Tento úspěch poukazuje na zadržovanou poptávku, která by se mohla uvolnit později v roce 2022, pokud se pandemie COVID-19 začne zmírňovat.
Faktem však zůstává, že United stále prodělává. A i kdyby se poptávka brzy zotavila, nelze s ohledem na mimořádně konkurenční povahu leteckého průmyslu určit, jak moc to zvýší ziskovost. V důsledku toho jsou akcie United Airlines příliš rizikové na to, aby se je vyplatilo kupovat, a to i přes jejich potenciál k obratu.
Další čtvrtletní ztráta
Před šesti měsíci vedení United Airlines sebevědomě předpovídalo, že se společnost ve druhé polovině roku 2021 vrátí k trvalé ziskovosti. Dokonce ani brzké rozšíření varianty delta vedení nezmátlo a k 21. červenci nehlásilo žádný dopad na rezervace.
Tato důvěra nebyla na místě. Varianta delta nakonec skutečně snížila poptávku. V poslední době měla varianta omicron menší, ale stále významný negativní dopad na leteckou dopravu.

V důsledku toho zaznamenala společnost United Airlines ve třetím čtvrtletí roku 2021 upravenou ztrátu před zdaněním ve výši 473 milionů USD. V době, kdy společnost v říjnu oznamovala své výsledky za třetí čtvrtletí, rovněž předpokládala, že ve čtvrtém čtvrtletí poklesnou tržby o 25 až 30 % oproti roku 2019, což povede k další výrazné čtvrtletní ztrátě.
Společnost United Airlines nakonec vykázala ve čtvrtém čtvrtletí tržby ve výši 8,19 miliardy dolarů: o 25 % méně než ve 4. čtvrtletí 2019. To splnilo horní hranici výhledů vedení, a to i přes zhruba 2procentní protivítr z omikronové varianty. Přesto se upravená ztráta United před zdaněním postupně zvýšila na 679 milionů USD, takže aerolinky zůstaly daleko od svého cíle vrátit se k ziskovosti.
Obnova se opět zpožďuje
Stejně jako klíčový rival American Airlines i United v tomto čtvrtletí zaznamená ještě větší ztrátu. Vedení očekává, že tržby klesnou o 20 až 25 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2019 při 16 až 18 % nižší kapacitě. Mezitím upravené jednotkové náklady bez pohonných hmot vyskočí o 14 % až 15 % oproti 1. čtvrtletí 2019 a náklady na pohonné hmoty by mohly vzrůst na 2,51 USD za galon.

Střední hodnota prognózy společnosti United Airlines předpokládá v prvním čtvrtletí upravenou ztrátu před zdaněním ve výši zhruba 1,5 miliardy USD. I kdyby se prognóza tržeb společnosti ukázala opět jako konzervativní, United zřejmě v tomto čtvrtletí prodělá více než 1 miliardu USD před zdaněním.
Vedení společnosti předpokládá, že se výsledky v roce 2022 výrazně zlepší, a zdůraznilo silné počáteční rezervace na jaro a léto. Je docela pravděpodobné, že se United ve druhém čtvrtletí konečně vrátí k udržitelné ziskovosti. Nicméně zpoždění, s nímž se k němu dostane, bude společnost stát miliardy dolarů ušlého zisku ve srovnání s tím, co vedení očekávalo ještě před šesti měsíci.
Agresivní plán růstu vytváří příliš mnoho rizik
V červnu loňského roku představila společnost United Airlines ambiciózní plán na zvýšení svých příjmů a ziskovosti v příštích pěti letech. V rámci plnění těchto cílů letecká společnost výrazně zvýší kapitálové výdaje.

Vedení společnosti předpokládá, že kapitálové výdaje v letošním roce dosáhnou 5,9 miliardy dolarů, včetně výdajů, které se kvůli zpožděným dodávkám letadel přesunuly z roku 2021 na rok 2022. Kapitálové výdaje dosáhnou v roce 2023 ohromující výše 8,5 miliardy dolarů a v roce 2024 se sníží na 6 miliard dolarů.
Když společnost United loni představila svůj plán, tvrdila, že bude generovat dostatek hotovosti z provozu, aby pokryla všechny tyto kapitálové výdaje. V té době se tento cíl zdál být příliš vysoký. Nyní se zdá být velmi přitažený za vlasy, když uvážíme, jak moc finanční výsledky společnosti od loňského léta zaostávají za očekáváním.
To znamená, že již tak vysoké zadlužení United se v příštích letech ještě zvýší. Pokud bude dlouhodobý strategický plán generálního ředitele Scotta Kirbyho fungovat a během několika let zvýší marži společnosti před zdaněním na rekordní úroveň, budou mít United Airlines dostatek času na splacení tohoto dluhu v pozdějším desetiletí. V takovém případě by akcionáři získali slušnou odměnu.

Cíle společnosti United v oblasti příjmů by se však mohly ukázat jako zcela nereálné. V takovém případě by nadcházející výdajová horečka zatížila společnost drtivým dluhem na mnoho let dopředu. Riziko tak agresivního zvyšování kapitálových výdajů při slabé rozvaze činí z akcií United Airlines v roce 2022 špatnou sázku pro obezřetné investory.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























