ozgunes závislá na dlouhých dodavatelských řetězcích. Karbonové vlákno, které používá, se vyrábí v Japonsku a poté se převáží do Itálie, kde se zpracovává, a teprve pak se dodává do Portugalska. Říká, že i když se setkal s určitými zádrhely při získávání několika specializovaných typů uhlíkových vláken, toto uspořádání nevytvořilo žádné nepřekonatelné překážky. Pro jeho zákazníky z řad výrobců jízdních kol je situace složitější. I když je rám vyroben v Evropě, komponenty, jako jsou brzdy a přehazovačky, obvykle pocházejí z Asie, a než se mnohé z nich získají, může to trvat i dva roky. Ozgunes říká, že někteří zákazníci hledají výrobce blíže k domovu a jeden evropský výrobce kol musel zrušit objednávku 300 rámů, které měly být dodány v lednu, protože nemohl sehnat díly. „Klienti nemyslí jen na rámy,“ říká Ozgunes. „I když je Carbon Team nejrychlejším dodavatelem na světě, je to k ničemu, pokud nemá komponenty.“
Tagy: bicyklbusinessCarbon Teamportugalsko

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Mercedes-Maybach SL 680: luxusní kabriolet, který budí emoce
      2. Čína obviňuje Nvidii z porušení pravidel hospodářské soutěže
      3. Endeavor Catalyst získává 300 milionů dolarů na financování firem ve fázi růstu
      4. Evropané povedou poslední jednání s Íránem, zatímco Trump zvažuje vstup do války
      5. Americký trh práce v červenci výrazně zpomalil: šokující revize a slabý růst
      6. Lamborghini představuje Temerario: nový hybridní supersport za 380 000 dolarů
      7. Anthropic posiluje svou pozici v podnikové AI akvizicí týmu Humanloop
      8. Akcie VinFast klesají po vyšší než očekávané ztrátě za 2. čtvrtletí
      9. Chevrolet odhalil nové koncepty Corvette s výkonem 2 000 koní
      10. Cadillac Optiq 2025: luxusní vstupenka do světa elektromobility bez kompromisů
      Advertisement

      Breaking.

      11:39

      EssilorLuxottica oslnila trh: Nové chytré brýle od Meta zaujaly investory

      11:35

      Deliveroo mění vedení: Zakladatel odchází po akvizici DoorDashem

      11:32

      Nestlé mění hru: Nový šéf tlačí na inovace a rychlost

      11:27

      Kone plánuje expanzi: Zvažuje akvizici TK Elevator

      11:23

      Uhelná krize v Austrálii: Anglo American propouští zaměstnance

      11:19

      Santos čelí krizi po zhroucení miliardové akviziční dohody

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      RBC věří v návrat Nike na výsluní díky inovacím a mistrovství světa

      18 září, 2025

      Společnost Nike, jedna z největších sportovních značek světa, získala ve čtvrtek výraznou podporu od analytiků RBC Capital Markets.

      Zdroj: Getty Images

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025
      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025
      Zdroj: Reuters

      Citi zvyšuje cílovou cenu pro McDonald’s na rekordní úroveň

      17 září, 2025

      Chery Automobile míří na burzu v Hong-Kongu s IPO za 1,2 miliardy USD

      17 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Eli Lilly posiluje: nadějný lék na obezitu a miliardová expanze

      17 září, 2025

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      RBC věří v návrat Nike na výsluní díky inovacím a mistrovství světa

      18 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.