Výrobce nejprodávanějších čokoládových kuliček Lindor, který udržel výdaje na reklamu a nové výrobky po celou dobu pandemie COVID-19, uvedl, že zisk tržního podílu zvýšil v loňském roce organické tržby o 13,3 %.
Společnost Lindt spolu s dalšími výrobci čokolády zaznamenala v roce 2020 pokles poptávky, ale v roce 2021 se prodeje výrazně zotavily, protože lidé jedli více pamlsků a kupovali dárky pro přátele a příbuzné, které nemohli vidět v době vrcholící pandemie.

Hlavní evropské trhy i online obchod zaznamenaly dvouciferný růst, ale Severní Amerika za celý rok zpomalila na 10,7 % z 18,8 % v prvním pololetí, uvedl Lindt.
Zpomalení „bylo částečně způsobeno dočasnými překážkami v dodavatelském řetězci způsobenými nedostatkem pracovních sil a materiálu ve třech výrobních závodech Russell Stover,“ uvedla mluvčí švýcarského výrobce čokolády v e-mailovém prohlášení s odkazem na americkou značku, kterou skupina vlastní.
Akciové certifikáty skupiny, které jsou likvidnější než její akcie, se v letošním roce propadly o více než 10 % a v úterý do 0921 GMT ztratily 4,5 %.
Analytici uvedli, že očekávání společnosti jsou velmi vysoká.
Analytik společnosti Bernstein Bruno Monteyne uvedl, že za výsledky stojí velmi silný trh s prémiovou čokoládou a nárůst tržního podílu, přičemž lepší výsledky v Evropě a ve zbytku světa kompenzovaly ztrátu v Severní Americe.

Při pohledu do budoucna společnost se sídlem v Kilchbergu u Curyšského jezera uvedla, že v letošním roce očekává růst organických tržeb o 5-7 %, což je v souladu se střednědobým až dlouhodobým výhledem.
Společnost potvrdila, že v roce 2021, kdy 8. března zveřejní úplné výsledky, očekává provozní marži „kolem 14 %“.
V příštím roce by marže měla dosáhnout 15 % a od roku 2023 by se pak měla zvyšovat o 20-40 bazických bodů ročně, uvedla společnost Lindt.
Celoroční tržby vzrostly na 4,59 miliardy švýcarských franků
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























