Zatímco tržby a zisky od začátku roku 2020 prudce rostly, gigant v oblasti spotřebního zboží zůstal stranou rallye, která vytlačila rychle rostoucí niky na nová maxima.
Tento rozdíl ve výkonnosti se však zmenšuje, protože investoři ztrácejí zájem o mnohé horké technologické akcie. P&G má šanci přidat na své pozitivní dynamice, až společnost za několik dní oznámí výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2022. Podívejme se, proč by vlastník globálních značek jako Tide, Bounty a Pampers mohl mít ve středu 19. ledna pro akcionáře dobré zprávy.
Trendy v prodeji
Wall Street očekává, že tržby za období, které skončilo koncem prosince, dosáhnou 20,4 miliardy dolarů. Ačkoli by toto číslo znamenalo pouze 3% meziroční nárůst, pro předního světového giganta v oblasti spotřebního zboží to znamená významný růst. Ve stejném období před dvěma lety činily tržby 18,2 miliardy USD a 3% nárůst P&G doplní 8% nárůst před rokem.
Jen málo společností se může vyrovnat této úrovni absolutního růstu, ale P&G pravděpodobně zaujme i při přímém srovnání s kolegy v oboru. Očekávejte, že generální ředitel David Taylor a jeho tým ve středu zdůrazní další nárůst podílu na trhu, díky němuž tržby rostou rychleji než tržby konkurenční společnosti Kimberly-Clark (NYSE:KMB). P&G by také mělo ukázat lepší rovnováhu mezi rostoucími cenami a zvýšenými objemy prodeje, zatímco Kimberly-Clark se více opírá o vyšší ceny, aby zvýšil organické tržby.
Zvýšení cen
Obě společnosti v posledních měsících usilovně zvyšovaly ceny, aby kompenzovaly rostoucí náklady. Ani pro P&G nebyly tyto vyšší náklady zanedbatelné. Vedení společnosti očekává, že inflace v tomto fiskálním roce vymaže ze zisku 2,1 miliardy dolarů.
Tento týden se dozvíme, zda se krátkodobý výhled zisků opět zhoršil, jako tomu bylo před třemi měsíci. Pravděpodobnější však je, že P&G dokázala promítnout vyšší ceny. Její vedoucí postavení na trhu a dominance v prémiových kategoriích v oblasti údržby domácnosti, péče o děti a péče o textilie z ní již po desetiletí činí akcii odolnou vůči inflaci. Další úspěch v tomto směru se projeví v hrubé ziskové marži společnosti P&G, která je téměř o 20 procentních bodů vyšší než marže společnosti Kimberly-Clark.
Nový výhled
Od konce října, kdy vedení společnosti aktualizovalo svůj výhled na fiskální rok, se mnohé změnilo. Mezi hlavní změny patřilo obnovení pandemických hrozeb, omezení dodavatelského řetězce a prudký nárůst nákladů na vstupy, jako jsou plasty, papír a ropa. Středeční zpráva objasní, zda tyto problémy nesrazily P&G z jeho širších růstových ambicí, podle kterých by měly tržby v letošním roce vzrůst zhruba o 3 %, což by znamenalo jen mírné zpomalení oproti loňskému 6% nárůstu.
Ani mírné snížení této prognózy by však nemělo investory znepokojovat, zejména pokud společnost P&G stále získává podíl na trhu a překonává své konkurenty v ukazatelích, jako je ziskovost. Výnosy akcionářů podpoří také výdaje na zpětný odkup akcií a dividenda, která se již 65. rokem po sobě každoročně zvyšuje. Jen za posledních deset let se roční výplata zvýšila z 1,97 USD na akcii na 3,24 USD na akcii.
Tato stabilita je hlavním důvodem, proč si dividendoví investoři oblíbili akcie P&G, a není pravděpodobné, že by je ohrozily jakékoli provozní problémy, které by společnost mohla tento týden popsat.
Zatímco tržby a zisky od začátku roku 2020 prudce rostly, gigant v oblasti spotřebního zboží zůstal stranou rallye, která vytlačila rychle rostoucí niky na nová maxima.Tento rozdíl ve výkonnosti se však zmenšuje, protože investoři ztrácejí zájem o mnohé horké technologické akcie. P&G má šanci přidat na své pozitivní dynamice, až společnost za několik dní oznámí výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2022. Podívejme se, proč by vlastník globálních značek jako Tide, Bounty a Pampers mohl mít ve středu 19. ledna pro akcionáře dobré zprávy.Trendy v prodejiWall Street očekává, že tržby za období, které skončilo koncem prosince, dosáhnou 20,4 miliardy dolarů. Ačkoli by toto číslo znamenalo pouze 3% meziroční nárůst, pro předního světového giganta v oblasti spotřebního zboží to znamená významný růst. Ve stejném období před dvěma lety činily tržby 18,2 miliardy USD a 3% nárůst P&G doplní 8% nárůst před rokem.Jen málo společností se může vyrovnat této úrovni absolutního růstu, ale P&G pravděpodobně zaujme i při přímém srovnání s kolegy v oboru. Očekávejte, že generální ředitel David Taylor a jeho tým ve středu zdůrazní další nárůst podílu na trhu, díky němuž tržby rostou rychleji než tržby konkurenční společnosti Kimberly-Clark . P&G by také mělo ukázat lepší rovnováhu mezi rostoucími cenami a zvýšenými objemy prodeje, zatímco Kimberly-Clark se více opírá o vyšší ceny, aby zvýšil organické tržby.Zvýšení cenObě společnosti v posledních měsících usilovně zvyšovaly ceny, aby kompenzovaly rostoucí náklady. Ani pro P&G nebyly tyto vyšší náklady zanedbatelné. Vedení společnosti očekává, že inflace v tomto fiskálním roce vymaže ze zisku 2,1 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Tento týden se dozvíme, zda se krátkodobý výhled zisků opět zhoršil, jako tomu bylo před třemi měsíci. Pravděpodobnější však je, že P&G dokázala promítnout vyšší ceny. Její vedoucí postavení na trhu a dominance v prémiových kategoriích v oblasti údržby domácnosti, péče o děti a péče o textilie z ní již po desetiletí činí akcii odolnou vůči inflaci. Další úspěch v tomto směru se projeví v hrubé ziskové marži společnosti P&G, která je téměř o 20 procentních bodů vyšší než marže společnosti Kimberly-Clark.Nový výhledOd konce října, kdy vedení společnosti aktualizovalo svůj výhled na fiskální rok, se mnohé změnilo. Mezi hlavní změny patřilo obnovení pandemických hrozeb, omezení dodavatelského řetězce a prudký nárůst nákladů na vstupy, jako jsou plasty, papír a ropa. Středeční zpráva objasní, zda tyto problémy nesrazily P&G z jeho širších růstových ambicí, podle kterých by měly tržby v letošním roce vzrůst zhruba o 3 %, což by znamenalo jen mírné zpomalení oproti loňskému 6% nárůstu.Ani mírné snížení této prognózy by však nemělo investory znepokojovat, zejména pokud společnost P&G stále získává podíl na trhu a překonává své konkurenty v ukazatelích, jako je ziskovost. Výnosy akcionářů podpoří také výdaje na zpětný odkup akcií a dividenda, která se již 65. rokem po sobě každoročně zvyšuje. Jen za posledních deset let se roční výplata zvýšila z 1,97 USD na akcii na 3,24 USD na akcii.Tato stabilita je hlavním důvodem, proč si dividendoví investoři oblíbili akcie P&G, a není pravděpodobné, že by je ohrozily jakékoli provozní problémy, které by společnost mohla tento týden popsat.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...