3 důvody, proč si v roce 2022 koupit akcie společnosti Adobe
Pokud jde o společnosti s dlouhou a zavedenou historií, které jsou zároveň na špici digitálního přechodu, jen málokterá z nich může investorům nabídnout více než Adobe (NASDAQ:ADBE).
Jako lídr na trhu ve svém oboru se Adobe pohybuje trochu pod investičním radarem, ale je součástí každodenního života mnoha lidí.
Pokud jste někdy otevřeli dokument PDF nebo upravili fotografii ve Photoshopu, použili jste produkt společnosti Adobe. Tato společnost má jako investice co nabídnout. Zde jsou tři důvody, proč v roce 2022 koupit akcie společnosti Adobe.
1. Silná a konzistentní finanční výkonnost
Společnost Adobe v prosinci oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok. Za rok 2021 vzrostly tržby meziročně o 23 % a provozní výnosy o 37 %. Čistý zisk se sice snížil o 8 %, ale to bylo způsobeno především jednorázovou úlevou z daně z příjmu, která pozitivně ovlivnila fiskální rok 2020, což způsobilo nepříznivé meziroční srovnání.
Společnost Adobe má dvě oblasti strategického růstu: Digitální média a Digitální zážitky. Segment digitálních médií tvoří kreativní produkty, s nimiž přichází do styku mnoho spotřebitelů, jako je Photoshop, Illustrator a dokumenty PDF. Segment Digital Experiences se zaměřuje na nástroje pro podniky založené na datech. Z těchto dvou oblastí tvoří v roce 2021 Digital Media 73 % celkových příjmů, přičemž v roce 2019 to bylo 69 %.
Bez ohledu na segment vydělává společnost Adobe na předplatném, které v roce 2021 tvořilo 92 % celkových příjmů, oproti 86 % v roce 2019. Opakující se příjmy z předplatného jsou důležité, protože mají velmi nízké náklady na výnosy. Toto zvýšení procenta celkových příjmů, které pochází z předplatného, pomohlo společnosti Adobe zlepšit hrubou marži z 85 % v roce 2019 na 88 % v roce 2021.
Úspěchy společnosti v minulosti by měly investorům dodat důvěru, že s dalšími příležitostmi by společnost Adobe měla být schopna realizovat své plány. Vedení společnosti se proto domnívá, že je zde dostatek prostoru pro růst. Společnost se domnívá, že celkový adresovatelný trh (TAM) pro její produkty Creative Cloud (Photoshop, Illustrator atd.) činí 63 miliard USD. Pro srovnání, tržby Creative za rok 2021 činily 9,6 miliardy dolarů. Podobně vedení tvrdí, že TAM pro její produkty Document Cloud (elektronické podpisy a další) činí 32 miliard USD. V roce 2021 společnost Adobe vykázala tržby za službu Document Cloud ve výši 2 miliard USD.
I kdyby se tyto prognózy ukázaly jako přehnaně optimistické, stále lze předpokládat, že společnost Adobe má dostatek zeleného prostoru pro další získávání podílu na trhu a zlepšování svých produktů pro zákazníky. Společnost Adobe se konkrétně snaží rozšířit své kreativní nabídky tak, aby byly přístupné odkudkoli. Jako jeden z příkladů lze uvést, že společnost pracuje na beta verzi Photoshopu, která by fungovala ve webovém prohlížeči. Společnost Adobe také uskutečnila důležitou akvizici v této oblasti, když se v říjnu 2021 dohodla na koupi společnosti Frame.io, která se zabývá cloudovou spoluprací v oblasti videa.
3. Provozní efektivita a zpětný odkup akcií
Finanční výkonnosti podniku dále napomáhá zlepšující se efektivita podnikání. Provozní náklady v poměru k celkovým výnosům se v každém z posledních dvou let snížily, a to z 56 % v roce 2019 na 51 % v roce 2021. S rostoucími příjmy společnost Adobe prokazuje schopnost udržet náklady na uzdě, přičemž těží ze svého stále se zvětšujícího rozsahu.
Možná ještě působivější je program zpětného odkupu akcií společnosti Adobe. Během tohoto období soustavného růstu tržeb a posilování ceny odkoupila společnost od roku 2018 přibližně 12 miliard dolarů vlastních akcií. Na konci roku 2021 měla společnost v rámci svého plánu zpětného odkupu akcií ještě 13,1 miliardy dolarů.
S výjimkou propadu v říjnu cena akcií společnosti Adobe v roce 2021 trvale rostla. V době psaní tohoto článku však akcie klesly o 27 % oproti svým maximům a obchodují se za 36násobek forwardového zisku a 13násobek forwardových tržeb. Oba tyto násobky sice nejsou levné, ale jsou nejnižší od dubna 2021.
Společnost Adobe je lídrem ve svém oboru. Má za sebou desetiletí prokazatelného úspěchu, spoustu zbývajících tržních podílů, které může získat, a plán alokace kapitálu, který je příznivý pro akcionáře. Skutečnost, že se akcie obchodují se slevou, je třešničkou na dortu pro každého, kdo uvažuje o nákupu akcií Adobe v roce 2022.
Jako lídr na trhu ve svém oboru se Adobe pohybuje trochu pod investičním radarem, ale je součástí každodenního života mnoha lidí.Pokud jste někdy otevřeli dokument PDF nebo upravili fotografii ve Photoshopu, použili jste produkt společnosti Adobe. Tato společnost má jako investice co nabídnout. Zde jsou tři důvody, proč v roce 2022 koupit akcie společnosti Adobe.1. Silná a konzistentní finanční výkonnostSpolečnost Adobe v prosinci oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok. Za rok 2021 vzrostly tržby meziročně o 23 % a provozní výnosy o 37 %. Čistý zisk se sice snížil o 8 %, ale to bylo způsobeno především jednorázovou úlevou z daně z příjmu, která pozitivně ovlivnila fiskální rok 2020, což způsobilo nepříznivé meziroční srovnání.Společnost Adobe má dvě oblasti strategického růstu: Digitální média a Digitální zážitky. Segment digitálních médií tvoří kreativní produkty, s nimiž přichází do styku mnoho spotřebitelů, jako je Photoshop, Illustrator a dokumenty PDF. Segment Digital Experiences se zaměřuje na nástroje pro podniky založené na datech. Z těchto dvou oblastí tvoří v roce 2021 Digital Media 73 % celkových příjmů, přičemž v roce 2019 to bylo 69 %.Bez ohledu na segment vydělává společnost Adobe na předplatném, které v roce 2021 tvořilo 92 % celkových příjmů, oproti 86 % v roce 2019. Opakující se příjmy z předplatného jsou důležité, protože mají velmi nízké náklady na výnosy. Toto zvýšení procenta celkových příjmů, které pochází z předplatného, pomohlo společnosti Adobe zlepšit hrubou marži z 85 % v roce 2019 na 88 % v roce 2021.2. Prostor pro růstChcete využít této příležitosti?Úspěchy společnosti v minulosti by měly investorům dodat důvěru, že s dalšími příležitostmi by společnost Adobe měla být schopna realizovat své plány. Vedení společnosti se proto domnívá, že je zde dostatek prostoru pro růst. Společnost se domnívá, že celkový adresovatelný trh pro její produkty Creative Cloud činí 63 miliard USD. Pro srovnání, tržby Creative za rok 2021 činily 9,6 miliardy dolarů. Podobně vedení tvrdí, že TAM pro její produkty Document Cloud činí 32 miliard USD. V roce 2021 společnost Adobe vykázala tržby za službu Document Cloud ve výši 2 miliard USD.I kdyby se tyto prognózy ukázaly jako přehnaně optimistické, stále lze předpokládat, že společnost Adobe má dostatek zeleného prostoru pro další získávání podílu na trhu a zlepšování svých produktů pro zákazníky. Společnost Adobe se konkrétně snaží rozšířit své kreativní nabídky tak, aby byly přístupné odkudkoli. Jako jeden z příkladů lze uvést, že společnost pracuje na beta verzi Photoshopu, která by fungovala ve webovém prohlížeči. Společnost Adobe také uskutečnila důležitou akvizici v této oblasti, když se v říjnu 2021 dohodla na koupi společnosti Frame.io, která se zabývá cloudovou spoluprací v oblasti videa.3. Provozní efektivita a zpětný odkup akciíFinanční výkonnosti podniku dále napomáhá zlepšující se efektivita podnikání. Provozní náklady v poměru k celkovým výnosům se v každém z posledních dvou let snížily, a to z 56 % v roce 2019 na 51 % v roce 2021. S rostoucími příjmy společnost Adobe prokazuje schopnost udržet náklady na uzdě, přičemž těží ze svého stále se zvětšujícího rozsahu.Možná ještě působivější je program zpětného odkupu akcií společnosti Adobe. Během tohoto období soustavného růstu tržeb a posilování ceny odkoupila společnost od roku 2018 přibližně 12 miliard dolarů vlastních akcií. Na konci roku 2021 měla společnost v rámci svého plánu zpětného odkupu akcií ještě 13,1 miliardy dolarů.S výjimkou propadu v říjnu cena akcií společnosti Adobe v roce 2021 trvale rostla. V době psaní tohoto článku však akcie klesly o 27 % oproti svým maximům a obchodují se za 36násobek forwardového zisku a 13násobek forwardových tržeb. Oba tyto násobky sice nejsou levné, ale jsou nejnižší od dubna 2021.Společnost Adobe je lídrem ve svém oboru. Má za sebou desetiletí prokazatelného úspěchu, spoustu zbývajících tržních podílů, které může získat, a plán alokace kapitálu, který je příznivý pro akcionáře. Skutečnost, že se akcie obchodují se slevou, je třešničkou na dortu pro každého, kdo uvažuje o nákupu akcií Adobe v roce 2022.