Společnost se vzpamatovala ze zkázy způsobené nástupem pandemie koronaviru, kdy byla nucena dočasně uzavřít své dveře pro osobní nákupy.
Její překvapivé výsledky a silná reakce managementu navzdory probíhající pandemii možná ve skutečnosti udělaly ze společnosti Macy’s lepší podnik, než jakým byl před vypuknutím epidemie. Investoři se zdáli být o této teorii přesvědčeni a pomohli akciím Macy’s v roce 2021 stoupnout o 136 %.
Zde je důvod, proč by akcie Macy’s mohly v roce 2022 ještě více vzrůst.
Digitální kanál společnosti Macy’s pomáhá zvyšovat zisky
Jedním z hlavních důvodů, proč se společnosti Macy’s daří lépe než před pandemií, jsou investice, které vedení společnosti vložilo do zlepšení online podnikání. Před vypuknutím epidemie se společnost zdráhala klást důraz na svůj online kanál, protože by kanibalizoval tržby s vyšší marží z kamenných obchodů. Když byly její prodejny nuceny dočasně zavřít, opatrnost byla odhozena a byla vyvinuta maximální snaha o upřednostnění online prodeje.
Výsledkem je, že ve třetím čtvrtletí roku 2021 (skončilo 30. října) se digitální tržby společnosti Macy’s zvýšily o 49 % ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2019. Srovnání s rokem 2019 je spravedlivější a relevantnější vzhledem k neobvyklosti roku 2020 pro maloobchodníky. Abychom tento 49% nárůst uvedli do kontextu, celkové tržby společnosti za posledních deset let klesaly složeným ročním tempem 3,2 %. Spotřebitelé stále více přesouvají své výdaje na internet a Macy’s konečně přesunul své zaměření tak, aby odpovídalo přání veřejnosti.
V posledním čtvrtletí tvořily digitální tržby 33 % celkových tržeb Macy’s a tento trend má pozitivní vedlejší účinky. Za devět měsíců končících 30. října dosáhla společnost Macy’s čistého zisku 687 milionů dolarů při tržbách 15,8 miliardy dolarů. To je více než trojnásobek čistého zisku 224 milionů dolarů při tržbách 16,2 miliardy dolarů ve stejném období roku 2019.
Online podnikání společnosti Macy’s poskytuje mnoho výhod. Může fungovat 24 hodin denně, nabízí exponenciálně širší sortiment zboží a snižuje potřebu personálu.
Vedení si uvědomuje, jak lukrativní hodnotu by jeho online podnikání mohlo přinést, a připustilo, že zvažuje prodej nebo vyčlenění tohoto segmentu. Zde je generální ředitel Jeff Gennette, který o této záležitosti hovořil v posledním konferenčním hovoru společnosti Macy’s:
Přesto si uvědomujeme, jak významnou hodnotu trh přisuzuje čistě elektronickým obchodům. A jak se dnes díváme na situaci, provádíme další analýzy, které by nám mohly pomoci při tvorbě dlouhodobé strategie, která by dále uvolnila hodnotu pro společnost Macy’s, Inc.
Online podnikání Macy’s může mít větší hodnotu než celá společnost
A právě v tom spočívá důvod, proč mohou akcie Macy’s v roce 2022 vyletět parabolicky vzhůru. Pokud společnost prodá svůj online byznys, může to výrazně zvýšit cenu akcií. Tržní kapitalizace společnosti Macy’s činí 8,2 miliardy USD. Samotný její online byznys však může mít vyšší hodnotu.
Vezměme si firmy Amazon a eBay, které se zabývají elektronickým obchodováním a jejichž poměr ceny k tržbám je 3,82, respektive 3,78. Nyní si uvědomte, že společnost Macy’s odhaduje tržby ze svého digitálního kanálu na 10 miliard dolarů do roku 2023. Pokud použijete průměrný násobek poměru ceny k tržbám elektronického obchodu ve výši 3,8 na online podnikání společnosti Macy’s, mohl by prodej vynést 38 miliard dolarů.
Při této ceně by hotovost z prodeje byla více než čtyřnásobkem současné tržní kapitalizace společnosti Macy. Vzhledem k tomu, že akcie představují vlastnictví podniku, akcie Macy’s by v reakci na rozvahu s přírůstkem 38 miliard USD vzrostly. Prodej uvolní vyšší hodnotu pro samostatný podnik elektronického obchodování. Akcie Macy’s se obchodují s poměrem ceny k tržbám 0,36, což je méně než desetina poměru ceny k tržbám výše uvedených podniků elektronického obchodování.
Šance, že se tento scénář naplní, není zdaleka jistá, ale pokud k němu dojde, mohly by akcie Macy’s v roce 2022 explodovat.
Společnost se vzpamatovala ze zkázy způsobené nástupem pandemie koronaviru, kdy byla nucena dočasně uzavřít své dveře pro osobní nákupy.Její překvapivé výsledky a silná reakce managementu navzdory probíhající pandemii možná ve skutečnosti udělaly ze společnosti Macy’s lepší podnik, než jakým byl před vypuknutím epidemie. Investoři se zdáli být o této teorii přesvědčeni a pomohli akciím Macy’s v roce 2021 stoupnout o 136 %.Zde je důvod, proč by akcie Macy’s mohly v roce 2022 ještě více vzrůst.Digitální kanál společnosti Macy’s pomáhá zvyšovat ziskyJedním z hlavních důvodů, proč se společnosti Macy’s daří lépe než před pandemií, jsou investice, které vedení společnosti vložilo do zlepšení online podnikání. Před vypuknutím epidemie se společnost zdráhala klást důraz na svůj online kanál, protože by kanibalizoval tržby s vyšší marží z kamenných obchodů. Když byly její prodejny nuceny dočasně zavřít, opatrnost byla odhozena a byla vyvinuta maximální snaha o upřednostnění online prodeje.Výsledkem je, že ve třetím čtvrtletí roku 2021 se digitální tržby společnosti Macy’s zvýšily o 49 % ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2019. Srovnání s rokem 2019 je spravedlivější a relevantnější vzhledem k neobvyklosti roku 2020 pro maloobchodníky. Abychom tento 49% nárůst uvedli do kontextu, celkové tržby společnosti za posledních deset let klesaly složeným ročním tempem 3,2 %. Spotřebitelé stále více přesouvají své výdaje na internet a Macy’s konečně přesunul své zaměření tak, aby odpovídalo přání veřejnosti.V posledním čtvrtletí tvořily digitální tržby 33 % celkových tržeb Macy’s a tento trend má pozitivní vedlejší účinky. Za devět měsíců končících 30. října dosáhla společnost Macy’s čistého zisku 687 milionů dolarů při tržbách 15,8 miliardy dolarů. To je více než trojnásobek čistého zisku 224 milionů dolarů při tržbách 16,2 miliardy dolarů ve stejném období roku 2019.Chcete využít této příležitosti?Online podnikání společnosti Macy’s poskytuje mnoho výhod. Může fungovat 24 hodin denně, nabízí exponenciálně širší sortiment zboží a snižuje potřebu personálu.Vedení si uvědomuje, jak lukrativní hodnotu by jeho online podnikání mohlo přinést, a připustilo, že zvažuje prodej nebo vyčlenění tohoto segmentu. Zde je generální ředitel Jeff Gennette, který o této záležitosti hovořil v posledním konferenčním hovoru společnosti Macy’s:Přesto si uvědomujeme, jak významnou hodnotu trh přisuzuje čistě elektronickým obchodům. A jak se dnes díváme na situaci, provádíme další analýzy, které by nám mohly pomoci při tvorbě dlouhodobé strategie, která by dále uvolnila hodnotu pro společnost Macy’s, Inc.Online podnikání Macy’s může mít větší hodnotu než celá společnostA právě v tom spočívá důvod, proč mohou akcie Macy’s v roce 2022 vyletět parabolicky vzhůru. Pokud společnost prodá svůj online byznys, může to výrazně zvýšit cenu akcií. Tržní kapitalizace společnosti Macy’s činí 8,2 miliardy USD. Samotný její online byznys však může mít vyšší hodnotu.Vezměme si firmy Amazon a eBay, které se zabývají elektronickým obchodováním a jejichž poměr ceny k tržbám je 3,82, respektive 3,78. Nyní si uvědomte, že společnost Macy’s odhaduje tržby ze svého digitálního kanálu na 10 miliard dolarů do roku 2023. Pokud použijete průměrný násobek poměru ceny k tržbám elektronického obchodu ve výši 3,8 na online podnikání společnosti Macy’s, mohl by prodej vynést 38 miliard dolarů.Při této ceně by hotovost z prodeje byla více než čtyřnásobkem současné tržní kapitalizace společnosti Macy. Vzhledem k tomu, že akcie představují vlastnictví podniku, akcie Macy’s by v reakci na rozvahu s přírůstkem 38 miliard USD vzrostly. Prodej uvolní vyšší hodnotu pro samostatný podnik elektronického obchodování. Akcie Macy’s se obchodují s poměrem ceny k tržbám 0,36, což je méně než desetina poměru ceny k tržbám výše uvedených podniků elektronického obchodování.Šance, že se tento scénář naplní, není zdaleka jistá, ale pokud k němu dojde, mohly by akcie Macy’s v roce 2022 explodovat.