Vyhoření není hlavním důvodem, proč lidé v rekordním počtu opouštějí svá zaměstnání.
Nová zpráva globální společnosti Cengage Group, která se zabývá vzdělávacími technologiemi, nabízí hlavní důvody, proč lidé opouštějí svá zaměstnání uprostřed velké rezignace. Vyhoření se sice umístilo na předních místech, ale v závěsu za ním je touha vydělat více peněz. Výsledky průzkumu – který byl proveden koncem listopadu 2021 a zúčastnilo se ho 1 200 amerických pracovníků, kteří nedávno podali výpověď nebo ji plánovali podat v příštích šesti měsících – zdůrazňují důležitost řešení obav pracovníků předtím, než zamíří k odchodu.
Zde jsou podle společnosti Cengage hlavní důvody odchodu pracovníků:
91 procent: Chtěl jsem vydělávat více peněz
89 procent: „Chci více peněz: Cítil/a jsem se vyhořelý/á a bez podpory
83 procent: „Odcházím z práce: Už jsem neměl/a pocit, že na své pozici rostu
82 procent: Pandemie mě přiměla přehodnotit své priority a/nebo profesní cíle
81 procent: Mám jiné vášně nebo jinou profesní dráhu, které se chci věnovat
Dalšími důvody, proč pracovníci opouštějí své zaměstnání, jsou nedostatek uspokojení a to, že je někdo nepovýšil. Studie také potvrdila takzvaný efekt nákazy fluktuace, který zasáhl některá pracoviště – to znamená, že 58 procent dotázaných pracovníků uvedlo, že když viděli, jak jejich kolegové odcházejí, ovlivnilo to i jejich rozhodnutí hledat novou práci.
Podle generálního ředitele společnosti Cengage Group Michaela Hansena představuje tento okamžik pro zaměstnavatele příležitost stisknout tlačítko reset na svých pracovištích. „Vzhledem k tomu, že miliony lidí přehodnocují, co je pro ně důležité – v životě i v dalším zaměstnání -, je to příležitost pro zaměstnavatele, aby přehodnotili, jak podporují pohodu a profesní růst zaměstnanců,“ říká.
Hansen doporučuje, aby zaměstnavatelé investovali do rekvalifikace svých zaměstnanců – nabídka příležitostí k růstu je způsob, jak nejen přilákat nové pracovníky, ale také si udržet ty stávající.
Vysvětluje, že to jde i nad rámec nabídky úhrady školného. Ačkoli je to podle Hansena skvělý benefit, je přesvědčen, že proplácení školného je nedostatečné, protože je zaměřeno na získání tradičního titulu. Někteří pracovníci mohou chtít vidět bezprostřednější pokrok díky něčemu méně časově náročnému, například jednorázovému kurzu trvajícímu několik měsíců.
Hansen dodává, že je zarážející, kolik lidí se věnuje online vzdělávacím kurzům. „To něco vypovídá o odhodlání a odolnosti americké pracovní síly,“ říká. „Tito lidé nerezignují proto, že by byli unavení nebo vyčerpaní; rezignují proto, že mají vlastní ambice, cíle a touhy.“
Vyhoření není hlavním důvodem, proč lidé v rekordním počtu opouštějí svá zaměstnání.Nová zpráva globální společnosti Cengage Group, která se zabývá vzdělávacími technologiemi, nabízí hlavní důvody, proč lidé opouštějí svá zaměstnání uprostřed velké rezignace. Vyhoření se sice umístilo na předních místech, ale v závěsu za ním je touha vydělat více peněz. Výsledky průzkumu – který byl proveden koncem listopadu 2021 a zúčastnilo se ho 1 200 amerických pracovníků, kteří nedávno podali výpověď nebo ji plánovali podat v příštích šesti měsících – zdůrazňují důležitost řešení obav pracovníků předtím, než zamíří k odchodu. Zde jsou podle společnosti Cengage hlavní důvody odchodu pracovníků:91 procent: Chtěl jsem vydělávat více peněz89 procent: „Chci více peněz: Cítil/a jsem se vyhořelý/á a bez podpory83 procent: „Odcházím z práce: Už jsem neměl/a pocit, že na své pozici rostu82 procent: Pandemie mě přiměla přehodnotit své priority a/nebo profesní cíle81 procent: Mám jiné vášně nebo jinou profesní dráhu, které se chci věnovatDalšími důvody, proč pracovníci opouštějí své zaměstnání, jsou nedostatek uspokojení a to, že je někdo nepovýšil. Studie také potvrdila takzvaný efekt nákazy fluktuace, který zasáhl některá pracoviště – to znamená, že 58 procent dotázaných pracovníků uvedlo, že když viděli, jak jejich kolegové odcházejí, ovlivnilo to i jejich rozhodnutí hledat novou práci.Podle generálního ředitele společnosti Cengage Group Michaela Hansena představuje tento okamžik pro zaměstnavatele příležitost stisknout tlačítko reset na svých pracovištích. „Vzhledem k tomu, že miliony lidí přehodnocují, co je pro ně důležité – v životě i v dalším zaměstnání -, je to příležitost pro zaměstnavatele, aby přehodnotili, jak podporují pohodu a profesní růst zaměstnanců,“ říká.Hansen doporučuje, aby zaměstnavatelé investovali do rekvalifikace svých zaměstnanců – nabídka příležitostí k růstu je způsob, jak nejen přilákat nové pracovníky, ale také si udržet ty stávající.Chcete využít této příležitosti?Vysvětluje, že to jde i nad rámec nabídky úhrady školného. Ačkoli je to podle Hansena skvělý benefit, je přesvědčen, že proplácení školného je nedostatečné, protože je zaměřeno na získání tradičního titulu. Někteří pracovníci mohou chtít vidět bezprostřednější pokrok díky něčemu méně časově náročnému, například jednorázovému kurzu trvajícímu několik měsíců.Hansen dodává, že je zarážející, kolik lidí se věnuje online vzdělávacím kurzům. „To něco vypovídá o odhodlání a odolnosti americké pracovní síly,“ říká. „Tito lidé nerezignují proto, že by byli unavení nebo vyčerpaní; rezignují proto, že mají vlastní ambice, cíle a touhy.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...