A pro investory, kteří jsou ochotni vydržet dlouhou dobu, se mohou naskytnout neuvěřitelně atraktivní nákupní příležitosti.
Tři akcie, které za posledních šest měsíců klesly o více než 20 %, ale mají silné podnikání, jsou Cresco Labs (OTC:CRLBF), Shopify (NYSE:SHOP) a Walt Disney (NYSE:DIS). Přestože tyto poklesy mohou vypadat znepokojivě, nákup těchto akcií se nyní může v příštích letech vyplatit.
1. Cresco Labs
Legalizace marihuany v USA se možná v dohledné době nedočkáme, protože prezident Joe Biden o tuto problematiku neprojevil velký zájem. To však neznamená, že toto odvětví není zralé na růst; společnost BDSA, která se zabývá výzkumem konopí, předpokládá, že celosvětový trh s marihuanou poroste složeným ročním tempem 22 % a do roku 2025 bude mít hodnotu více než 47 miliard dolarů.
Jednou ze společností, která může být klíčovou součástí tohoto růstu, je provozovatel z více států Cresco Labs. Tento chicagský výrobce marihuany roste a zároveň trvale dosahuje vysokých marží. V posledním čtvrtletí, za období končící 30. září 2021, činil upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) celkem 56,4 milionu dolarů a představoval více než 26 % tržeb, které dosáhly 215,5 milionu dolarů. Ještě před rokem činil nejvyšší zisk společnosti 153,3 milionu dolarů. A ve čtvrtém čtvrtletí společnost Cresco očekává, že toto číslo tržeb bude nadále postupně stoupat na 235 až 245 milionů dolarů.
Díky akvizicím na několika trzích, včetně Pennsylvánie, Massachusetts a Ohia, společnost Cresco neustále rozšiřuje svou přítomnost a využívá další příležitosti. Obchoduje se za násobek ceny k tržbám, který je jen o málo vyšší než 2, a je tak neuvěřitelně levná i ve srovnání s konopným gigantem Curaleaf Holdings, za který investoři platí více než čtyřnásobek tržeb.
Cresco je zajímavá růstová akcie, která by mohla být za současnou cenu akcií výhodnou koupí.
2. Shopify
Pandemie motivovala zákazníky k nákupu zboží online, ať už z bezpečnostních důvodů, nebo proto, že prodejci jednoduše nabízejí pohodlnější možnost vyzvednutí a doručení. Téměř dva roky po krizi způsobené COVID-19 je v tomto odvětví stále patrný silný růst.
Během Černého pátku a Kybernetického pondělí v roce 2021 bylo na platformě e-commerce společnosti Shopify utraceno 6,3 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 23 % a více než dvojnásobek roku 2019.
Působivý růst není pro společnost Shopify žádnou novinkou, protože její tržby vzrostly z 389 milionů dolarů v roce 2016 na více než 2,9 miliardy dolarů v roce 2020. Za posledních 12 měsíců se její tržby zvýšily na více než 4,2 miliardy dolarů.
A stále není důvod očekávat, že se růst zastaví. V lednu společnost oznámila partnerství s čínským e-shopem JD.com, které čínským firmám usnadní prodej na západních trzích prostřednictvím platformy Shopify.
Společnost Shopify se obchoduje na úrovních, které nebyly zaznamenány od poloviny roku 2020. Její podnikání je dnes mnohem bezpečnější než v minulých letech a vykazuje konzistentní zisky i kladné volné peněžní toky. Pokud čekáte, až akcie klesnou mnohem níže, možná propásnete jedinečnou příležitost zajistit si tuto špičkovou růstovou akcii za skvělou cenu.
3. Walt Disney
Poté, co společnost Walt Disney v listopadu 2021 zveřejnila zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, investoři se k ní stavěli vlažně. Nejenže zisk na akcii nedosáhl požadované výše (0,37 USD na očištěné bázi oproti odhadům 0,51 USD), ale společnost také varovala, že růst počtu předplatitelů služby Disney+ by mohl být problémem. Za období končící 2. říjnem 2021 přidala společnost oproti předchozímu čtvrtletí pouze 2,1 milionu předplatitelů, zatímco analytici očekávali 9,4 milionu.
Disney však není jedinou streamovací společností, která má problémy s růstem počtu předplatitelů; také konkurenční Netflix ve své poslední zprávě o výsledcích zklamal akcionáře. Vzhledem k tomu, že kromě Disney+ a Netflixu existuje tolik streamovacích služeb (například HBO Max a Peacock), je konkurence o předplatitele tvrdá, zejména s ohledem na inflaci, která spotřebitelům ztěžuje žonglování se všemi službami.
Společnost Disney je však známá svým kvalitním obsahem a není společností, proti které bych v této oblasti sázel. A stále ještě nepůsobí tam, kde bude, až COVID nebude brzdit její zábavní parky. Za uplynulý fiskální rok činily příjmy z jejího segmentu parků, zážitků a produktů 16,6 miliardy dolarů. Před dvěma lety to bylo přes 26 miliard dolarů.
Společnost Disney bude mít z návratu ekonomiky k normálnímu stavu velký prospěch. A i když její streamovací čísla nemusí zaznamenat výrazný růst, stále existuje spousta příležitostí v jiných oblastech jejího podnikání. Akcie společnosti Disney, které se obchodují blízko svého 52týdenního minima a s poměrem forwardové ceny k zisku 33 – podobně jako Netflix (jehož podnikání není zdaleka tak rozmanité) -, jsou v současné době pro růstové investory rozhodně jednou z nejvýhodnějších nabídek.
A pro investory, kteří jsou ochotni vydržet dlouhou dobu, se mohou naskytnout neuvěřitelně atraktivní nákupní příležitosti.Tři akcie, které za posledních šest měsíců klesly o více než 20 %, ale mají silné podnikání, jsou Cresco Labs , Shopify a Walt Disney . Přestože tyto poklesy mohou vypadat znepokojivě, nákup těchto akcií se nyní může v příštích letech vyplatit.1. Cresco LabsLegalizace marihuany v USA se možná v dohledné době nedočkáme, protože prezident Joe Biden o tuto problematiku neprojevil velký zájem. To však neznamená, že toto odvětví není zralé na růst; společnost BDSA, která se zabývá výzkumem konopí, předpokládá, že celosvětový trh s marihuanou poroste složeným ročním tempem 22 % a do roku 2025 bude mít hodnotu více než 47 miliard dolarů.Jednou ze společností, která může být klíčovou součástí tohoto růstu, je provozovatel z více států Cresco Labs. Tento chicagský výrobce marihuany roste a zároveň trvale dosahuje vysokých marží. V posledním čtvrtletí, za období končící 30. září 2021, činil upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací celkem 56,4 milionu dolarů a představoval více než 26 % tržeb, které dosáhly 215,5 milionu dolarů. Ještě před rokem činil nejvyšší zisk společnosti 153,3 milionu dolarů. A ve čtvrtém čtvrtletí společnost Cresco očekává, že toto číslo tržeb bude nadále postupně stoupat na 235 až 245 milionů dolarů.Díky akvizicím na několika trzích, včetně Pennsylvánie, Massachusetts a Ohia, společnost Cresco neustále rozšiřuje svou přítomnost a využívá další příležitosti. Obchoduje se za násobek ceny k tržbám, který je jen o málo vyšší než 2, a je tak neuvěřitelně levná i ve srovnání s konopným gigantem Curaleaf Holdings, za který investoři platí více než čtyřnásobek tržeb.Chcete využít této příležitosti?Cresco je zajímavá růstová akcie, která by mohla být za současnou cenu akcií výhodnou koupí.2. ShopifyPandemie motivovala zákazníky k nákupu zboží online, ať už z bezpečnostních důvodů, nebo proto, že prodejci jednoduše nabízejí pohodlnější možnost vyzvednutí a doručení. Téměř dva roky po krizi způsobené COVID-19 je v tomto odvětví stále patrný silný růst.Během Černého pátku a Kybernetického pondělí v roce 2021 bylo na platformě e-commerce společnosti Shopify utraceno 6,3 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 23 % a více než dvojnásobek roku 2019.Působivý růst není pro společnost Shopify žádnou novinkou, protože její tržby vzrostly z 389 milionů dolarů v roce 2016 na více než 2,9 miliardy dolarů v roce 2020. Za posledních 12 měsíců se její tržby zvýšily na více než 4,2 miliardy dolarů.A stále není důvod očekávat, že se růst zastaví. V lednu společnost oznámila partnerství s čínským e-shopem JD.com, které čínským firmám usnadní prodej na západních trzích prostřednictvím platformy Shopify.Společnost Shopify se obchoduje na úrovních, které nebyly zaznamenány od poloviny roku 2020. Její podnikání je dnes mnohem bezpečnější než v minulých letech a vykazuje konzistentní zisky i kladné volné peněžní toky. Pokud čekáte, až akcie klesnou mnohem níže, možná propásnete jedinečnou příležitost zajistit si tuto špičkovou růstovou akcii za skvělou cenu.3. Walt DisneyPoté, co společnost Walt Disney v listopadu 2021 zveřejnila zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, investoři se k ní stavěli vlažně. Nejenže zisk na akcii nedosáhl požadované výše , ale společnost také varovala, že růst počtu předplatitelů služby Disney+ by mohl být problémem. Za období končící 2. říjnem 2021 přidala společnost oproti předchozímu čtvrtletí pouze 2,1 milionu předplatitelů, zatímco analytici očekávali 9,4 milionu.Disney však není jedinou streamovací společností, která má problémy s růstem počtu předplatitelů; také konkurenční Netflix ve své poslední zprávě o výsledcích zklamal akcionáře. Vzhledem k tomu, že kromě Disney+ a Netflixu existuje tolik streamovacích služeb , je konkurence o předplatitele tvrdá, zejména s ohledem na inflaci, která spotřebitelům ztěžuje žonglování se všemi službami.Společnost Disney je však známá svým kvalitním obsahem a není společností, proti které bych v této oblasti sázel. A stále ještě nepůsobí tam, kde bude, až COVID nebude brzdit její zábavní parky. Za uplynulý fiskální rok činily příjmy z jejího segmentu parků, zážitků a produktů 16,6 miliardy dolarů. Před dvěma lety to bylo přes 26 miliard dolarů.Společnost Disney bude mít z návratu ekonomiky k normálnímu stavu velký prospěch. A i když její streamovací čísla nemusí zaznamenat výrazný růst, stále existuje spousta příležitostí v jiných oblastech jejího podnikání. Akcie společnosti Disney, které se obchodují blízko svého 52týdenního minima a s poměrem forwardové ceny k zisku 33 – podobně jako Netflix -, jsou v současné době pro růstové investory rozhodně jednou z nejvýhodnějších nabídek.