Ani v roce 2022 nezačíná zrovna nejlépe, v době psaní tohoto článku již klesla o 16 %.
Pokud se však na firmu podíváte blíže, možná vás zaujme více, než naznačuje cena akcií. Nabídne rok 2022 šanci, aby cena akcií dohnala potenciál společnosti Lemonade? Podívejme se na to hlouběji.
Překypuje potenciálem
Společnost Lemonade se v červnu 2020 stala velmi očekávanou primární veřejnou nabídkou akcií (IPO) díky využití umělé inteligence, která výrazně zefektivňuje proces vyřizování reklamací. Jedná se o převratnou společnost, která získává obrovské množství příznivců na obrovském a většinou nenarušeném trhu, což je vzrušující vyhlídka. Za zhruba čtyři roky nasbírala více než 1 milion zákazníků, a to díky digitálnímu zaměření a nízké ceně, která našla odezvu u cílové skupiny mileniálů. A jako B-společnost má i dobročinný aspekt: zákazníci mohou na konci roku věnovat zbytek svého pojistného na charitativní účely, které si sami vyberou.
Není divu, že akcie vzrostly a do února 2021 posílily o téměř 140 %.
Začala klesat po zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2020, kdy se zdálo, že růst nemusí nutně ospravedlnit ocenění, a propadla se po zprávě za první čtvrtletí roku 2021, kdy její škodní poměr prudce vzrostl po kruté zimě v Texasu, jednom z jejích největších trhů.
Po celou dobu společnost Lemonade vykazovala vysoký růst, přičemž pojistné v pojistných smlouvách – její nejvyšší ukazatel růstu pojistného – rostlo meziročně o přibližně 90 % a rostlo i pojistné na zákazníka. V loňském roce také zahájila životní pojištění a pojištění vozidel, takže to zdaleka nebyl klidný rok.
Strategií vedení společnosti je získat zákazníky v době, kdy teprve začínají svou cestu za pojištěním, třeba když si pronajímají svůj první byt, a pak je udržet věrné, zatímco jejich potřeby rostou – například když si kupují své první bydlení a uzavírají termínované životní pojištění. Růst pojistného na zákazníka naznačuje, že se to daří, a vedení společnosti tvrdí, že kategorie nájemníků v rámci celku klesá.
Jaký je plán na rok 2022, když společnost Lemonade uvedla na trh dosud největší nabídku v podobě pojištění vozidel?
Nejdůležitější slovo: škálování
Limonáda se ve světě pojištění prosadila a je načase překonat její růstové bolesti. Pokud je tak konkurenceschopná, jak věří její vedení, dalším krokem je rozšíření jejích produktů a snížení ztrát. Díky akvizici společnosti MetroMile, která se zabývá pojištěním automobilů, si sice připisuje dalších 30 milionů dolarů ztrát, ale tato koupě jí umožňuje mnohem rychlejší expanzi, získání více zákazníků a příjmů, protože zavádí svůj produkt ve více státech.
Generální ředitel Daniel Schreiber v konferenčním hovoru za třetí čtvrtletí zopakoval: „Naším cílem je rychle růst a získat co největší podíl na trhu, podíl na myšlení a větší geografickou působnost. Kdybychom to obrátili, měli bychom sice precizně vybroušený byznys, ale s rizikem ztráty trhu.“
Jak by tedy měl vypadat rok 2022? Limonádové auto se rozšíří po celých Spojených státech a jeho další produkty vstoupí na další trhy. Marketing zůstává vysokým nákladem umožňujícím co nejlepší rozšíření, ale nárůst tržeb by ho měl předstihnout, takže ztráty by se měly začít snižovat. Více lidí se připojí jako zákazníci a více zákazníků si koupí rozšířené pojistky. Jak se tak děje, společnost má k dispozici více datových bodů pro tvorbu přesnějších cen a poměr ztrát klesá.
A to by mělo pokračovat i v příštích letech. Schreiber řekl: „Věříme, že v těchto letech rostou zákazníci, rostou produkty, rostou trhy, roste horní linie, a to se skutečně promítá do značných investic, které nás staví do záporných hodnot peněžních toků.“ V určitém okamžiku, který je nepravděpodobný v tomto roce, by měl podnik začít vykazovat zisk.
Strategie může mít mnoho trhlin, například vyšší než očekávané náklady na zavedení, zákazníci se nezapíší tak rychle, jak se očekávalo, další klimatická katastrofa může zvýšit poměr ztrát – nebo jakákoli jiná varianta. Rok 2022 by však měl být dalším rokem vysokého růstu, a pokud věříte, že společnost Lemonade dokáže využít své dlouhodobé příležitosti, držte si své akcie.
Ani v roce 2022 nezačíná zrovna nejlépe, v době psaní tohoto článku již klesla o 16 %.Pokud se však na firmu podíváte blíže, možná vás zaujme více, než naznačuje cena akcií. Nabídne rok 2022 šanci, aby cena akcií dohnala potenciál společnosti Lemonade? Podívejme se na to hlouběji.Překypuje potenciálemSpolečnost Lemonade se v červnu 2020 stala velmi očekávanou primární veřejnou nabídkou akcií díky využití umělé inteligence, která výrazně zefektivňuje proces vyřizování reklamací. Jedná se o převratnou společnost, která získává obrovské množství příznivců na obrovském a většinou nenarušeném trhu, což je vzrušující vyhlídka. Za zhruba čtyři roky nasbírala více než 1 milion zákazníků, a to díky digitálnímu zaměření a nízké ceně, která našla odezvu u cílové skupiny mileniálů. A jako B-společnost má i dobročinný aspekt: zákazníci mohou na konci roku věnovat zbytek svého pojistného na charitativní účely, které si sami vyberou.Není divu, že akcie vzrostly a do února 2021 posílily o téměř 140 %.Začala klesat po zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2020, kdy se zdálo, že růst nemusí nutně ospravedlnit ocenění, a propadla se po zprávě za první čtvrtletí roku 2021, kdy její škodní poměr prudce vzrostl po kruté zimě v Texasu, jednom z jejích největších trhů.Po celou dobu společnost Lemonade vykazovala vysoký růst, přičemž pojistné v pojistných smlouvách – její nejvyšší ukazatel růstu pojistného – rostlo meziročně o přibližně 90 % a rostlo i pojistné na zákazníka. V loňském roce také zahájila životní pojištění a pojištění vozidel, takže to zdaleka nebyl klidný rok.Chcete využít této příležitosti?Strategií vedení společnosti je získat zákazníky v době, kdy teprve začínají svou cestu za pojištěním, třeba když si pronajímají svůj první byt, a pak je udržet věrné, zatímco jejich potřeby rostou – například když si kupují své první bydlení a uzavírají termínované životní pojištění. Růst pojistného na zákazníka naznačuje, že se to daří, a vedení společnosti tvrdí, že kategorie nájemníků v rámci celku klesá.Jaký je plán na rok 2022, když společnost Lemonade uvedla na trh dosud největší nabídku v podobě pojištění vozidel?Nejdůležitější slovo: škálováníLimonáda se ve světě pojištění prosadila a je načase překonat její růstové bolesti. Pokud je tak konkurenceschopná, jak věří její vedení, dalším krokem je rozšíření jejích produktů a snížení ztrát. Díky akvizici společnosti MetroMile, která se zabývá pojištěním automobilů, si sice připisuje dalších 30 milionů dolarů ztrát, ale tato koupě jí umožňuje mnohem rychlejší expanzi, získání více zákazníků a příjmů, protože zavádí svůj produkt ve více státech.Generální ředitel Daniel Schreiber v konferenčním hovoru za třetí čtvrtletí zopakoval: „Naším cílem je rychle růst a získat co největší podíl na trhu, podíl na myšlení a větší geografickou působnost. Kdybychom to obrátili, měli bychom sice precizně vybroušený byznys, ale s rizikem ztráty trhu.“Jak by tedy měl vypadat rok 2022? Limonádové auto se rozšíří po celých Spojených státech a jeho další produkty vstoupí na další trhy. Marketing zůstává vysokým nákladem umožňujícím co nejlepší rozšíření, ale nárůst tržeb by ho měl předstihnout, takže ztráty by se měly začít snižovat. Více lidí se připojí jako zákazníci a více zákazníků si koupí rozšířené pojistky. Jak se tak děje, společnost má k dispozici více datových bodů pro tvorbu přesnějších cen a poměr ztrát klesá.A to by mělo pokračovat i v příštích letech. Schreiber řekl: „Věříme, že v těchto letech rostou zákazníci, rostou produkty, rostou trhy, roste horní linie, a to se skutečně promítá do značných investic, které nás staví do záporných hodnot peněžních toků.“ V určitém okamžiku, který je nepravděpodobný v tomto roce, by měl podnik začít vykazovat zisk.Strategie může mít mnoho trhlin, například vyšší než očekávané náklady na zavedení, zákazníci se nezapíší tak rychle, jak se očekávalo, další klimatická katastrofa může zvýšit poměr ztrát – nebo jakákoli jiná varianta. Rok 2022 by však měl být dalším rokem vysokého růstu, a pokud věříte, že společnost Lemonade dokáže využít své dlouhodobé příležitosti, držte si své akcie.