Akcie technologických gigantů, jako je Alibaba, v posledním roce klesaly, protože Peking kontroloval monopolní praktiky a vyzýval k většímu rozdělování bohatství.
„Namísto lovení na dně celého sektoru doporučujeme investorům selektivně se zaměřit na trendy a akcie s vysokou mírou jistoty událostí, které nejsou započítány do současné ceny akcií,“ uvedl Alex Yao a další analytici JPMorgan ve zprávě ze 17. ledna.
„Mezi naše nejlepší tipy patří např: Kuaishou, Tencent, Baidu, JD, Meituan a NetEase,“ uvedli analytici banky na Wall Street.
Revize zisků nabízejí investorům nejlepší vstupní bod v dlouhodobém horizontu, protože podle analýzy banky bylo snižování zisků větším faktorem ovlivňujícím výkonnost čínských technologických akcií v loňském roce než vývoj v oblasti regulace, uvedli.
Zde jsou tři z vybraných akcií JPMorgan a důvody, proč je investiční banka považuje za býčí.

Tencent
Společnost Tencent přesně zapadá do investiční teze JPMorgan o „události s vysokou mírou jistoty“, uvedli analytici.
Očekávají, že čínský herní gigant prodá větší část svého investičního portfolia, což akciím pomůže, protože odprodej odhalí dříve nepřiznanou hodnotu. „K 14. lednu 2022 dosahuje portfolio veřejných kapitálových investic společnosti Tencent 118 miliard USD, což představuje 20 % tržní kapitalizace společnosti Tencent,“ uvedli analytici.
Některé divestice již probíhají. Technologická společnost tento měsíc prodala akcie singapurské společnosti Sea, která se zabývá elektronickým obchodem a hrami. Minulý měsíc Tencent snížil své podíly v čínské společnosti JD.com, která se zabývá elektronickým obchodem a logistikou, prostřednictvím mimořádné výplaty dividend akcionářům.
Podle výroční zprávy se investice Tencentu rozrostly natolik, že do roku 2020 vzrostly podíly ve veřejně obchodovaných společnostech, vyjma dceřiných, o více než zisk dosažený v tomto roce.

Baidu
Analytici JPMorgan se domnívají, že Baidu „je jasným příjemcem“, protože Čína potírá údajné monopolní praktiky velkých technologických společností. Tyto protisoutěžní praktiky, které mohou uživatelům jedné platformy zabránit ve snadném přístupu k platformě konkurenta ve stejnou dobu pro podobný produkt, se někdy nazývají „walled gardens“.
„Otevření čínských walled gardens vyhledávači Baidu zvýší nabídku obsahu a služeb vyhledávače, což by podle našeho názoru mělo vést jak k větší nabídce pro spotřebitele, tak k vyšší obchodní hodnotě,“ uvádí se ve zprávě.
„Domníváme se, že mezi v současné době nevyhledávaným obsahem nabízejí informace o nabídce produktů na [Alibaba] Tmall a Taobao největší hodnotu pro monetizaci reklamy Baidu, a proto by otevření Tmall/Taobao pro Baidu mělo být klíčovým katalyzátorem pro akcie,“ uvedli analytici.
Více než 60 % příjmů společnosti Baidu pochází z online marketingu.

Bilibili
Uprostřed čínského technologického útlumu analytici JPMorgan očekávají, že investiční příležitosti mohou přinést nové mediální platformy, jako je Bilibili, které získávají podíl na trhu.
Tato herní a video platforma je oblíbená u mladých Číňanů, známých jako generace Z – volně definovaná jako lidé narození mezi koncem 90. let a začátkem roku 2010.
To znamená, že Bilibili je pravděpodobným příjemcem nových marketingových trendů, kdy značky inzerují na specifických platformách před uvedením produktů na trh, aby oslovily cílové publikum, uvedli analytici. Očekávají, že Bilibili bude patřit mezi nové mediální platformy, které budou v letošním roce těžit ze silného růstu příjmů z reklamy o 60 až 80 %.
Takový růst bude probíhat na úkor toho, že značky sníží výdaje na reklamu na tradičních mediálních platformách, včetně dlouhých videí a online blogů, uvádí zpráva. „Investorům doporučujeme vyhnout se provozovatelům, kteří v roce 2022 pravděpodobně ztratí podíl na trhu.“
Společnost Bilibili uvedla, že příjmy z reklamy se ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku více než zdvojnásobily na ekvivalent 181,9 milionu USD, což představuje přibližně 22,5 % celkových příjmů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky