3 základní prvky dobré investice do nemovitostí v Metaverse
Výběr správné investiční nemovitosti může být v reálném světě velmi složitý a vyžaduje nejen dobrou znalost místního trhu s nemovitostmi, ale také širšího ekonomického prostředí, pokud plánujete nemovitost rozvíjet nebo pronajímat.
Množství faktorů, které je třeba zvážit, může být zcela ohromující.
A teď si představte, že se na to chystáte, ale na zcela nové planetě s řídkou zástavbou.
Nákup investičních nemovitostí v metaverzu může působit stejně jako nákup některých prvních komerčních bloků na Měsíci, ale nemusí to být tak neznámé. Koneckonců, nemovitost je stále nemovitost a spousta prvků, které dělají dobré investiční nemovitosti na staromódní trojrozměrné Zemi, platí i na Měsíci, nebo v tomto případě v metaverzu. Zde jsou tři věci, které je třeba mít na paměti.
Správná platforma
Ačkoli lokalita je důležitá pro jakýkoli druh nemovitosti, při investování v metaverzu je třeba zvážit několik úrovní lokality. A tou nejdůležitější je platforma, na níž nakupujete. Každou platformu si můžete představit jako svou vlastní malou planetu, nebo chcete-li opevněné město. Pravidla jednotlivých platforem jsou stejně odlišná jako demografická struktura uživatelů.
Některé platformy, jako například Decentraland, například stanovují pevný limit počtu existujících lotů, ale mají pravidla, která umožňují uživatelům hlasovat, pokud by se v budoucnu rozhodli tento počet zvýšit, což by vás mělo ochránit před vznikem nových lotů a znehodnocením vašeho majetku.
Správné umístění sítě
Ano, i toto je umístění, ale už jsem se zmínil, jak je umístění důležité? Je to docela důležitá věc. Při výběru nemovitosti v metaversu je zásadní, abyste zvolili správnou lokalitu pro to, co chcete postavit, nechat postavit nebo s čím chcete spekulovat. Nemá například smysl kupovat pozemky v určených obchodních čtvrtích, které mohou stát pěkný balík, pokud máte v úmyslu postavit billboard, než si vybrat pozemek naproti zmíněné čtvrti, který se shodou okolností nachází v obytnější oblasti.
Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že v metaverzu se moc zónování neprovádí, i když můžete, nemusí dávat velký smysl stavět uprostřed čtvrti obchodní centrum určené k pronájmu komerčním podnikům. Umístění vašeho projektu stále musí odpovídat nejvyššímu a nejlepšímu využití nemovitosti v metaverzu, stejně jako by tomu muselo být ve zcela nové osadě na Měsíci (nebo na Zemi).
V metaverzu již existují investoři do komerčních nemovitostí, z nichž někteří tam dělají docela neuvěřitelné věci. Pokud hledáte synergii s tím, co už je kolem, je zvážení sousedů naprosto zásadní. Stejně jako ve fyzickém světě, některé typy nemovitostí k sobě prostě patří.
Pokud byste například chtěli postavit bytový dům pro dlouhodobý pronájem lidem v metaverzu, kteří si prostě potřebují někam odložit své věci, nechcete ho umístit co nejdále od všeho možného. Existuje důvod, proč si tito lidé nekupují nebo nepronajímají klidnější jednotlivé pozemky, na kterých by mohli stavět sami: Chtějí zažít svět, ve kterém se nacházejí, bez všech starostí s údržbou budovy. (Zní vám to povědomě?) Chtějí být blízko dění v tomto metaversu, ať už jde o zážitky, nákupní čtvrť nebo místo konání.
Stále platí tradiční metriky
Je snadné říci, že byste měli pamatovat na to, že na pozemek v metaverzu je třeba aplikovat všechny tradiční metriky, protože je stejný jako pozemek v reálném světě, ale to problém poněkud zjednodušuje. Vzhledem k tomu, že historie většiny platforem metaverza je ve srovnání s nemovitostmi v reálném světě velmi krátká, budete nuceni udělat spoustu skoků. Proto přirovnávám nákup nemovitostí v metaverzi k nákupu ve zbrusu nové kolonii na Měsíci.
Nevíme, kdo nakonec bude ve vaší metaverzi jen kvůli novince a kdo tam zůstane. Některé platformy mají za sebou několik let historie, ale boom metaverza tak trochu změnil celou rovnici. Najednou se o celou věc zajímají lidé, kteří neměli ani tušení, že existuje, a nějaké procento z nich zůstane, aby platformy používalo a emocionálně do nich investovalo.
Tito lidé budou potřebovat služby a struktury, které se jim v tomto světě budou hodit. Není to prostě situace typu „když to postavíte, přijdou“. Musíte předvídat, kdo bude váš investiční majetek využívat, i to, jak ho bude využívat. Tyto tradiční metriky, jako je návštěvnost a viditelnost, zde mohou hrát roli, pokud budete mít na paměti, že pracujete se souborem dat, který se z velké části teprve shromažďuje.
Množství faktorů, které je třeba zvážit, může být zcela ohromující.A teď si představte, že se na to chystáte, ale na zcela nové planetě s řídkou zástavbou.Nákup investičních nemovitostí v metaverzu může působit stejně jako nákup některých prvních komerčních bloků na Měsíci, ale nemusí to být tak neznámé. Koneckonců, nemovitost je stále nemovitost a spousta prvků, které dělají dobré investiční nemovitosti na staromódní trojrozměrné Zemi, platí i na Měsíci, nebo v tomto případě v metaverzu. Zde jsou tři věci, které je třeba mít na paměti.Správná platformaAčkoli lokalita je důležitá pro jakýkoli druh nemovitosti, při investování v metaverzu je třeba zvážit několik úrovní lokality. A tou nejdůležitější je platforma, na níž nakupujete. Každou platformu si můžete představit jako svou vlastní malou planetu, nebo chcete-li opevněné město. Pravidla jednotlivých platforem jsou stejně odlišná jako demografická struktura uživatelů.Některé platformy, jako například Decentraland, například stanovují pevný limit počtu existujících lotů, ale mají pravidla, která umožňují uživatelům hlasovat, pokud by se v budoucnu rozhodli tento počet zvýšit, což by vás mělo ochránit před vznikem nových lotů a znehodnocením vašeho majetku.Správné umístění sítěAno, i toto je umístění, ale už jsem se zmínil, jak je umístění důležité? Je to docela důležitá věc. Při výběru nemovitosti v metaversu je zásadní, abyste zvolili správnou lokalitu pro to, co chcete postavit, nechat postavit nebo s čím chcete spekulovat. Nemá například smysl kupovat pozemky v určených obchodních čtvrtích, které mohou stát pěkný balík, pokud máte v úmyslu postavit billboard, než si vybrat pozemek naproti zmíněné čtvrti, který se shodou okolností nachází v obytnější oblasti.Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že v metaverzu se moc zónování neprovádí, i když můžete, nemusí dávat velký smysl stavět uprostřed čtvrti obchodní centrum určené k pronájmu komerčním podnikům. Umístění vašeho projektu stále musí odpovídat nejvyššímu a nejlepšímu využití nemovitosti v metaverzu, stejně jako by tomu muselo být ve zcela nové osadě na Měsíci .Chcete využít této příležitosti?Správní sousedéV metaverzu již existují investoři do komerčních nemovitostí, z nichž někteří tam dělají docela neuvěřitelné věci. Pokud hledáte synergii s tím, co už je kolem, je zvážení sousedů naprosto zásadní. Stejně jako ve fyzickém světě, některé typy nemovitostí k sobě prostě patří.Pokud byste například chtěli postavit bytový dům pro dlouhodobý pronájem lidem v metaverzu, kteří si prostě potřebují někam odložit své věci, nechcete ho umístit co nejdále od všeho možného. Existuje důvod, proč si tito lidé nekupují nebo nepronajímají klidnější jednotlivé pozemky, na kterých by mohli stavět sami: Chtějí zažít svět, ve kterém se nacházejí, bez všech starostí s údržbou budovy. Chtějí být blízko dění v tomto metaversu, ať už jde o zážitky, nákupní čtvrť nebo místo konání.Stále platí tradiční metrikyJe snadné říci, že byste měli pamatovat na to, že na pozemek v metaverzu je třeba aplikovat všechny tradiční metriky, protože je stejný jako pozemek v reálném světě, ale to problém poněkud zjednodušuje. Vzhledem k tomu, že historie většiny platforem metaverza je ve srovnání s nemovitostmi v reálném světě velmi krátká, budete nuceni udělat spoustu skoků. Proto přirovnávám nákup nemovitostí v metaverzi k nákupu ve zbrusu nové kolonii na Měsíci.Nevíme, kdo nakonec bude ve vaší metaverzi jen kvůli novince a kdo tam zůstane. Některé platformy mají za sebou několik let historie, ale boom metaverza tak trochu změnil celou rovnici. Najednou se o celou věc zajímají lidé, kteří neměli ani tušení, že existuje, a nějaké procento z nich zůstane, aby platformy používalo a emocionálně do nich investovalo.Tito lidé budou potřebovat služby a struktury, které se jim v tomto světě budou hodit. Není to prostě situace typu „když to postavíte, přijdou“. Musíte předvídat, kdo bude váš investiční majetek využívat, i to, jak ho bude využívat. Tyto tradiční metriky, jako je návštěvnost a viditelnost, zde mohou hrát roli, pokud budete mít na paměti, že pracujete se souborem dat, který se z velké části teprve shromažďuje.